Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Mulla tuli ainakin kreatiinista (FAST) kauheet nestepöhöt päälle. Painoa tuli 3 päivässä varmaan 4-5kg lisää, ja sen kyllä huomas :D . Kyl se ehkä vähän sarjapainoissakin autto, mutta ei ainakaan kovin selvästi. Ja sen kyllä huomas kun käytön lopetti niin paino tippu selvästi ja lihaksetkin pieneni.

Mulla taas paino nousee ehkä ½ kiloa. Puol tuntia ennen treeniä oon ottanu, saa ehkä 1-2 toistoa enemmän kuin ilman, ainakin päiväkirjan mukaan - voipi tosin olla placeboaki.

timse sanoi:
saa ehkä 1-2 toistoa enemmän kuin ilman, ainakin päiväkirjan mukaan - voipi tosin olla placeboaki.
placeboa tai ei, toimii. :D

Minulla ainenkin tuo kreatiini on auttanut. Itse vedin viikon tankauksen ja nyt vedän treeni päivänä 5-10g ja lepopäivinä tuon 5g. Hyvin on toiminut ja huomasin heti noissa sarjoissa ja toistoissa, hyvää kamaa..

Muuten sitten kun aloitan dietin ja lopetan kreatiinin käytön niin tota pieneneekö lihakset hirveästi?

nyt kokeilussa mulla ekaa kertaa fastin kreatiini. mitää hyötyä en oo huomannu siitäkää olevan. ei oo paino noussut, ei oo vaikuttanu millää tavoin voimiin tai kestävyyteen. turha tuote mulle.

Itse aloitin ekaa kertaa kratiinin (fast) käytön eilen. Kusettamaan on ruennu tässä vaiheessa ihan helvetisti. Tekis mieli kusta linkissäkin roskikseen vaikka yleensä pystyn pidättämään tunteja. Ilmottelen vaikka tähän mitä muuta tapahtuu viikkojen sisällä.

Lapo sanoi:
Mulla tuli ainakin kreatiinista (FAST) kauheet nestepöhöt päälle. Painoa tuli 3 päivässä varmaan 4-5kg lisää, ja sen kyllä huomas :D . Kyl se ehkä vähän sarjapainoissakin autto, mutta ei ainakaan kovin selvästi. Ja sen kyllä huomas kun käytön lopetti niin paino tippu selvästi ja lihaksetkin pieneni.
Se on kyllä kumma kun se paino ei mulla tipu mihinkään kun lopetan käytön. :rock:

SeLektA sanoi:
Itse aloitin ekaa kertaa kratiinin (fast) käytön eilen. Kusettamaan on ruennu tässä vaiheessa ihan helvetisti. Tekis mieli kusta linkissäkin roskikseen vaikka yleensä pystyn pidättämään tunteja. Ilmottelen vaikka tähän mitä muuta tapahtuu viikkojen sisällä.

Mulla oli ihan sama juttu kun kreatiinia joskus vuosi sitten käyttelin. Koko ajan sai juosta vessassa, yölläkin. Koulussa oli kiva käydä joka välitunnilla kusella. Tuon takia en sitä enää käytäkään, eikä siitä ihmeempää hyötyä muutenkaan ollut.

Aleley sanoi:
Siis kreatiinin ensisijainen funktio on kerätä nestettä soluihin.

Mä oon ollu siinä uskossa että sen ensisijainen tarkoitus on täyttää lihassolujen kreatiinifosfaattivarastot maksimiin ja näin tuoda sekuntti/pari lisää aikaa kunnes sitten ollaan pelkästään glykolyysin varassa energiantuotannon suhteen.

No en mene sanomaan kun en varmaksi tiedä :)

edit: pikaisesti tarkistin Wikipediasta ja tohtori.fi:stä. Kreatiinin tarkoitus lisäravinteena on nimenomaan tuo energiantuotannollinen hyöty.

Massakeisari sanoi:
Hei NATO.Onko sulla lihakset tullu isomman näköisiksi??Entä jos lopettaa kreatiinin käytön niin ei kai lihakset "surkastu"??
Mjaa, kai ne jotain turpos mut eipä mitenkään näkyvästi, painoa ainaki tuli lisää. Mut pumpissa lihasten koko oli kyllä isompi kuin aiemmin ja siltä se tuntukin. Ja nyt kun krea on tauolla niin eipä oo mitenkään lihakset (mitkä?) hävinny mut pumppi ei oo niin voimakas.

Massakeisari sanoi:
Jugetsi miten sä käytit kreatiinia??mahdoitko noudattaa tarkkaan ohjeita???

Kuten tuossa jo aiemmin kerroin, niin "Olen sitä kokeillut kaikilla mahdollisilla tavoilla, mutten ole huomannut mitään vaikutusta."
Elikkä on kokeiltu kreatiinitankkaukset ja syöty kreatiiniä tasaisia määriä 5-10g päivässä, mutten ole mitään vaikutusta huomannut.Kyllähän sitä voisi kokeilla vielä suurempaa päiväannostusta, muttei siitä sen enempää hyötyä tulisi olemaan.Yleisimmissä kreatiineissa taitaa olla suositus 2-5g päivässä. Suurinosa käyttäjistä käyttää sitä enemmän kuin tuon suositellun määrän ja saa sillä toivotun tuloksen.
Suurimmallaosalla käyttäjistä kreatiinista on havaittavaa hyötyä, mutten itse kuulu tähän joukkoon.Osalla tosin tuokin hyöty on plaseboa ja voimien ja lihasten kasvaminen tapahtuisi muutenkin kuin pelkän kreatiinin vaikutuksesta.

Tuossa aiemmin joku sanoi, että hänelle tuli kolmen päivän aikana lisää painoa 4-5 kiloa, joka kuulostaa kyllä aika kovalta lukemalta.
En usko tuon painonnousun johtuneen pelkästään kreatiinin käytön aloittamisesta ja pitääkö tuo lukema täysin paikkaansa.
Tokihan sitä painoa voi tulla nopeasti lisää nesteen muodossa, mikäli juomista on samalla rajusti lisätty.:rolleyes:

Josef sanoi:
Pöhöttääkö kreatiini naamaakin vai tuleeko nestettä oikeisiin paikkoihin eli lihaksiin?
Pikkasen saattaa joillain naama pöhöttää..itellä ei kyl pöhöttäny mut pikkasen finnei ilmesty parin viikon jälkeen...

Back
Ylös Bottom