Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Pitää varmaan itsekkin kokeilla tuota toista kreatiinia seuraavaksi kun Leaderi pistää vatsan niin sekaisin. Luulin että tuo efekti tulee kun on kreatiini kuin kreatiini. Mutta pistetäänpä tuo toinen merkki kokeiluun.

Faidra, se crp on kyllä "tavallaan" 100% kreatiinpyryvaatti, mutta se omituinen 70% tulee siitä, että loput on sitruunan makuista esanssia. :)
Henkilökohtaisesti kyllä veikkaan, että ihan tavallinen kreatiini ajaa täysin saman asian PALJON halvemmalla kuin tuo kreatiinipyryvaatti.

Onko olemassa tutkimuksia, missä pyruvaattia oikeasti suositellaan toimivana aineena?

Mulla vaikutukset olleet selviä. Ekalla kerralla penkkiin tuli parikymppiä lisää kuukaudessa. Osa vaikutuksesta saattoi olla todellista, osa placeboa ja osa noususta varmaan johtui siitä, että sattui olemaan voimapyrähdyksen aika. Nestettä kroppaan kertyi tankkauksen aikana n. 2% elopainosta.

Nyt on ollut pitkä treenitauko sekalaisten vammojen takia ja oikeastaan vasta totuttelen rautaan uudelleen. Kreatiini ei ole käytössä vielä, mutta rupean tankkaamaan heti, kun nykyisesta lihasta on kaikki saatu revittyä irti.

okeido sanoi:
et tarvitse mitään kemiallista tehostamista - siitähän kreatiinissakin on kyse.
:jahas:

Selittäisitkö mitä ihmettä tällä tarkoitat? Millä tavalla se kreatiini mitä saa purkista puhtaana eroaa siitä mitä on esim lihassa?

Terveellinen ja riittävä ruoka on kaiken a ja o. Jos haluat rahaasi johonkin upottaa, niin osta edullista palautusjuomajauhetta (niissäkin on muuten usein vähän kreatiinia seassa). Palkkarista on 100% kiistaton hyöty urheilussa. Kaiken maailman -iineja voit popsia siiten vanhempana ukkona kun ei tulokset enää muuten nouse.
Samaa mieltä mutta kovin asennevammaiselta kuulostaa tuo "kaikenmaailman -iineja" koska kaikki "-iinit" mitä minä tiedän on ihan normisapuskasta eroteltuja tärkeitä ainesosia jotka ovat vähintäänkin tarpeellisia (useimmat välttämättömiä, esim aminohapot) kasvulle.

Gdane sanoi:
:jahas:

Selittäisitkö mitä ihmettä tällä tarkoitat? Millä tavalla se kreatiini mitä saa purkista puhtaana eroaa siitä mitä on esim lihassa?

Tarkoittaa luultavasti sitä, että kratiini joka on purkista peräisin on synteettisesti valmistettu "korvike". Eli teknisesti samaa ainetta mutta on valmistettu eri tavalla. Eli siis tehtaassa, kun taas lihan kreatiini on eläin/ihmis elimistön aikaansaannos.

mappana sanoi:
Tarkoittaa luultavasti sitä, että kratiini joka on purkista peräisin on synteettisesti valmistettu "korvike". Eli teknisesti samaa ainetta mutta on valmistettu eri tavalla. Eli siis tehtaassa, kun taas lihan kreatiini on eläin/ihmis elimistön aikaansaannos.

Toivottavasti :) Kysyin koska tuosta paistaa läpite semmoinen "jauhorasismi", eritoten tuosta loppuosasta..

KKHS sanoi:
Kreatiinista ei varmaan huomattavaa hyötyä ole, jollei lähes maksimivoimaa käytä treeneissä. Tämä siis tarkoittaa että kakkosten ja kolmosten tekijöille, se on tarpeellinen aine. Kreatiiniahan käytetään työssä jota tehdään alle 15 sekuntia (karkeasti, vaihtelee ihmisillä) kun taas siitä pitempi kestoinen (massasarjat) vaatii hiilareita, noin minuuttiin asti, jolloin alkaa rasvan poltti (aerobinen harjoittelu)

Minäpä olen samoilla linjoilla. Itse en tee oikeastaan koskaan alle 8 toiston sarjoja. Normaalisti reilusti yli 10 toiston sarjoja. Pitkissä volyymisarjoissa kreatiini ei varmaankaan tehoa.

ToughGrip sanoi:
Kovasti tuli kreaa kokeiltua, enkä saanut sillä lisäpuhtia edes itseni huijaamiseen... tai sitten tuo fasti ei vaan poki mulla...

Mulla taas Wrangen krea ei potkinut mutta Fasti taas potkii:D

J.Rossi sanoi:
Kaikille joilla kreatiinista ei ole ollut hyötyä, olettehan ottaneet sen kreatiinin hiilihydraatin kanssa? Hiilareilla on nimittäin tärkeä osa siinä kreatiinin kertymisessä lihakseen.

Minkälaiseen hiilarimäärän tuo krea olisi optimaalisinta sekoittaa? Treenipäivinä isken tietenkin palkkariin, mutta välipäiviä ajatellen.

Käytössä on. Palkkarina käytän After Maxia jossa on yhdessä annoksessa 5g kreaa. Vaikee sanoo hyödyistä mutta uskon että kai siitä jotain hyötyä voi olla. Siitä on niin pitkä ku oon käyttänyt kreatonta palkkaria etten osaa sanoo minkäälaisista eroista.

Aattelin tos jossain vaiheessa koittaa Mass Blastia... Mutta voipi olla et tuikkaan sinnekin sen krean sekaan..

Ronn Moss sanoi:
Minkälaiseen hiilarimäärän tuo krea olisi optimaalisinta sekoittaa? Treenipäivinä isken tietenkin palkkariin, mutta välipäiviä ajatellen.

Kreatiini yhdessä 1g glukoosia/kg kanssa kaksi kertaa päivässä johtaa n. 9% suurempaan kreatiinikertymään lihaksessa (Preen et al.).

Hommasin tota Wrangen kreaa...ni siin on et 3 gr päivässä..mut onks se liian vähä...eiks pitäs olla joku 5 gr väh.??Painoa 73...Mites se joku tankkausjakso..onko välttämätön...miten etenee?

Gdane sanoi:
Toivottavasti :) Kysyin koska tuosta paistaa läpite semmoinen "jauhorasismi", eritoten tuosta loppuosasta..
Ei ole kyse jauhorasismista; syön itsekin lisäravinteita valikoiden. Mappana ymmärsi tarkoitukseni oikein. Eihän ihmisen normiravinto koostu synteettisistä tai kemiallisesti erotetuista "-iineistä", vaan potusta ja fileestä, vaikka siellä sitten samoja molekyylejä olisikin pohjalla.

Pointtini alkuperäisessä kirjoituksessa oli, että teini-ikäinen kehittyy ja kasvaa pitkään ja tehokkaasti tavallisellakin ruoalla ilman että joutuu maksamaan lisäravinteista. Olennaista treenaamisessa on se, että se on hiton hauskaa - ei orgaanisen kemian tuntemus. :)

Jos ihan peruskreatiinia (monohydraattia) ottaa niin sitä ei sitten tarvi ottaa kaikkea kerralla vaan voipi olla kovastikkin hyödyllisempää nauttia sitä pitkin päivää useammassa pienemmässä erässä.

Tarkoitan että jos ottaa kreatiinia kerran 10g niin siitä elimistö käyttää hyväksi vain pienen osa ja loppu tulee jäteputkista pihalle. Paljon parempi tapa on nauttia kreatiinia pienen hiilihydraattimäärän kanssa useammin päivässä (esimerkiksi välipäivinä aamuin illoin ja reenipäivinä aamuin, illoin ja reenin jälkeen) koska silloin päivän aikana varastoituu kokonaisuudessa suurempi määrä kreatiinia kuin että olisi esimerkiksi otettu kerralla jopa isompiakin määriä.

okeido sanoi:
Ei ole kyse jauhorasismista; syön itsekin lisäravinteita valikoiden. Mappana ymmärsi tarkoitukseni oikein. Eihän ihmisen normiravinto koostu synteettisistä tai kemiallisesti erotetuista "-iineistä", vaan potusta ja fileestä, vaikka siellä sitten samoja molekyylejä olisikin pohjalla.

Pointtini alkuperäisessä kirjoituksessa oli, että teini-ikäinen kehittyy ja kasvaa pitkään ja tehokkaasti tavallisellakin ruoalla ilman että joutuu maksamaan lisäravinteista. Olennaista treenaamisessa on se, että se on hiton hauskaa - ei orgaanisen kemian tuntemus. :)

Hyvä. Niin minä oletinkin, halusin vain varmistaa kun jäi semmoinen "epäilys" korvantaakse.. Olen siis kokolailla ehdottomasti samaa mieltä kanssasi ja haluampa vielä jatkaa aihetta sen verran että sama kyllä pätee vanhempiinkin ja kokeneempiin reenaajiin. Ensin ravinto kuntoon ja sitten sitä voidaan täydentää lisäravinteilla jos halua/tarvista on.

kumpi on muuten pätevämpää, vihreä tee juomana vai kapseleina? meinaan että aattelin nyt dieetillä hankkia ku aineenvaihdunta alkaa tökkimää pikkuhiljaa ja pitäis saada potkua siihen.. toimaako vihreä tee muuten myös piristeenä?

En osaa sanoa tohon mahdolliseen kumoamisvaikutukseen mitään muuta kun että itse käytän kumpaakin samaan aikaan ja tuntuu toimivan krea ihan kivasti. Juo sitä vettä paljon.

Piristävä vaikutus ei ole kovinkaan suuri vihreällä teellä omalla kohdallani, ehkä hieman tuntuu. Palstalla jo mainittua Gun Powder teetä olen käyttänyt. Mikäs se nyt olikaan se ainesosa joka kumosi kofeiinin vaikutuksen tuossa teessä?

Back
Ylös Bottom