kreatiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pelles
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ikä
45
:hyper: elikkä uusi tällä foorumilla ja kysyisin vaan sellaista että miten olisi kreatiini tankkaus helpointa tehdä..
kokeilin proteiinijuoman sekaan ja ei liennut.. teehen kyllä liukeni..
elikkä painoo 83kg.. voinko ottaa esim aamulla teen kans pari ehkä kolme teelusikallista ja illalla teen kanssa taas pari.. vai pitäskö se jakaa vielä pienempiin..
elikkä tankkauksen aloitin tänään....

kertokaas viisaammat?

Pelles sanoi:
:hyper: elikkä uusi tällä foorumilla ja kysyisin vaan sellaista että miten olisi kreatiini tankkaus helpointa tehdä..
kokeilin proteiinijuoman sekaan ja ei liennut.. teehen kyllä liukeni..
elikkä painoo 83kg.. voinko ottaa esim aamulla teen kans pari ehkä kolme teelusikallista ja illalla teen kanssa taas pari.. vai pitäskö se jakaa vielä pienempiin..
elikkä tankkauksen aloitin tänään....

kertokaas viisaammat?

Voisko tän siirtää vaikka tuonne aloittelijoiden puolelle :wall: Otappas ja koita vaikka söörtsillä :D

no täällähän on herkkähipiäistä kansaa..
anteeksi jos loukkasin laittamalla tekstin väärään paikkaan..

Äläs nyt loukkaannu :kippis1: Kyllä tuo sun otto systeemi ihan järkevältä näyttää pitkin päivää kun tiputtelee pieninä annoksina niin luulisi imeytymisen olevan tehokkaampaa :rock: niin ja käytä söörtsiä eli hakua näistä kreatiini aiheista on aika paljon keskusteltu.

Kreatiini ei taida liueta kokonaan muuta kuin just lämpimään nesteeseen. Ite joskus vedin vihreän teen kanssa (mikä on kyllä diureetti = huono idea). Porukka taitaa juoda sitä mehun tms makean seassa?

Mielestäni kreatiini on viisainta ottaa treenin jälkeen ja sen lisäksi vaikka aamu / ilta. Lisäksi luulisi olevan parempi ottaa usean kerran päivässä pienempi annos niin käy vähemmän vatsalle (mun ongelmani).

juu kyl mä niitä luin.. mut lähinnä tota en löytäny et miks se ei tohon kylmään veteen sekoittunu.. ihan ku sokeria oli pullon pohjal...
ja sit kysyn nyt täs samal et onko kokemusta scitec nutrionin tuotteista???

no mut jos se ylläpito annos on joku kukkurallinen teelusikka ni ei kait sitä enää pienempiin annoksiin vaikuta jakaa..???
tai no.. näkeehän sen täs et meneekö maha sekasin tai jtn..

Oisko se pohjalle jääny sit sitä kreatiniinia? Arvaus, ehkä joku tietää paremmin?

Pelles sanoi:
no mut jos se ylläpito annos on joku kukkurallinen teelusikka ni ei kait sitä enää pienempiin annoksiin vaikuta jakaa..???
tai no.. näkeehän sen täs et meneekö maha sekasin tai jtn..

Mun ylläpitoannos taisi olla aika paljon enemmän, reilu teelusikka per kerta, 3 kertaa päivässä.

no täytyy kokeilla tankata aamul teen kans ja illal teen kans nyt aluks.. jos ei maha kestä ni sit pienempiin.. kiitos ny vaa avust!! :)
ja tota jos joku viel tost scitec nutrionist tietää ni sanokaa hyvää tai pahaa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Tai kreatiini lasinpohjalle, puolilasillista vettä päälle, kulaus, lisää vettä kuppiin että pohjalle jääneet saa taas liikkeelle ja kulaus. Ei maistu miltään eikä tarvi pyöritellä jauhetta suussa... Eikä jää "hiekkaa" hampaisiin.

Tikari sanoi:
Tai kreatiini lasinpohjalle, puolilasillista vettä päälle, kulaus, lisää vettä kuppiin että pohjalle jääneet saa taas liikkeelle ja kulaus. Ei maistu miltään eikä tarvi pyöritellä jauhetta suussa... Eikä jää "hiekkaa" hampaisiin.
toimii. :kippis1:

lexx sanoi:
Kreatiini ei taida liueta kokonaan muuta kuin just lämpimään nesteeseen. Ite joskus vedin vihreän teen kanssa (mikä on kyllä diureetti = huono idea). Porukka taitaa juoda sitä mehun tms makean seassa?

Ehkä pikkuisen :offtopic: mutta kuitenkin. Sinuna en huolehtisi vihreän teen diureettisista vaikutuksista normaalikäytöllä. Kahvinkin diureettista vaikutusta näkee usein liioiteltavan, ainakin osa lääkäreistä on kanssa tästä samaa mieltä (tai minä olen heidän kanssaan samaa mieltä, oli miten oli). Vaikutusten raja-arvoa pidetään siinä 300 mg paikkeilla. Normaalin kahvikupillisen kofeiinisisältö on noin 80 mg, joten vasta yli kolmen kupin kohdalla kannattaa mielestäni alkaa huolehtia diureettisesta vaikutuksesta. Teen, etenkin vihreän teen, tapauksessa voit tuplata kuppimäärän ilman sen kummempaa huolta. Toki voit jokaisen kahvikupin seurana hörppäistä lasin vettä. En tosin tiedä tutkimuksista, joissa todettaisiin, että tee vähentäisi kreatiinin tehoa. Voihan näinkin olla. Runsas kahvin ja krean yhteiskäyttö nyt tuskin on terveydelle edullista, mututuntumalta tämän totean. Toisaalta muutaman päiväkupillisen kahvin käytön on todettu olevan jopa edullista liikunnassa jaksamisen kannalta ;)

Mutta joka tapauksessa, kreatiiniasiaan en puutu, siitä on tullut tarpeeksi jauhettua. Eikö kuitenkin täydellistä liukenemista tärkeämpää ole kuitenkin saada aine elimistöön? Itse vedin kreaa palkkarissa sekä vesilasillisen mukana kuten Tikari kuvaili.

Pelles sanoi:
juu kyl mä niitä luin.. mut lähinnä tota en löytäny et miks se ei tohon kylmään veteen sekoittunu.. ihan ku sokeria oli pullon pohjal...
ja sit kysyn nyt täs samal et onko kokemusta scitec nutrionin tuotteista???
Scitec nutritionin protskut on ainakin todella hyviä,toi kreatiini mitä mulla on kyllä todella oudon näköistä,ihan kuin sokeria mutta eiköhän se kreatiinia ole vaikka erilaiselta näyttää.Mua ei itteäni haittaa vaikka sinne vesikupin pohjalle sitä jää,ei muuta ku tilkka vettä ja kurkkuun.On siinä kreatiinissa kuitenkin se sama lievä maku mitä muissakin kreatiineissa on.

:rolleyes:
ylikuntoilija sanoi:
Ehkä pikkuisen :offtopic: mutta kuitenkin. Sinuna en huolehtisi vihreän teen diureettisista vaikutuksista normaalikäytöllä. Kahvinkin diureettista vaikutusta näkee usein liioiteltavan, ainakin osa lääkäreistä on kanssa tästä samaa mieltä (tai minä olen heidän kanssaan samaa mieltä, oli miten oli). Vaikutusten raja-arvoa pidetään siinä 300 mg paikkeilla. Normaalin kahvikupillisen kofeiinisisältö on noin 80 mg, joten vasta yli kolmen kupin kohdalla kannattaa mielestäni alkaa huolehtia diureettisesta vaikutuksesta. Teen, etenkin vihreän teen, tapauksessa voit tuplata kuppimäärän ilman sen kummempaa huolta. Toki voit jokaisen kahvikupin seurana hörppäistä lasin vettä. En tosin tiedä tutkimuksista, joissa todettaisiin, että tee vähentäisi kreatiinin tehoa. Voihan näinkin olla. Runsas kahvin ja krean yhteiskäyttö nyt tuskin on terveydelle edullista, mututuntumalta tämän totean. Toisaalta muutaman päiväkupillisen kahvin käytön on todettu olevan jopa edullista liikunnassa jaksamisen kannalta ;)

Mutta joka tapauksessa, kreatiiniasiaan en puutu, siitä on tullut tarpeeksi jauhettua. Eikö kuitenkin täydellistä liukenemista tärkeämpää ole kuitenkin saada aine elimistöön? Itse vedin kreaa palkkarissa sekä vesilasillisen mukana kuten Tikari kuvaili.

Hekilökohtaisesti tuo kahvi ei kyllä vaikuta enää mihinkään suuntaan :lol2: Sen verran paljon sitä on tullut kitattua :kippis1:

Tommy.. sanoi:
Hekilökohtaisesti tuo kahvi ei kyllä vaikuta enää mihinkään suuntaan :lol2: Sen verran paljon sitä on tullut kitattua :kippis1:

Se on kato kun on roinannut kamaa liikaa, niin sen teho katoaa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom