Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

onko kellään kokemusta tästä yhdistelmästä?? olen ollut miinus kaloreilla n.2kk, ja paino tippunu vain 2-3kg. kahdenvuoden nörtteilyn jälkeen aloin taas reenaamaan punteilla. penkki oli 90kgx7 (penkki on se perinteinen voima testi :) )reenasin n 2kk normaali tyylillä 1 lihas vko.olen nyt alkanu reenaamaan tuolla 3xvko hst systeemillä joka tuntuu toimivan mulle tosi hyvin,mutta ihmetyttää tuo paino ku se ei saatana tipu millään. oon tehny mittauksia kädet/vyötärö paino 106kg 1.1-2003 41.5cm ja 103cm ja nyt 13.03-2003 paino 103kg 44.5 ja 96cm tuloksista sen verran (ny on kympit menossa) viimeksi penkki 97kgx10 ja x13 teen aina toisen sarjoista loppuun eli ekalla se kymppi ja toisella se mitä menee.aerobista tulee n.4-5krt vko pyörää ja kävelyä/hölkää,niin että onko tuo painon perkele voinu tulla lihana tilalle vai mikä tässä mättää?? ja paljonko n100kg henkilöllä nousee paino krea tankkauksella??:urjo:

no tokihan ne kertoo :) oikeestaan kiinnostais tuo krean painon lisäys n.100kiloselle

Tuolta FAQista kun selailee kreatiiniketjut läpi niin varmaan löytyy ihmisten kokemuksia painonnoususta myös sun kokoisilla kavereilla.

no ei oikeen tunnu löytyvän mun painosien kokemuksia. ja minkälaisia painon nousuja natut on saanu n3kk reenillä,jos kyseesä on ns.lihasten palauttelu?

Tankkaus tauon jälkeen?

Olen kovasti yrittänyt etsiä tietoa kreatiinista eri puolilta, mutta seuraavaan kysymykseen en ole löytänyt vastausta: kreatiinia neuvotaan syömään n viikkoa ja sen jälkeen m viikkoa taukoa. Alussa noin viikon latausjakso. Täytyykö sen tauon jälkeen aloittaa taas uudella latausviikolla? Järki sanoo, että kyllä, jos kerran kreatiini ei varastoidu, mutta miten on?

Olen syönyt juuri ekan latausviikkoni loppuun ja olen jo ehtinyt huomata hyödyn selvästi. En ole voimailija vaan lentopallisti, mutta treeneihin on tullut huomattavasti lisäpotkua, eikä väsymys iske niin helposti. Lisäksi räjähtävät suoritukset kuten ponnistus tuntuvat kevyemmiltä.

Re: Tankkaus tauon jälkeen?

Originally posted by Ozwald
kreatiinia neuvotaan syömään n viikkoa ja sen jälkeen m viikkoa taukoa. Alussa noin viikon latausjakso. Täytyykö sen tauon jälkeen aloittaa taas uudella latausviikolla?
Kyllä, koska tuossa tauolla elimistö puhdistuu (tjsp.) ylimääräisestä kreatiinista.

Eikös nyrkkisääntönä kreatiinin käytössä ole, että tankkausvaiheessa otetaan 0.3grammaa painokiloa kohti, eli 80 kilonen jässikkä ottas sillon 24g/päivä?Tosin toi kannattaa jakaa ainakin neljään osaan, kerralla ottaessa saattaapi mennä vaikka pakki sekasin...:urjo:
Ylläpito annostuksena oon pitäny sellasta 8-10 grammaa, tosin lusikalla mittaaminen on vähän mutu-tuntumalta...
Oon sit jaksotellu silleen että neljä viikkoa on, pari-kolme viikkoa off...
Ei kellään alan miehellä ois pesolaa myynnissä(ihan kreatiinin mittausta varten siis...):thumbs:

Joskus olen jonkun kuullut väittävän että esim.fastin purkissa oleva 2g suositus perustuu johonki tullin(?) säädöksiin...

Itte ostin nyt sf-proteinin valmistamaa kreatiini-pyruvaattia, pitäs olla dietillä parempi kuin fastin kreatiini...

Originally posted by metalman
moni väittää että kreatiini kerää nestettä vain lihaksiin mutta väitän että kerää myös muualle. Tai no näin tekee ainakin mulla.. nimenomaan kasvoista huomaa jos ottaa hevosannosta kreatiinia.
Onhan niitä selviä eroja eri ihmisten kesken. Kasvoissa on kuitenkin myös aika paljon eri lihaksia, muutenhan naama ei liikkuisi. Voisikohan ne sitten aiheuttaa mainitsemasi pöhön naamassa... Isojahan lihaksia ne eivät ole, mutta kaipa nekin osansa saavat kreatiinista.
Ja onhan se ihan toimivaa tavaraa, mutta rahanarvoista? Kenties.
Niin... ihan mihin sen rajan haluaa sen rahankäytön suhteen vetää. Jos nyt omaksi ilokseen urheilee, niin en kasto kreatiinia välttämättömäksi. Jos taas kilpailee tai muuten haluaa välttämättä parantaa tuloksiaa hinnalla millä hyvänsä, niin kaipa kreatiinista jotain apua voi olla.

Kreatiini on kuin huumetta, sen käytön lopetettuani olen kadottanut elämänhaluni ja harjoitusintoni tyystin ja olen kuin varjo entisestäni, joten on syytä aloittaa sen käyttö uudestaan kunnon latausjaksolla

Pistää kyllä tosiaan toi kreatiini pakin aika mukavasti sekasin tankkausjaksolla...Vaikka kuinka monessa osassa ottais sen reilut 20g niin ei auta. Ja koko ajan hirvee oksettava olo joka menee kyllä ohi heti kun siirtyy pienempään päiväannokseen.

Onkohan tolla tauolla kreatiinin käytössä muuten kuinka suurta merkitystä? Ite oon käyttänyt nyt monta kuukautta putkeen, kun ei vaan malta pitää sitä taukoa...:rolleyes:

Luontaistuote kaupan myyjä sanoi kun ostin viking power pussin että kannattaa pitää pussin jälkeen kuukauden paussi koska kreatiini saattaa olla vaarallista elimistölle. :thumbs:

"mut pakko vaan ihmetellä et mitä hyötyy on tankata 20-x g /vrk ku joidenkin tutkimusten mukaa elimistö pystyy höydyntämään 2g / vrk?"

Minkä v@¤#n tutkimusten mukaan? Tiedoksi: esim. Kotiliesi-lehden vastauspalstalla esitetyt "faktat" eivät ole tutkimuksia :D

Re: Tankkaus tauon jälkeen?

Originally posted by Ozwald
kreatiinia neuvotaan syömään n viikkoa ja sen jälkeen m viikkoa taukoa. Alussa noin viikon latausjakso.
Kauanko tuon kreatiinijakson pitäisi sitten kestää? Oon nytten 2viikkoa ottanut, n.10g päivä + tankkausviikko.

Re: Re: Tankkaus tauon jälkeen?

Originally posted by Ruoste
Kauanko tuon kreatiinijakson pitäisi sitten kestää? Oon nytten 2viikkoa ottanut, n.10g päivä + tankkausviikko.

Esimerkiksi Fastin ohjeiden mukaan jakson tulisi kestää 4-6 viikkoa, jonka jälkeen 2-4 viikkoa taukoa.

Re: Re: Re: Tankkaus tauon jälkeen?

Originally posted by PattiPete
Esimerkiksi Fastin ohjeiden mukaan jakson tulisi kestää 4-6 viikkoa, jonka jälkeen 2-4 viikkoa taukoa.

Onpa Fastilla aika lyhkäset suositukset, eihän se siinä vaiheessa ala vielä kunnolla potkimaankaan. Eikö se nyt olisi järkevää vetää sitä niin kauan, kuin tulokset selvästi on nousussa ja tasanteen tullessa vastaan ottaa se tauko ja tehdä treeniä sitten vaikka vähän eri metodilla jonkinaikaa.

Kreatiinin tehosta senverran, että kyllä se näin natuna ainakin tuntuu toimivan ihan kouriintuntuvasti, ainakin 10-15 % tulosparannus on verrattuna ilman creaa tehtyihin tuloksiin. Placebovaikutuksesta en osaa sanoa mitään, kai se on aineella kuin aineella.

Jotkut sanoivat voivansa pahoin kreatiinia otettuaan. Mä en ole sellasta huomannut, mutta dekstroosin kanssa ihan selvästi. Eli silloin harvoin kuin olen sitä erehtyny ottamaa, etoo ja kuvottaa ihan tautisesti pitkän aikaa. :urjo:

Onko tuo nyt ihan puppua, että esim. B-vitamiinit nautittuna kreatiinin kans heikentää kreatiinin tehoja? Näin olen jostakin lukenut.. ja olikohan siinä luettelossa magnesiumikin..

ei se niin oo..ite syön vitamiinitabuja ja kreatiinia menee tälläkkin hetkellä..ei mitään haittaa ainakaan minusta imeytymisen kanssa..

kofeiininhan on sitä vastoin kyllä jossain tutkimuksissa todettu ainakin hidastavan kreatiinin imeytymistä..mutta joissain se taas on kumottu, eli mene ja tiedä..:rolleyes:

joo katoin searchista mut en löytänyt!

joo elikkäs ostin ekan kerran kreaa(FAST Creatine 900g)

Monet voimaurheilijat ottavat kreatiinia jaksoissa, jolloin ensimmäiset 5 päivää tankataan 20-30 grammaa päivässä 2-4 erässä. Tämän jälkeen otetaan ylläpitoannosta 5-10 grammaa päivässä 4-6 viikkoa, jonka jälkeen pidetään 2-4 viikon tauko. Sitten kuuri voidaan aloittaa uudelleen.

eli haluaisin tehdä samanlai kun edellä mainitussa mutta en tiedä paljonko sitä kreatiinia pitäs ottaa mun tapauksessa kun painan 70kg ja pituus 175.

joten voisiko joku kertoa mulle ton?

Back
Ylös Bottom