Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Sori jos tästä on ollut jo puhetta, mutta kun otatte kreaa välipäivinä ilmeisesti aamulla??, niin otatteko sen kanssa muita lisäravinteita, protskuu tai hiilareita ???

Itse olen tähän asti ottanut palkkaria jossa krea mukana ja koska tuntuu ainakin palkkari toimivan niin ajattelin ulottaa krean nauttimisen myös välipäiville. Mutta kun tällä hetkellä vedän protskut lähes kokonaan normi mätöistä niin herää kysymys olisiko hyvä krean kanssa nauttia vaikka protskujuoma, ja nopeita hiilareita välttääkseen huonoa oloa yms...

Näitä oon ottanu nyt hetken aikaa. Kuinkahan paljon näitä voi vuorokaudessa käyttää koska tuntuu että joka merkillä on oma annostelu, eihän siitä ota pirukaan selkoa....

Itse ainakin otan pelkästään treenin jälkeen jokaista sen reilu 5g. En sitten tiedä täytyykö niitä välipäivinä ym. ottaa. En kyllä ole huomannut vielä oikein mitään vaikutusta palautumiseen tässä viikon aikana. Olisi tietysti hyvä saada selvyyttä asiaan...

Itse ainakin otan pelkästään treenin jälkeen jokaista sen reilu 5g. En sitten tiedä täytyykö niitä välipäivinä ym. ottaa. En kyllä ole huomannut vielä oikein mitään vaikutusta palautumiseen tässä viikon aikana. Olisi tietysti hyvä saada selvyyttä asiaan...
Glutamiinia ja kreatiinia yritän nyt muistaa ottaa sen reilu 5g 4 kertaa päivässä, mutta leusiinia otan pelkästään palkkarissa.

Luin eräästä lehdestä artikkelin joka käsitteli kreatiinia. Siinä kerrottiin että jo jopa yksi kahvi kupillinen päivässä kumoaa krean vaikutuksen.Ei tosin kerrottu kuinka kahvi kumoaa vaikutuksen. Mitä mieltä ootte tästä? Tuskin alan lehdessä paskaakaan puhuvat. Minulla ainakaan ei siis ole mitään hyötyä käyttää kreatiiniä kun menee töissä sen verran paljon kahvia.:(

On tässäkin ketjussa ollut paljon juttua siitä ja liittyy ilmeisesti lähinnä kreatiinin nestettä keräävään ja kahvin nestettä poistavaan ominaisuuteen. Eli ei kahvi ilmeisesti kumoa vaikutusta mutta ainakin nestettä pitäisi riittävästi muistaa nauttia..

Itsellä ei ole (vielä) kokemusta kuin krean käyttö palkkarissa mutta ainakin siinä mielestäni toimii vaikka kahvia juon vähintäänkin riittävästi päivässä. Tiedä sitten onko tuo kuvittelua ja samat tulokset saisi ilman kreaakin mutta jos edes kuvittelee että toimii ja tulokset paranee niin eikös se jo riitä :D

itse ole käyttänyt greatiinia jo pidemmän aikaa ja ainakin itselläni se toimii loistavasti, käytön kyllä huomaa. Glutamiinin alotin jonkun aikaa sitten mutta tehosta en ole niinkään vakuuttunut. En ole koskaan kokeillut tuota leusiinia, te jotka olette sitä käyttänyt, toimiiko se, ja miten se on teillä vaikuttanut?

Itelläkin ollut combo Kreatiini, Glutamiini, Leusiini, Argiini ja Beta-alaniini ennen treeniä, 5g jokaista, ja ennen nukkumaan menoa vielä Glutamiinia, Leusiinia ja Argiinia 5g jokaista. Palautumen nopeutui huomattavasti, ennen sai kyykkypäivän jälkeen kävellä melkein loppuviikon kuin olisi paskat housuissa, nykyään pientä kipua esiintyy vain jos lihasta jännittää tosissaan.

Ainut huono puoli tuosa combossa on sen aivan tajuttoman paha maku, ainut millä menee alas on pistää koko setti sheikkeriin ja heittää päälle n. 2dl tulikuumaa vettä. Sittenkun kaikki on liuennut kerätään hirveä agre päälle ja kiskaistaan koko setti ykkösellä alas ja heti kylmää vettä päälle. Kuumaa vettä käytän siksi että jotenkin maku ei ole niin pistävä kuin kylmällä vedellä, tai sitten argiini on jo tehnyt selvää makuaisteistakin. :D

