Kreatiini?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ostin juuri ison purkin ensimmäistä kertaa kreatiinia ja olen nyt miettinyt, että mikä olisi paras tapa sitä käyttää? Kannattaisko kreatiinia ottaa joka päivä 5 gramman annos 2-3kuukauden ajan ja sitten kuukauden tauko? Tai olen myös kuullut, että aluksi eka viikko kannattaisi ottaa 20g per päivä ja sitten kolme seuraavaa viikkoa 5g päivä ja tämän jälkeen viikon tauko ja sama uudestaan..?

TheOneForYou sanoi:
Ostin juuri ison purkin ensimmäistä kertaa kreatiinia ja olen nyt miettinyt, että mikä olisi paras tapa sitä käyttää? Kannattaisko kreatiinia ottaa joka päivä 5 gramman annos 2-3kuukauden ajan ja sitten kuukauden tauko? Tai olen myös kuullut, että aluksi eka viikko kannattaisi ottaa 20g per päivä ja sitten kolme seuraavaa viikkoa 5g päivä ja tämän jälkeen viikon tauko ja sama uudestaan..?

Pakkausseloste:
Käyttöohje:
Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20 g päivässä.

Ota 5 g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla.

Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10 g päivässä.

Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä.

Ainekset: 100% kreatiinimonohydraattia. Erityisravintoainevalmiste urheilijoille. Annostus: 5-20 g (5 g = kukkura teelusikallinen)

E: Ja kannattaa käyttää search-toimintoa...sillä löytää vaikka mitä tietoa kreatiinista :)

Joo mulla tossa kyljessä taas lukee vanha ohje, mut en oo sitä uutta taas saanu. Entä kannattaako sitä käyttää joka päivä vai pelkästään treenipäivinä?

Dino84 sanoi:
joka päivä kannattaa ottaa.
itse olen ottanu 7päivää 30g ja sitten 20-30päivää 10g
tässä on hyvä ohje, lisäisin vielä sen että tankkaus päivinä otat 4-osassa yhteensä tuon n30g ja yläpito 20-30päivää 2-osassa yhteensä tuo 10g.

liian aikaista?

Olen 13 ja olen miettiny kreatiinin ostamista mutta olisko se sopivaa mulle ja saako sitä ostaa alaikäset?

Tähän en ole mistään löytänyt vastausta eli kun kreatiinin annostuksessa puhutaan siitä kukkuraisesta teelusikasta niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Pitääkö lusikan päällä olla niin suuri vuori jauhetta kuin ikinä mahtuu vaiko vain hieman reunojen yli, siis kuinka paljon reunojen yli? Itse aloitin kuurin 2päivää sitten ja olen ottanut päivässä 4kertaa teelusikallisen niin että reunojen yli on mennyt noin 0,5-1cm. Ajattelin tämän tankkaamisen jättää tähän kahteen päivään kun mielestäni tämä on hyvä kompromissi sen 5päivän tankkauksen ja normaalin aloittamisen välillä. :)

Poutros sanoi:
Olen 13 ja olen miettiny kreatiinin ostamista mutta olisko se sopivaa mulle ja saako sitä ostaa alaikäset?

En ole huomannut siinä mitään ikärajaa, eli saa ostaa alaikäiset. (Ethän vain sekoita kreatiinia johonkin kiellettyyn aineeseen, ethän?)

Aluksi muu ruokavalio kuntoon ja ehkä hiukan myöhemmässä vaiheessa kreatiini mukaan, kreatiinihan on oikeastaan "erikoislisäravinne".
Osta vaikka palkkari ensin. Mutta eihän kukaan kiellä kreatiinin ostoa. :david:

proletaari sanoi:
Tähän en ole mistään löytänyt vastausta eli kun kreatiinin annostuksessa puhutaan siitä kukkuraisesta teelusikasta niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Pitääkö lusikan päällä olla niin suuri vuori jauhetta kuin ikinä mahtuu vaiko vain hieman reunojen yli, siis kuinka paljon reunojen yli? Itse aloitin kuurin 2päivää sitten ja olen ottanut päivässä 4kertaa teelusikallisen niin että reunojen yli on mennyt noin 0,5-1cm. Ajattelin tämän tankkaamisen jättää tähän kahteen päivään kun mielestäni tämä on hyvä kompromissi sen 5päivän tankkauksen ja normaalin aloittamisen välillä. :)

Jos ite mittaisin teelusikalla, niin kukkurainen lusikka ois mulle sellanen että kun kauhaiset lusikalla jauhoa niin kaikki mikä lusikkaan jää, laitetaan palkkariin. Eli ei oteta yhtään pois siitä "vuoresta". Mutta tuskin se on niin (milli)gramman tarkkaa. :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Marauder sanoi:
Jos ite mittaisin teelusikalla, niin kukkurainen lusikka ois mulle sellanen että kun kauhaiset lusikalla jauhoa niin kaikki mikä lusikkaan jää, laitetaan palkkariin. Eli ei oteta yhtään pois siitä "vuoresta". Mutta tuskin se on niin (milli)gramman tarkkaa. :rolleyes:

Eli olenko toisin sanottuna ottanut reippaasti liian vähän? Jos siis siihen 5grammaan tähdätään.

proletaari sanoi:
Eli olenko toisin sanottuna ottanut reippaasti liian vähän? Jos siis siihen 5grammaan tähdätään.

Täällä tais jossain tredissä lukee että 5g on kukkura teelusikka, ja kukkuralla minä käsitän tuon aiemmin mainitun.

Jos mennään tuon ohjeen mukaan niin alkaako 2-4 viikon tauon jälkeen uudestaan latausjakso vai jatketaanko tuota 5-10mg/vrk?

Terska-Arska sanoi:
Jos mennään tuon ohjeen mukaan niin alkaako 2-4 viikon tauon jälkeen uudestaan latausjakso vai jatketaanko tuota 5-10mg/vrk?

Yksikkövirhe, eli grammoista puhutaan päiväannoksissa :)

Terska-Arska sanoi:

Yleisesti purkeissa ym. näkyy suosituksena olevan että tauon (n. 1kk) jälkeen aloitetaan uudella latausjaksolla, sen jälkeen taas ylläpito jne. Näin kuulema gregun vaikutus alkaa nopeammin. Ja grammoista tosiaan on kyse näissä aineissa.

Muistakaahan juoda erityisesti latausjakson aikana reilusti vettä, varsinkin nyt kesällä!!

timse sanoi:
Muistakaahan juoda erityisesti latausjakson aikana reilusti vettä, varsinkin nyt kesällä!!

Pitää paikkansa. Oon muutaman kerran heränny aamulla todella kuivin suin, kun on tullu illalla juotua liian vähän ja kreatiinin käyttö päällä.

voi.

Kun ylläpitokaudella vedetään kreaa vain kerran päivässä, niin kannattaako se ottaa palkkarissa vai milloin? Ei jaksa söötsittää...

Back
Ylös Bottom