Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Kreatiini ainakin mulla on aivan must massakaudella, sillä sen tuoma pieni jeesi voimiin ja neste auttavat viemään tiukempia treenejä läpi. Sen vuoksi en ikinä vähättelisi kreatiinin hyötyä naturaali treenissä.

Itselläni ilman kreatiinia alkavat paikat kovassa treenissä helposti tuntumaan liian kuivilta ja tukkoisilta. Kunnon kreatiini pöhön saattelemana lihakset pysyvät treenatessakin vähän kuin elastisimpina. ;)

Kauankohan kestää, että ylimääräinen kreatiini poistuu kehosta? Olettaen vaikka, että ylläpitoa on ollut n. 4kk.

TRENT sanoi:
Kauankohan kestää, että ylimääräinen kreatiini poistuu kehosta? Olettaen vaikka, että ylläpitoa on ollut n. 4kk.
Joku ~3 viikkoa kestää lopettamisen jälkeen (tarkistin googlella).

juu.selkäreeni takana isommilla raudoilla ja pidemmillä sarjoilla,sekä mukava pumppi.yksi annos tuota sisältää 1000mg tauriinia,joten siitä se hermostuneisuus/sormien tärinä johtuu.näin ainakin olettaisin.

iso-erno sanoi:
juu.selkäreeni takana isommilla raudoilla ja pidemmillä sarjoilla,sekä mukava pumppi.yksi annos tuota sisältää 1000mg tauriinia,joten siitä se hermostuneisuus/sormien tärinä johtuu.näin ainakin olettaisin.

1g tauriinia ei kyllä vaikuttane ihan mitenkään. Itselläni menee enne reenejä moninkertainen määrä ihan normaalisti ja kokeillut olen reilumpiakin määriä. Mitään hermostuneisuutta/tärinää siitä en minä kyllä saa. Virtaa kyllä tulee varsinkin kun kofeiinin ja guaranan kanssa ottaa ja hien eritykseen tuntuu joku yhteys olevan.

juu tänään kyykky taas kulki verrattuna edelliseen treeniin esim 130kgx 10,joten aika hyvää tavaraa,tosin purnukan pohja jo näkyy,joten tilasin lisää.mutta eri valmistajan,saa nähdä toimiiko yhtä hyvin..olen viime aikoina tehnyt jokaisessa lihasryhmässä uusia ennätyksiä noin 15% voiman nousu,mutta toi kyykyn parannus on jotenkin uskomaton..pitkästä aikaa taas on mukava mennä salille,kun on tulokset nousussa..on välipäivät jäänyt pois..nytkin seitsemän päivää putkeen salia..

iso-erno sanoi:
juu tänään kyykky taas kulki verrattuna edelliseen treeniin esim 130kgx 10,joten aika hyvää tavaraa,tosin purnukan pohja jo näkyy,joten tilasin lisää.mutta eri valmistajan,saa nähdä toimiiko yhtä hyvin..olen viime aikoina tehnyt jokaisessa lihasryhmässä uusia ennätyksiä noin 15% voiman nousu,mutta toi kyykyn parannus on jotenkin uskomaton..pitkästä aikaa taas on mukava mennä salille,kun on tulokset nousussa..on välipäivät jäänyt pois..nytkin seitsemän päivää putkeen salia..

Raportoihan sitten tänne oliko mitään eroa purkkien välillä. Pitkäaikainen käyttö voi toisinaan laskea tehoa, joten sekin saattaa olla syynä, jos se toisen valmistajan purkki ei toiminut yhtä hyvin. Mutta raportoi ihmeessä:)

Kreatiinista on niin miljoona eri aihetta joten kysyn tässä.. Mitä eroa on kreatiini monohydraatilla ja kreatiini pyruvaatilla?

PaRadiSe- sanoi:
Kreatiinista on niin miljoona eri aihetta joten kysyn tässä.. Mitä eroa on kreatiini monohydraatilla ja kreatiini pyruvaatilla?

Paitsi että pyryvaatti on rutkasti kalliimpaa, on se ainakin myyntipuheiden mukaan paremmin imeytyvä ja tehokkaampi eikä sen pitäisi myöskään kerätä nestettä toisin kuin monohydraatti. Käytännön kokemusta mulla ei pyruvaatista ole, kun tavallinen monohydraattikin toimii ihan hyvin.

Doggoned sanoi:
Pitkäaikainen käyttö voi toisinaan laskea tehoa, joten sekin saattaa olla syynä, jos se toisen valmistajan purkki ei toiminut yhtä hyvin. :)

:anssi: Mihinkäs tälläisen väitteen oikein perustat?

Tanssiva Rosvo sanoi:
:anssi: Mihinkäs tälläisen väitteen oikein perustat?

Sanoin turhan yleistävästi (editointi ei ollut enää myöhemmin mahdollista, eikä kukaan näyttänyt puuttuvan tähän), mutta piti sanoa, että omaan kokemukseen sekä erään toisen henkilön kokemukseen. Elikkänsä ei minulla ole mitään yleispätevää selitystä tälle. Tyhmästihän tuo oli sanottu, koska kreatiinifosfaatti kuitenkin kuluu suhteellisen nopeasti kehosta, joten sen maksimaalista varastoitumista tuskin saavutetaan.

Itselläni on WRANGEN kreatiinia. Annostusohje: 3g jauhetta kerran päivässä.
Mielestäni se on aika vähän? Onko muilla kokemuksia kyseisestä kreatiinista?

Tuli itsekin aloitettua kreatini pitkästä aikaa. Tankkausviikon jälkeen olen ottanut 5-10g päivässä ja pakko sanoa että potkii.
Blaceboa eivoi olla kun olin niin pirun skeptinen kun tää purkkikin on vuoden vanha, ajattelin että kauhotaan pois vaan.
No ehkäpä se mulla sitten toimii keskivertoa paremmin, pumppikin on ihan mahoton :hyper:

Kreatiinista on todella paljon palstalla juttua, ehkä eniten lisäravinteista, eli todellakin kannattaa kokeilla myös tuota hakukonetta.

Mutta yleisesti se 5 g taitaa olla se yleisin annos mitä käytetään ja itsekin laitan suurinpiirtein tuon verran. Tietysti vähän omaan painoonkin tota pitää suhteuttaa, mutta 80 kiloiselle miehelle tuo 5-6 g on ihan hyvä annoskoko.

Ja samaa tavaraa sen Wrangen krea on kuin muutkin, taisi olla ensimmäinen krea mitä minä käytin ja mitään eroa en ole muihin huomannut. Fast on nyt mulla käytössä.

oon ajatellu hankkia tota kreatiinia niin sillähän ei oo vissiin väliä miten sitä ottaa eli siis laittaako vaikka 5g lasilliseen vettä tai treeni päivinä palkkarin sekaan?

tompsa sanoi:
oon ajatellu hankkia tota kreatiinia niin sillähän ei oo vissiin väliä miten sitä ottaa eli siis laittaako vaikka 5g lasilliseen vettä tai treeni päivinä palkkarin sekaan?

Kannattaa laittaa palkkariin ja ottaa treenin jälkeen sitten.

tompsa sanoi:
Tuskin sillä nyt kauhen suurta merkitystä on mutta sitä suositellaan ottamaan veden kanssa mihin vielä pari ruokalusikallista dextroa, imeytyy nopeammin. Ja sittä vettä pitää sitten muistaa juoda kreakuurin aikana.

Edit: Etana..

ja eihän siinä tarvii pitää sitä tankkauskuuria? mulla on nyt muscle plussaa palkkarina niin siihen sekaan vaan heitän sen krean vai ku siinähä on vähän jo valmiiksi kreatiinia?

Back
Ylös Bottom