Kreatiinikysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SirVili
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Ripe
Mitenkäs se kreatiinin sekoittelu mehuihin? joskus taisi olla juttua mutta ei mitään faktoja lyöty pöytään. Appelsiinimehun pitäisi jotenkin haitata kreatiinin hyötykäyttöä, mutta onko tästä oikein tietoakin?

No voe vittu, aina sekotan kreatiinin appelsiinimehuun...

Nyt kiitos informaatiota lisää tästä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hassu juttu toi kofeiini ja kreatiini. Etenkin kun ottaa huomioon, että ekat tutkimukset, joilla osoitettiin, että kreatiinista on hyötyä, koehenkilöt kuulemma nimenomaan sekoittivat kreatiinin kofeiinipitoiseen juomaan. :)

" Note: it is discouraged to use caffeine while on creatine; while creatine makes your muscles hold water, caffeine will do the opposite, thereby reducing the effects of the creatine intake.

Don't mix creatine with citrus juice. Orange, grapefruit, cranberry, in fact, most fruit juices have been most recently found to neutralize the activity of creatine monohydrate. The reason is the waste product creatinine develops. A lot of you put creatine on your tongue and drink it down with grapefruit juice. If you have taken creatine this way in the past, stop it now! You are not getting creatine, you're getting waste product.

Do mix creatine monohydrate with warm water--in a glass. This is the only way to ensure you're getting the full benefits of creatine in its dry form. Creatine does not have to dissolve to be effective.

Do be sure to drink a full eight ounce glass of good water 8 times a day. Creatine pulls water from other parts of the body to perform its work in cell volumization of the muscle. This is what makes the muscle larger and firmer. Replenish your H2O! "

Originally posted by Ripe
No en nyt tahdo vinkua mutta...tämä ei vielä tyydytä.

ps. en mä hivistele :D

Oot kyllä oikeassa!
Kumpi on hivistelyä? Tuoremehun kanssa vai ilman...

Ja jos tämä on Ruotsalaisten tekemä (tutkimus?) niin ota se nyt sitten vakavasti....ei pahalla heille, mutta perunoistakin voi saada syöpää...

Millään molekyylitasolla tätä ei ainakaan tuossa artikkelissa perustella, mutta ainakin minulla tuo on jääny alitajuntaan ja otan krean veden kanssa.

Hivistelyä ehkä pohtia sitä että haittaako vai eikö haittaa tuo mehu :D veden kanssa itse aina otan. Kunhan vain pähkäilen kun töissä ei hirmuisesti ole tekemistä.

Kuinkas paljon vaikuttaa jos jonain päivänä unohtaa ottaa kreatiinin, tai jää vaikka parikin päivää väliin ettei ota sitä? Väheneekö vaikutus heti, ja onko järkeä enää jatkaa sen syömistä? Olen vähän aikaa käyttänyt kreatiinia, ja joskus lepopäivinä saattaa unohtua sen ottaminen..

Kreatasot on koholla pari viikkoa ylläpidon lopettamisen jälkeenkin.

Aloitin eka kreakuurin äsken ja pakostakin tulee taukoja työmatkojen takia (krea näyttää muuten tosi epäilyttävältä jos sitä kanniskelee jossain matkoilla mukanaan :D ). Ajattelin että homma korjaantuu sillä että ottaa tuplasatsin parina päivänä sen jälkeen kun on ollut useampi päivä väliä. Sekään ei välttämättä olis tarpeellista.

Eikö se ole sama ottaa kreatiinit palautusjuoman tai niiden päivittäisten proteiinidrinkkien kanssa ? Ei tarvitse mietiskellä mitään mehujuttuja.

Kreatiinihan on ehkä pahimman makuisia aineita tässä maailmassa, joten johonkin se maku pitää kätkeä. Sen ehkä vielä kestäisi, jos puhtaan kreatiinin maku häviäisi samalla kun nielaisee, mutta ainakin minulla se jää pyörimään kielen päälle..

Itse käytän samaa tyyliä kuin Maza, eli lusikalla jauhoa suuhun ja vettä päälle. Eiköhän se siellä vatsassa viimeistään liukene.

Pahaa? Onkohan merkistä kiinni? Mä kippaan Evolution krean sekoitettuna lämpimään kraanaveteen, ja pahemmalta se hanavesi maistuu, krea on lähinnä mautonta. Jauhe haisee vähän vastenmieliseltä, lähinnä sitruunamehun ja urean sekoitukselle :) Mutta makua ei kyllä huomaa. En ole kyllä kokeillut tuota lusikalla suoraan suuhun -tapaa.

Asiasta toiseen, vaikutuksen huomasi aika mukavasti eilen jalkatreenissä. 5x5:ssä meni viimeisetkin sarjat täysillä toistoilla, siinä missä yleensä virta loppuu parilla viimeisellä sarjalla 4. tai 3. toiston kohdalle. Oikeaan paikkaan heitetyt eurot...

No niin, nyt on jo syöty tovi kreatiinia. En kyllä ole varma voimatason noususta. Lihakset näyttävät ehkä turpeammilta kuin ennen ja painoa tullu kilo, pari lisää.

Kreatiinihan sekoittuu lämpimään nesteeseen paremmin. Miten on krean sekoittaminen teehen? Vai onko esim vihreässä teessä liikaa just sitä kofeiinia? Sitä kun tulee litkittyä nyt dieetillä ihan kivasti pitkin päivää...

Kuinka kauan teidän mielestänne olisi hyvä käyttää kreatiinia ennen kuin pitää tauon käytössä, ja kuinka pitkä tauko olisi sopiva? Ja riittääkö "tankkausvaiheessa" että ottaa kaks kertaa päivässä 10g, vai pitäiskö ottaa vielä useammassa erässä? Entä riittääkö toi 20g päivässä 5 päivän ajan tankkausvaiheessa? Oon vaan kuullut niin monia erilaisia ohjeita, ettei tiedä mihin uskoa. Vai lieneekö noilla nyt sitten suurempaa merkitystäkään...

Ei mun mielestä kannata pitää mitään taukoja kreatiinin käytössä. Ottaa vaan joka päivä vähintään ton 10g. Ja itse otan kreatiinin tossa palautumis juomassa.

Originally posted by joe
Kuinka kauan teidän mielestänne olisi hyvä käyttää kreatiinia ennen kuin pitää tauon käytössä, ja kuinka pitkä tauko olisi sopiva? Ja riittääkö "tankkausvaiheessa" että ottaa kaks kertaa päivässä 10g, vai pitäiskö ottaa vielä useammassa erässä? Entä riittääkö toi 20g päivässä 5 päivän ajan tankkausvaiheessa? Oon vaan kuullut niin monia erilaisia ohjeita, ettei tiedä mihin uskoa. Vai lieneekö noilla nyt sitten suurempaa merkitystäkään...

mulla ainakin riitti 2*10g viikon ajan mainiosti, kyllä sen huomaa kun se potkii. ite oon lopetellu kuukauden käytön jälkeen kun ei oo enää tehoakaan ollu (tuntus siltä et krean teho tippus aika dramaattisesti, en tiiä...). kuukauden taukoja oon pitäny, mut jotkut pitää lyhyempiäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom