Kreatiinin imeytyminen riippuvainen punttireenistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webziz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tein nyt sitten kuitenkin uuden topicin, koska replynä pitkään viestiin ei saanut haluamaani mainosarvona.

Niin, aiheeseen. Tuli eilen kreatiini postista, ja mietin sellaista, että kuinka tarpeellista on tuo puntillakäynti tuon lataussession aikana. Kun on tälläinen hieman erilaisempi viikko taas edessä, että pääsen puntille vain kerran, koska on kaksi tenttiä sijoitettuna vastakkaisiin päihin lukuviikkoa, eikä oikein ehdi.

Vai pitäisikö vaan odottaa suosiolla viikko, että pääsee normaaliin 3krt puntille/vko-rytmiin? Eli onko mitään väliä otanko sen nyt, vai tuollaisen perusviikon aikana?

Maltoit sitten jopa muutaman tunnin odottaa vastausta.

Mutta miksei sitä tankkausjaksoa voisi yhdistää lepoviikkoon, jos sellainen syytä tai toisesta on tulossa, eli tuskin siitä mitään haittaa on tankkaamisen kannalta. Mutta mitään tarkoituksellista lepojaksoa en tankkaamisen takia kyllä ottaisi, mutta tämä ei käsittääkseni aikomuksesi ollutkaan.

Enpä usko minäkään että tankkaaminen vaatisi treeniä onnistuakseen. Nopeat hiilarit kuitenkin edesauttavat kreatiinin imeytymistä, ja ne tulee enimmäkseen nautittua palautusjuomassa treenin jälkeen.

Kreatiini imeytyy silloin vissiinkin parhaiten, kun insuliinitaso on noussut tarpeeksi. Minulle ainakin opastettiin Body-kaupassa, että noin 20g nopeatata hiilihydraattia riittää nostamaan tason. Eli siis, ei tartte treenata, juot/syöt jotain nopeeta hiilihydraattia samalla kun otat kreatiinin, esim. Mehua ööh pari kolme desiä tai sitten karkkia sopiva määrä, jos ei siis muuta ole.

Weak sanoi:
Kreatiini imeytyy silloin vissiinkin parhaiten, kun insuliinitaso on noussut tarpeeksi. Minulle ainakin opastettiin Body-kaupassa, että noin 20g nopeatata hiilihydraattia riittää nostamaan tason. Eli siis, ei tartte treenata, juot/syöt jotain nopeeta hiilihydraattia samalla kun otat kreatiinin, esim. Mehua ööh pari kolme desiä tai sitten karkkia sopiva määrä, jos ei siis muuta ole.

Olen vaan jotain tälläistä käsittänyt, että latausjakson aikana sillä imeytymisvauhdilla ei olisi suurtakaan vaikutusta. Sitten myöhemmin, kun sitä ei vedä neljää kertaa päivässä, niin ilm. sitten kannattaa nauttia jo palautusjuoman muodossa.

Weak sanoi:

Mä en kyllä lähtisi karkkia syömään sen takia, että saa kreatasoja nostettua... sillä kun on muutakin vaikutusta, eikä välttämättä niin toivottua.

Back
Ylös Bottom