Kreatiinikuuri + palautusjuoma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _hessu_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Olen aloittanut salilla käynnin vasta hiljattain ja kaipaisin fiksumpien vastauksia pariin kysymykseeni.

Olen kreatiinikuurilla ensimmäistä kertaa. Kreatiinin käytöstä kannattaisi pitää noin neljän viiden viikon tauko ennen seuraavaa kuuria, eikö? Olen ottanut harjoituksen jälkeen Muscle+ palautusjuomaa, joka myös sisältää kreatiiniä. Tulisiko kyseisen palautusjuoman käyttö lopettaa myös siksi aikaa kunnes aloitan uuden kuurin, ja käyttää jotain muuta kreatiinitonta palautusjuomaa tauon aikana?

Entä mikä olisi optimaalisin palautusaika sarjojen välillä kun tavoitteena olisi saada lihasta luiden päälle? Olen pitänyt noin 45 sekunnin taukoja, mikä on tuntunut melko raskaalta (teen yleensä 3-4 sarjaa/liike). Tämän ajan kuulin saliohjaajalta, mutta monet näyttävät pitävän reilusti pidempiä taukoja.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!! :thumbs:

Kreatiinia voi ottaa kuureina, eli silloin on sen tankkaus, ylläpitojakso ja taukojakso. Tai sitten voi ottaa koko ajan tasaisen määrän esim. palkkarissa ja olla ilman ihmeempiä taukoja, molemmilla tavoilla on kannattajansa.

Paljon juttua löydät kun laitat pakkiksen hakukoneeseen sanan kreatiini.

Jos sun on ehdottomasti se tauko pidettävä, niin ota joku kreaton palautusjuoma siksi aikaa käyttöön, palautusjuomaa muuten ei tietenkään pois jätetä.

Mä vedän minuutin palautuksilla ja se tuntuu mulla toimivan, joskus vähän pidempi jos ei yksinkertaisesti jaksa. Mutta bodailussa yleisesti käytetään 30-120 sek palautuksia, voimatreenisäs jopa viiden minuutin palautuksiakin.

palautuksis ei kannate ottaa muista mallia et jos salikaveri pietti 30s tauon ja sä yrität samaa mutta sulla on syke viel korkee ja hirvee puuskutus pääl eli ei sun vaikuta viel tehä toista sarjaa, menee vaa hyvä energia hukkaan. Eli pietä semmonen tauko et hengitys tasaantuu ja tunnet olevasi valmis seuraavaan sarjaan

pidän nyt taukoa kreatiinin käytössä. kun aloitan uudellen kreatiinin käytön niin aloitetaanko taas tankkausjaksolla.

Jossain lääkärisivuilla sanottiin että taukoja kreatiinin käytössä kannattaa pitää sen takia ettei oma keho lopeta kreatiinin tuottamista

ei se kreatiini mitää vaarallista oo et voit sä vetää vaikka kokoaja sitä, mutta joo itekki jaksottelen mielummi eli aina alotetaa alusta samalla lailla.

Suositut

Back
Ylös Bottom