Mites on?
ei ole haittaa.
optimaalisen tehon saisi mahdollisesti irti latausjaksoilla tms ohjeistuksen mukaan mutta imo ajaa asiansa pelkästään palkkarin kanssa.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites on?
Entä mihin perustuvat EU:n suositukset, jodien mukaan kreatiinia tulisi käyttää maksimissaan 3g vuorokaudessa? (Ja viranomaisten mukaan vain 2g.) Eli mistä nämä luvut on peräisin?
Tuli muuten mieleen, että ovatko nämä kolme aminohappoa (glysine, arginine ja methionine) samoja, kuin (lysin, arginin ja metionin)? Vain pieni kirjoitusero kaikissa.
Mietin vain, että nykyinen protskujuomani sisältää lysiiniä ~7g/100g, arginiinia ~2g/100g ja metioniinia ~2g/100g, joten jos kyseessä nyt kerran ovat samat aminohapot, joista kreatiini koostuu, niin sehän tarkoittaa, että näistä aminohapoista joita saan "protskusekotuksen" kautta (150g/pvä) muodostuu muutenkin maksassa, munuaisissa ja haimassa kreatiinia ~10g/pvä..? Pitääkö paikkansa? En viitsisi turhaa syödä kreatiinia "yliannostuksena"..
Vai onko näissä nyt joku ero tän kreatiinimonohydraatin kanssa? Jotain viisaampaa kaivataan apuun.
aspartaamia ei pitäisi ottaa kreatiinin kanssa koska noi jotenkin tekee paljon metanolia kehoon ja voi kuolla. noin ainakin sanoo moni uutinen ja käyttäjäkokemus. vihanneksissa on metanolia kanssa mutta aspartaamissa se on jotenkin vapaassa muodossa ilman etanolia ja siten jotenkin myrkyllistä. muutenki heikot pelkää sokeria ja huonoa makua ni ei oo syytä käyttää makeutusaineita. (pitää muistaa että rumsfeld toi aspartaamin markkinoille jotein epäilyttävää)
kannattaa googlata: aspartame creatine athletes dropping like flies

Taitaa olla suurimmalla osalla porukasta ihan korvien välissä se kreatiinin vaikutus.. Eipä tuo ainakaan itsellä ole kovin paljoa potkinut.
#EC
Moni, (myös minä) ottaa sen kreatiini annoksen myös ennen treeniä. Esim 5 grammaa noin tunti ennen treeniä ei ainakaan ole pahitteeksi.
Mun kreatiinipurkissa lukee näin:
Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20g päivässä. Ota 5g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla. Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10g päivässä. Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä. Kreatiiniin vaikutus säilyy tauonkin aikana koska ylääpitojakso on täyttänyt kehon kreatiinivarastot.
Sitten ton tauon jälkeen, se lähtee uudelleen tolla 5 päivän latausjaksolla ja sitten taas ylläpitojaksoon ja taas otetaan tauko. sitten taas alusta latausjaksolla?
ja kun olen aloittelija niin kannattaako mun aloittaa tolla latausjaksolla vai ei? täällä on tullu vähä ristiriitasia tekstejä siitä vastaan.
Mutta sellanen kiinnostaa itseä, että mikä siihen mahtaa olla syynä, ettei kreatiini toimi kaikilla?