Ainut huono puoli tuosa combossa on sen aivan tajuttoman paha maku, ainut millä menee alas on pistää koko setti sheikkeriin ja heittää päälle n. 2dl tulikuumaa vettä. Sittenkun kaikki on liuennut kerätään hirveä agre päälle ja kiskaistaan koko setti ykkösellä alas ja heti kylmää vettä päälle. Kuumaa vettä käytän siksi että jotenkin maku ei ole niin pistävä kuin kylmällä vedellä, tai sitten argiini on jo tehnyt selvää makuaisteistakin. :D
Arginiinin maun saa hyvin peitettyä kun sekoittaa kulauksen verran lantrattavaa mehua siihen. En sitten tiedä peittääkö se tuon leusiinin makua, mutta se nyt ei niin kauhean pahaa ole. Arginiinikin on mun mielestä sen takia pahaa, kun pelkkä jauho haisee ihan mälliltä.

"Glutamiinia ja kreatiinia yritän nyt muistaa ottaa sen reilu 5g 4 kertaa päivässä, mutta leusiinia otan pelkästään palkkarissa."

Ei kreatiinia oteta 5g, 4 kertaa päivässä muutakun latausjaksolla ensimmäisellä viikolla. 5-10kg päivä riippuu paljon painat.

5-10kg.. :D Mites ton leusiinin kanssa, onko kokemuksia vaikutuksista yksinään? Kreatiini kyllä kans itellä toimii hianosti, 5g ennen ja jälkeen treenin pienen latausjakson jälkeen. Beta-alaniini lähtee kokeiluun kun pääsen taas treenaileen kunnolla.

T-nationillahan oli leusiinista juttua, että sitä vois käyttää vaikka joka aterialla 5g proden imeytymistä parantamaan (taitanee nostaa insuliinitasoja?), mutta tuskin tohon nyt on varaa lähtee.. tuntu vähän mainokselta muutenkin. Tästä mitään kokemuksia?

Itse en oikein noihin T-Nationin lisäaine juttuihin lähtisi mukaan, pistävät meinaan melkein jokaiseen artikkeliin tietyt samat tuotteet, kuten varmaan moni onkin huomannut. Ei sillä etteivätkö ne voisi toimia mutta jotenkin tulee vähän mainostamisen makua :rolleyes: Itselleni on hyvin riittänyt kun on ottanut leusiinia 5g ennen reeniä ja 5g ennen nukkumaanmenoa, en jaksa joka ruokailulla alkaa ainetta litkimään, menee jo vähän hifistelyksi ;)

Ja 20g kreatiinia päivässä kokoajan, noh tuleehan siitä kiva nestepöhö ainakin mutta hyötyä ei paljoa ole enemmän kuin pelkällä 5-10g päiväannoksilla.

"Glutamiinia ja kreatiinia yritän nyt muistaa ottaa sen reilu 5g 4 kertaa päivässä, mutta leusiinia otan pelkästään palkkarissa."

Ei kreatiinia oteta 5g, 4 kertaa päivässä muutakun latausjaksolla ensimmäisellä viikolla. 5-10kg päivä riippuu paljon painat.
Eikä sitä glutamiinia ole mitään järkeä ottaa muuta kuin palkkarissa. Ei sillä saavuta mitään hyötyä.

toi leusiini ja arginiini maistuu niin vehkeelle että ei niitä kehtaa ottaa varsinkin kun niissä joku marginaalisen minimaalinen hyöty voi ehkä hyväll' säkällä tulevaisuudessa olla. ihan nolottaa kun ostanut joskus jotain muita jauhoja kun perusprode.. ps. tänne pakkikselle pitäis tulla täysikäraja niin ei sikiäis tänne ravinto-osastolle enää shaiberia.

Onko haittaa jos käyttää kreatiinia vain palautusjuomassa ettei käytä joka päivä? Onko parempi käyttää joka päivä ohjeistettu annos eli joku kukkura teelusikallinen?

Sori jos tästä on ollut jo puhetta, mutta kun otatte kreaa välipäivinä ilmeisesti aamulla??, niin otatteko sen kanssa muita lisäravinteita, protskuu tai hiilareita ???

Itse olen tähän asti ottanut palkkaria jossa krea mukana ja koska tuntuu ainakin palkkari toimivan niin ajattelin ulottaa krean nauttimisen myös välipäiville. Mutta kun tällä hetkellä vedän protskut lähes kokonaan normi mätöistä niin herää kysymys olisiko hyvä krean kanssa nauttia vaikka protskujuoma, ja nopeita hiilareita välttääkseen huonoa oloa yms...

Itse vetelen välipäivinä krean sekaan tlusikallisen dextroa, tippa vettä ja naamaan milloin mihinkin aikaan, en yleensä aamulla...

Back
Ylös Bottom