Kreatiinin haittavaikutukset

Ikä
37
Onko kellään muulla kreatiini aiheuttanut ns. laksatiivisia vaikutuksia (eli paska lentää)?Itellä on kyseisiä ongelmia, varsinkin tankkauskaudella.Meinaa tulla hulluksi kun ei 3 kertaa päivässä riitä kun täytyy käydä. :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uskaltaisin väittää, että jos sinulla menee siitä maha sekaisin, ja silti syöt sitä, niin hyöty on lähinnä negatiivinen, huonomman ruuan imeytymisen takia.

Kaikki ruuat ja lisäravinteet vaan ei sovi kaikille. Ja kyllä minullakin nykyään siitä maha sekaisin menee, mutta niin menee monesta muustakin ruuasta.

Tarkoitat ilmeisesti puhdasta kreatiini monohydraattia? Millaisilla määrillä tankkaat? Merkin vaihtaminen voisi auttaa, kaikki kreatiinithan eivät ole samanlaisia.

Mulla meinaa aina laatta lentää ku mä vedän kreatiinia. Mutta ei se oo mua haitannu, puolituntia vaan keskittyy pitämään kreatiinit mahassa niin se on siinä.

vorggu sanoi:
Mulla meinaa aina laatta lentää ku mä vedän kreatiinia. Mutta ei se oo mua haitannu, puolituntia vaan keskittyy pitämään kreatiinit mahassa niin se on siinä.

Miten paljon vedät kreatiinia kerralla ja minkä kanssa?

Kreatiinia on nyt joku pari kk tullu syötyä enkä oo mitään haittavaikutuksii huomannu. En tiiä johtuuko siitä vai mistä mutta nykyään tulee hauiksiin (ja muuallekin, mutta ei niin uskomaton kuin hauiksiin) aina aivan sairaanloinen pumppi. Hyvä kun pystyy käsiä ees liikuttaan.

Ja eiks kreatiinin kanssa ja yleensäkin tuo vedenjuonti ole suositeltua. Itsellä ainakin kun sillon joskus pari kk sitten alotin niin paino nous parissa päivässä 4-5 kg.

Lapo sanoi:
Ja eiks kreatiinin kanssa ja yleensäkin tuo vedenjuonti ole suositeltua. Itsellä ainakin kun sillon joskus pari kk sitten alotin niin paino nous parissa päivässä 4-5 kg.

Nimenomaan. Kreatiinihan keräilee nestettä lihaksiin, minkä takia voi tuntua/näyttää pöhöttyneemmältä, ja tuolla selittyy painon nousukin. Kofeiini toimii juuri päin vastoin, joten jos kahvihammasta kolottelee ahkerasti ja krean käyttö on päällä, kannattaa juoda runsaasti vettä jos meinaa kreasta jotain hyötyä. Hyvä määrä vettä ois mun arviolla 2-3 litraa päivässä, myös ilman krean käyttöä.

päivässä tulee käytettyä tällä hetkellä 10-20g. Merkkinä mulla on Fast Creatine.

Fastin kreatiinia on tullu syötyä, mutta taidan lopettaa, kun tulee melko usein oksettava olo ja vatsa hieman kipeäksi, sellainen taitaa jo viedä vaikutusta ennemmin negatiiviseen suuntaan. Annostuksena on ollu teelusikallinen.

Onkohan mulla ollu annostus päin helvettiä vai eikö se vain sovi mulle?Täytyy varmaan ostaa seuraavaksi eri merkkiä ja testata että tuleeko sen kanssa samoja ongelmia.

Eipä ole ollut laksatiivisia vaikutuksia (All-Starsin Creatin Monodrat käytössä), mutta jos nyt haittavaikutuksiin voi luetella niin turvotuksen. Aiemmin olin huomavinani ainoastaan vatsassa ylimääräistä turvotusta, mutta kyllä naamastakin nyt näkyy.. :eek:

Ei ole mullakaan ollut mitään sivuvaikutuksia kreasta, tosin oon käyttäny "vasta" kahta merkkiä ja yksilöllistähän toi paljolti on. Tai Kanen ja Reflex Creapure kreatiineja oon siis käyttäny, annoksena noin 10g per päivä.

Luulen kyllä että mulla on seuraavaksi merkin vaihto edessä.

Kun aloitin kretskun käytön niin silloin meni vatsa sekasin ja tuli heikko olo (välillä oksetti), mutta noin 3 viikon käytöllä siihen tottui. Sen jälkeen ei ole ollu ongelmia kreatiinin käytön yhteydessä.

ekan viikon ajan on vatsa joo vähän höllänä, kun sen 7+7+7 pistää päivässä nasuun. 4. päivän jälkeen alkaa helpottaa, 2. viikolla ei sitten olekkaan enää mitään (joskin pudotan silloin krean määrän olemaan joku 5+ ennen ja 10 jälkeen treenin, välipäivinä sitten pyöräilyn päälle)

Kuseminen latausvaiheessa

Unohtu muuten mainita toi yletön kuseminen ekalla-tokalla viikolla kun otin käyttöön, yöllä sai herätä minimi 2 kertaa kuselle.. :jahas:

Noh, kyllähän se siitä sitten rauhoittuikin, vissiin keho vaan tarvitsee vähän aikaa tuollaisiin uusiin määriin kreaan sopeutumiseen, tai jotain.

Jos käytän kreatiinia ruokailujen yhteydeydessä niin ei ongelmia. Kerran koitin kaverin neuvosta vetää päivän annoksen tyhjään mahaan heti herättyäni. Loppupäivä menikin mukavasti pöntöllä istuessa.

Anaboli sanoi:
Fastin kreatiinia on tullu syötyä, mutta taidan lopettaa, kun tulee melko usein oksettava olo ja vatsa hieman kipeäksi, sellainen taitaa jo viedä vaikutusta ennemmin negatiiviseen suuntaan. Annostuksena on ollu teelusikallinen.
tulee mullaki monesti paska olo kreasta, mutta ei haittaa jos saa toistoja lisää:)

Jos vatsa menee sekaisin kreatiinista niin kokeilkaa ensin annostuksen vähentämistä ja jos se ei auta niin vaihtakaa merkkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom