Kreatiini?

BCAA-valmisjuoma -40%

Tietäjä

Banned
Noniin elikkäs olen käynyt salilla ja käyttänyt proteiinia ja hiilihydraatteja,mutta nyt haluasin lisätä kreatiinin ja kokeilla sitä. Joten onko kreatiinista mitään apua?Tuleeko sillä lisää voimaa ja lihasmassaa vai pelkästään NESTEPÖHÖÄ? en haluasi kumminkaan pelkkää nesteöhöä ja lihaksien sisään nestettä.. Joten te jotka olette testanneet/käyttäneet kreatiinia voisitte kertoa onko siitä hyötyä lihasmassan ja voiman lisäyksessä?
Ja mistä voisi saada halvimmat kreatiinit,proteiinit mutta jotka ovat kumminkin hyviä eikä mitään tiimari kamaa ja jos viitsitte voisitte vielä kertoa mitä kreatiiniä itse käytät?
:worship: PS: laitoin tämän viestin aloittelia ja tähän osioon kun en tiennyt kumpaan laittaisi ja haluaisin mahdollisimman paljon vastauksia..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
FAQ:in kautta löytyy kivasti tietoa kreatiinista. Ai että mistä saa, no vaikka pakkiksen verkkokaupasta. Ja jos olet säännöt lukenut niin linkkejä muihin firmoihin EI saa tänne laittaa. Niin itse käytän Fastin kreatiinia.

Kreatiini on usein puhuttu asia ja siitä on vähän ristiäviä mielipitietä. Mulla kreatiini vaikuttaa siten, että sarjoissa jaksaa vääntää paremmin. Eli käytännössä tulee 1-2 toistoa lisää. Nestettä krea toki jonkin verran kerää, mutta ne lähtee sitten kun pitää paussia.
Ja kreatiini kätevästi: http://www.pakkotoisto.com/kauppa/index.php?cPath=52

Sinun kannattaa käydä klikkaamassa itsesi sisälle
Tutkimus lisäravinteista/ravintoaineista
kohdasta, ja sieltä dogin esittämästä linkistä todella hyvälle:thumbs: tietosivulle.
Löytyy tietoa kreatiinistä ym:sta ravinteista.

Itselläni on hyvin positiiviset kokemukset kreatiinista.
Kreatiini kannattaa nauttia hiilihydraatin kera.
Esim. palautumisjuoman seassa.

Itse tempasen malto + kreatiini + proteiini hörpyn n. tuntia ennen salille menoa, ja toisen palautumisjuomassa.

Kreatiini toimii hyvin. Itseni pitää vain ottaa sitä suht reippaasti, mutta parn päivän käytön jälkeen huomaa treenipäiväkirjassa, että pari toistoa tulee lisää sarjoihin.

Annostuksesta sen verran, että jos itse ottaisin, niin eka viikko vähintään 5 kukkurallista teelusikkaa päivän mittaan ja siitä sitten jatkaa vaikka 4:llä teelusikalla. 2g/ päivä ei ainakaan minulla tuntunut missään. 20g/päivä kylläkin.

Kannattaako aloittelijan käyttää kreatiinia? Toisin sanoen, onko kreatiinista suurta hyötyä aloittelijalle verrattuna kauemmin treenanneelle?

Mulla ainakin krea kerää snadisti nestettä (painonnousua noin 1,5kg melkeen heti), mutta kyllä se suorituskykyäkin nostaa.

Heti kun lopettaa, niin nesteetkin karkaa.

Originally posted by Beck
Kannattaako aloittelijan käyttää kreatiinia? Toisin sanoen, onko kreatiinista suurta hyötyä aloittelijalle verrattuna kauemmin treenanneelle?

Jos on aivan uransa alussa, eli suoritustekniikat on vielä hakusessa, niin minun mielestä silloin ei vielä kannata latasta kreatiinia. Särkee vain helpommin ihtensä.

Mutta jos tekniikka alkaa olla hanskassa, niin mikä ettei.
Yhtälailla se mahdollistaa aloittelijallekkin suuremmilla painoilla reenaamisen, ja nopeamman lihasmassankasvun.

Originally posted by Hyvägeeni
Annostuksesta sen verran, että jos itse ottaisin, niin eka viikko vähintään 5 kukkurallista teelusikkaa päivän mittaan ja siitä sitten jatkaa vaikka 4:llä teelusikalla. 2g/ päivä ei ainakaan minulla tuntunut missään. 20g/päivä kylläkin.
Keinotekoinen nestepöhö = hyvä asia? Tuo kreatiinitankkaus ja kreatiinin ylenpalttinen käyttö on mun mielestä turhaa touhua. Ne kreatiinifosfaattitasot kyllä kohoaa parissa viikossa tarpeeksi, vaikka sitä kreatiinia ei laittaisi kuin tasaisen teelusikallisen pelkkään palautusjuomaan. Mun mielestä on järjetöntä kerätä jollain 5 kukkurateelusikallisen päiväannoksilla itselleen nesteistä ja höttöistä fysiikkaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
ite oon nyt ottanu semmoset 2-3 teelusikallista ja ihan hyvin näyttää toimivan. Sarjakestävyys tuntuu nousseen ja se pari kiloa on tullut myös painoa lisää.

Suosittelen että kannattaa ostaa joku mittasarja niin saa ainakin samanlaisia annoksia otettua. Jos tavallisella teelusikalla kauhoo tavaraa niin annos voi olla 3-10grammaa mutta kun ostaa mittasarjan niin saa ainakin otettua joka kerran saman verran. Itse käytän päivittäin 2-mitallista eli n. 6-7grammaa

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Originally posted by Pii
Itse tempasen malto + kreatiini + proteiini hörpyn n. tuntia ennen salille menoa, ja toisen palautumisjuomassa.
Tästähän kiistellään usein. Ja itse olen kyllä käytännössäkin todennut sen, että kun nauttii ennen treeniä tuota maltoa, niin treenin puolivälissä tulee sitten väsy. Eli kun malto on nopeasti imeytyvää hiilaria, niin se alkuun nostaa verensokerin nopeasti, mutta sitten se tuleekin yhtä ryminällä myös alas..
Tämän vuoksi otan maltoa vain palautusjuomassa ja sinne menee myös kreatiinit. Joskus sitten tulee laitettua sitä dextroosia joukkoon, joskin melko harvoin. Yleensä otan n. 10g päivässä tuota kreatiinia, joten 5g palautusjuomaan ja 5g illalla ennen nukkumaan menoa runsaan veden kanssa.

Originally posted by Laffer
Suosittelen että kannattaa ostaa joku mittasarja niin saa ainakin samanlaisia annoksia otettua. Jos tavallisella teelusikalla kauhoo tavaraa niin annos voi olla 3-10grammaa mutta kun ostaa mittasarjan niin saa ainakin otettua joka kerran saman verran. Itse käytän päivittäin 2-mitallista eli n. 6-7grammaa
Joo,mulla kanssa tosi tarkkaa ton kreatiinin mittaus.Painan 90-kg ja paras määrä 6-8g salin jälkeen tai 2-3tuntia ruokailusta(jos ei salipäivä).Vatsa menee sekaisin,jos otan liikaa.

Tampere-Lahti

Originally posted by jpm
Tästähän kiistellään usein. Ja itse olen kyllä käytännössäkin todennut sen, että kun nauttii ennen treeniä tuota maltoa, niin treenin puolivälissä tulee sitten väsy. Eli kun malto on nopeasti imeytyvää hiilaria, niin se alkuun nostaa verensokerin nopeasti, mutta sitten se tuleekin yhtä ryminällä myös alas..
Tämän vuoksi otan maltoa vain palautusjuomassa ja sinne menee myös kreatiinit. Joskus sitten tulee laitettua sitä dextroosia joukkoon, joskin melko harvoin. Yleensä otan n. 10g päivässä tuota kreatiinia, joten 5g palautusjuomaan ja 5g illalla ennen nukkumaan menoa runsaan veden kanssa.

Itselläni ei malton tankkaaminen ennen salia ole aiheuttanut väsymystä.
Maltoa tankkaan ennen salia mitallisen (n. 55ml) ja kreatiinia on reilu teelusikallinen. Lisäksi protskua laitan pari mitallista. Tämä saattaa olla syy ettei sokeriarvot heilahtele niin paljon että rupeisi haukotuttamaan.
Tälläisen tankkauksen edun ajattelen olevan siinä että reenin aikana aineenvaihdunta vilkastuu, jolloin mm. kreatiini imeytyy paremmin.
Se että onko näin, sitä en tiedä.:rolleyes:

Originally posted by Tomi
Keinotekoinen nestepöhö = hyvä asia? Tuo kreatiinitankkaus ja kreatiinin ylenpalttinen käyttö on mun mielestä turhaa touhua. Ne kreatiinifosfaattitasot kyllä kohoaa parissa viikossa tarpeeksi, vaikka sitä kreatiinia ei laittaisi kuin tasaisen teelusikallisen pelkkään palautusjuomaan. Mun mielestä on järjetöntä kerätä jollain 5 kukkurateelusikallisen päiväannoksilla itselleen nesteistä ja höttöistä fysiikkaa.

Mitenkä se on kreatiinin kanssa ??
Suolat keräävät osmoosin ja ilmeisesti munuaisten nestetasapainon säätelyn ansiosta elimistöön nestettä, mutta millä mekanismilla kreatiini veden sitoo elimistöön ??

Jos kreatiinin nestettä keräävä ilmiö perustuisikin kemialliseen sidokseen. Ja tämä sidos olisi tärkeässä asemassa kreatiiniaineenvaihdunnassa, niin tällöin "nestepöhö" olisikin tavoiteltava asia.
Toisinsanoen, jos painosi ei nouse kuurin alettua, ei kreatiinikaan ole silloin oikein imeytynyt eikä näin ollen kreatiinista saatava hyöty ole käytettävissä.

Itse ainakin olen pitänyt hyvänä asiana painon nousua kuurin alettua.

Ite vedin kreatiinia joskus tankkausmenetelmällä eka viiko 20 grammaa päivässä sitte tiputin kymmeneen. Treenin jälkeen palautumisjuomaan muuten 5grammaa kreaa ja 25 maltoa.

Ajattelin nyt ottaa sen dextroosin kanssa niin kuinka paljon pitää dextroosia ottaa onko toi 25 grammaa sopiva?

Tällainen ohje tuli vastaan: "Käytä kreatiinia yhtäjaksoisesti 6 viikkoa ja pidä sen jälkeen taukoa min. 2 viikkoa." Pitääkö tuon tauon jälkeen suorittaa tankkausvaihe uudestaan?

Originally posted by Beck
Tällainen ohje tuli vastaan: "Käytä kreatiinia yhtäjaksoisesti 6 viikkoa ja pidä sen jälkeen taukoa min. 2 viikkoa." Pitääkö tuon tauon jälkeen suorittaa tankkausvaihe uudestaan?

yleinen käsitys palstalla taitaa olla että mitään taukoa ei tartte pitää. Itse en ainakaan pidä.

eraan nimeltamainitsemattoman lisaravinnefirman tutun myyjan kanssa keskusteltuani tauoista kreatiinin syonnissa han totesi sen olevan vain kreatiinivalmistajien keksima myyntikikka. eli kun pidat taukoja niin nestepoho katoaa osittain ja nousee taas uuden kuurin alettua jolloin aloittelija kokee kuuluisan Jopas-tarttui-lihasta-efektin (tunnetaan piireissa myos ns. nestopoho-efektina) ja painuu ostamaan lisaa kreatiinia. Eli tauot suks! Kreatiinia koneeseen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom