Kreatiinin imeytymisestä

Ikä
36
Elikkäs, aikaa on tunti syödä aamulla, ja tähän mennessä olen ottanut kreatiinin heti herättyäni ja syönyt aamupalan noin 40 minuuttia sen jälkeen. Otan krean jonkun mehun kanssa imeytymisen takia, mutta haluaisin tietää hidastaako aamupala imeytymistä ja onko mitään hyötyä tehdä noin? Vai syönkö vaan huoletta krean ja safkat samaan aikaan? Vai onko kenties parempi ottaa krea jolloin muulloin? Palarissa tai illalla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riiccia sanoi:
Elikkäs, aikaa on tunti syödä aamulla, ja tähän mennessä olen ottanut kreatiinin heti herättyäni ja syönyt aamupalan noin 40 minuuttia sen jälkeen. Otan krean jonkun mehun kanssa imeytymisen takia, mutta haluaisin tietää hidastaako aamupala imeytymistä ja onko mitään hyötyä tehdä noin? Vai syönkö vaan huoletta krean ja safkat samaan aikaan? Vai onko kenties parempi ottaa krea jolloin muulloin? Palarissa tai illalla?
Kreatiini imeytyy yhtä tehokkaasti aterian yhteydessä otettuna kuin nopean hiilarinkin kanssa. Ainakaan kahden verrokkiryhmän välille ei saatu tutkimuksessa eroa, mitattaessa imeytymistä. Se että ateria hidastaa kreatiinin imeytymistä, ei tarkoita että lihakseen päätyisi välttämättä yhtään vähempää. Aikaa vain kuluu hiukan enemmän. Palautusjuoman yhteydessä on aika varma vaihtoehto ottaa se kreatiini. Treenin jälkeen lihas on vastaanottavaisimmillaan, eli suorastaan "imee" ravintoa sisäänsä. Saamaa efktiä on uskoakseni myös aamulla, kahdeksan tunnin "paaston" jälkeen.
Toivottavasti en vain sekoittanut enempää :D
Itse otan kreatiinin kahtena annoksena, toisen treeniä edeltävän ruoan jälkeen tai aikana, toisen palautusjuomassa. Näin lihaksen kreatiinitasot on aikalailla optimaaliset treenissä, ja toisaalta imeytyminen on taattu palautusjuoman kanssa nautittuna (nopeasti imeytyvää hiilaria & proteiinia)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom