Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Miulla kreatiinin käyttö johti verikoe-putkeen kun viitearvo rutiinitarkastuksessa oli yli tuplat sallitun ylärajan. Eli niin paljon että lääkärillä oli perusteet diagnosoida alkava munuaisten vajaatoiminta. Parin viikkoa kesti käytön lopettamisen jälkeen että arvo alkoi laskea. aiheutti v-mäisiä sydämen tykytyksiä moinen epäily, sinällään perusteetta. Hyvin tuntuu treeni menevän ilman jauhojakin joten saavat pysyä pois.

Tuo kreatiinin taipumus nostaa noita munuaisarvoja johtuu siittä, että se hajoaa elimistössä kreatiniiniksi jonka korkeaa pitoisuutta pidetään munuaisvaurion merkkinä. Sinäänsä tuosta korkeasta pitoisuudesta ei kai ole? (joku fiksumpi varmaan osaa selittää tarkemmin) miitään haittaa muuta kuin tuo väärä testi tulos. Taisi Savolainenkin sanoa jossain mannisen vlogissa, että lopettaa kreatiinin käytön aina ennen verikokeita, että saadaan oikeat lukemat ulos mutta muuten uskaltaa käyttää siirtomunuaisesta huolimatta.

Niinhän siinä kävi.. Valkotakki veti automaattisen "code red":n heti kun koulussa päntätty viitearvo ylittyi. Samaan jatkoon ulkoaluettu "syö vähärasvaista ruokaa, vältä punaista lihaa ja älä nosta mitään raskasta"...

Onko kellään herkkäihoisella empiiristä kokemusta kreatiinin käytöstä ja aknesta? Ton vaivan kanssa kun joudun taistelemaan, niin kreatiiniia en ole uskaltanut kokeilla.

Kreatiinin lopetus "lieventää" empiiristen havointojeni perusteella minun aknea. Ei poista täysin, mutta helpottaa. Oon tosin hivenen paremmin hoitanut ihoa nyt kesän lähellä muutenkin.

Tehty jo ajat sitten. Isotretinoiinia, kolmea erilaista antibioottia ja kortisonia pistetty menemään kuin leipää. Toistaiseksi vielä todella pahana akne selässä ja hartiossa, vähän rinnassa. Kasvot ihan ok.

Ootko kokeillu kiskoa sinkkiä 50-60mg/pv? Kestää tietesti ennenkö alkaa vaikutukset näkyä, mut pitäis auttaa ihoon. Myös runsas omega3:sten kiskonta auttaa. Muutenki huono ruokavalio voi vaikuttaa epäsuotuisasti ihoon...

Sinkistä tainnut olla pieni puutostila, jopa. Nyt pari vk ottanu lievän pillerin päivässä (jos muistan) ja oloni tuntuu viimeinkin peräti normaalilta. Haaraketjuista jumppapäivänä gramma ja arginiinikuuri (myös 1g päivässä) nyt joka 2. kk, enkä kaipaa kreaa. Mä jätän sen ajatuksistani. Oli joskus neljä v. sitten, kun pitkään katselin Prismassa purkkia ja pähkäilin. Bodaus kulkee helvetin, l. tarpeeksi hyvin ja puhtia riittää. Mulla vielä tapana, etten edes lähde jumpalle, jos selvästi tuntuu siltä, etten ole edellisistä palautunut. Siis pikkuväsymystä en huomioi, vaan lähden vääntämään rautaa. Salilla yleensä piristyy.

Käyttäkööt kaikin mokomin creaa he, jotka kokevat sen tarpeelliseksi ja auttavaksi.

Sinkistä tainnut olla pieni puutostila, jopa. Nyt pari vk ottanu lievän pillerin päivässä (jos muistan) ja oloni tuntuu viimeinkin peräti normaalilta. Haaraketjuista jumppapäivänä gramma ja arginiinikuuri (myös 1g päivässä) nyt joka 2. kk, enkä kaipaa kreaa. Mä jätän sen ajatuksistani. Oli joskus neljä v. sitten, kun pitkään katselin Prismassa purkkia ja pähkäilin. Bodaus kulkee helvetin, l. tarpeeksi hyvin ja puhtia riittää. Mulla vielä tapana, etten edes lähde jumpalle, jos selvästi tuntuu siltä, etten ole edellisistä palautunut. Siis pikkuväsymystä en huomioi, vaan lähden vääntämään rautaa. Salilla yleensä piristyy.

Käyttäkööt kaikin mokomin creaa he, jotka kokevat sen tarpeelliseksi ja auttavaksi.

thumbs-up.gif

Ootko kokeillu kiskoa sinkkiä 50-60mg/pv? Kestää tietesti ennenkö alkaa vaikutukset näkyä, mut pitäis auttaa ihoon. Myös runsas omega3:sten kiskonta auttaa. Muutenki huono ruokavalio voi vaikuttaa epäsuotuisasti ihoon...
Omegaa menee ja sinkkiä 30 mg/pv. Vois tietysti kokeilla ottaa joka toinen päivä tuplasti.

Wut? :D :D :D :D

Omegaa menee ja sinkkiä 30 mg/pv. Vois tietysti kokeilla ottaa joka toinen päivä tuplasti.

Mtn joka toinen päivä... :D Luin, et tos sinkissä se ihoaparantava-annostus on nimenomaan tuo 50-60mg/pv. Ite oon vetäny 50mg/pv jo ainaki vuoden tai kaks. Iho on kyl huomattavasti tasaisempi kuin aes. (ajalla ennen sinkkiä), näppylöitäkään ei oo naamassa oikeestaan ollenkaan (vielä joitain vuosia sitten oli).

Ensi viikolla alkaa ensimmäinen kuuri. Ajattelin alkaa heti ottamaan tuon 5g päivässä ilman tankkausjaksoa 6vk ajan. Mielenkiinnolla odottelen onko kreatiinilla mitään vaikutusta treenitehoon.

Kreatiini-monohydraatti kerää nestettä kehoon. Onko sitä järkevä käyttää dieetillä? Pitäisikö mieluummin käyttää kreatiini-pyruvaattia?

Kiitoksia vastauksista. En pyri mihinkään tiettyyn vaakalukemaan, vaan pudotan painoa sen verran, että olen tyytyväinen kondikseen. Täytyypä katsoa tuo youtube pätkä tässä.

No kreatiinista ei ole kuin hyötyä. Se nostaa kyllä todennäköisesti painoasi jonkin verran, mutta se on vain nestettä. Dietillä kuitenkin yleensä tarkoitus päästä rasvasta eroon.

Se kreatiinin kerryttämä ylimääräinen neste on pääasiallisesti lihaksissa, eli paremmannäköistä kondista tuskin saat kreatiinin poisjättämällä, vaikka nestettä vähän katookin. Ja muutenkin, mun mielestä dieetillä yritetään päästä rasvasta eroon, ei laskea painoa. (ellei sitten esim. painoluokkalajin punnitusta varten)

Vilpurnin linkkaama video tiivistää kohtuun hyvin. Erottuvuutta haittaa läski, ei vesi, ja vesi auttaa läskin polttamisessa.

Back
Ylös Bottom