Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Ostin tolla finnmaxin kreatiinimonohydraattia. Ohjeistus seuraava:
"Suositeltava vuorokausiannos on 2-5g jauhetta, harjoituspäivinä heti harjoittelun jälkeen. Pidä 7 viikon käytön jälkeen 5 viikkoa taukoa. Suositeltava vuorokausiannos sisältää 2-5g kreatiinimonohydraattia. Ilmoitettua suositeltua vuorokausiannosta ei saa ylittää."

Sitä vaan, että ihmettelen miksi ei ole latausjaksoa. Kannattaisko kuitenkin pitää joku lataus vai mennä noilla ohjeilla. Samaa kakkaahan toi vissiin kaikilla valmistajilla on, mutta erilaisessa purkissa?

Kreatiinin ja glutamiinin käyttö yhtäaikaa ainakin itselläni toimii todella hyvin. Innostuin tuossa muutamia kuukausia sitten nostamaan punttia hieman enemmän tosissaan ja samalla ajattelin alkaa kokeilemaan kyseisiä myrkkyjä. Nyt on kovistakin treeneistä tullut palauduttua huomattavasti nopeammin, verrattuna vaikka aikaisempien vuosien kevyempiin treeneihin. Eli omasta puolestani en voi muuta kuin suositella kyseisiä aineksia.

Kreasta ei ole ollut vielä mitään hyötyä, glutasta tuntuu ainakin olevan joten sitä mukaan vaan tarpeen mukaan. Tribusta taas ei myöskään mitään hyötyä, ja ei käsittääkseni niillä millään erilaisilla tribu-valmisteilla ole sen ihmeempiä vaikutuksia. Paitsi ehkä henkisiä, jos niitäkään..

Joku käyttäjähän totesi ettei itse ainakaan tee latausjaksolla mitään. Tuonkin kun jostain löytäisi vielä niin... Vedä latausta jos haluat, itse olen paskalla ainakin koko latausjakson aikana viikon putkeen jos tulee otettua ne kuuluisat "lataukset".

Ostin tolla finnmaxin kreatiinimonohydraattia. Ohjeistus seuraava:
"Suositeltava vuorokausiannos on 2-5g jauhetta, harjoituspäivinä heti harjoittelun jälkeen. Pidä 7 viikon käytön jälkeen 5 viikkoa taukoa. Suositeltava vuorokausiannos sisältää 2-5g kreatiinimonohydraattia. Ilmoitettua suositeltua vuorokausiannosta ei saa ylittää."

Sitä vaan, että ihmettelen miksi ei ole latausjaksoa. Kannattaisko kuitenkin pitää joku lataus vai mennä noilla ohjeilla. Samaa kakkaahan toi vissiin kaikilla valmistajilla on, mutta erilaisessa purkissa?

Ite otin näin:

Latausjakso 5 päivää:
20 grammaa päivässä. 5g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, 5g harjoittelun jälkeen, ja 5g päivän viimeisellä aterialla.

Ylläpitojakso 5-6 viikkoa:
5-10 grammaa päivässä. Ite otan jotain 6-7 grammaa. (Kukkura teelusikallinen ja puolikas teelusikka lisäksi.)

Tauko:
2-4 viikkoa preikkiä. Itte pidän 3 viikkoa taukoa.

Ja alusta.

Eli kyllähän se latausjakso kannattaa pitää, jossei elimistö oireile. Itellä ei ainakaan tapahtunut mitään. Ehkä hieman hikoilu lisääntyi ja jööti on ehkä vähän tiukassa, mutta ei niin tiukassa että lopettaisin sen tähden.

Kreasta ei ole ollut vielä mitään hyötyä, glutasta tuntuu ainakin olevan joten sitä mukaan vaan tarpeen mukaan. Tribusta taas ei myöskään mitään hyötyä, ja ei käsittääkseni niillä millään erilaisilla tribu-valmisteilla ole sen ihmeempiä vaikutuksia. Paitsi ehkä henkisiä, jos niitäkään..

Juu itse söin Tribulusta jonkun kuukauden enkä huomannut mitään muuta vaikutusta muutakun että muutuin agressiivisemmaksi. Mutta missään muussa en mitään etua huomannut. Pari kaveria kokeili myös ja sama juttu. En suosittele.

Juu itse söin Tribulusta jonkun kuukauden enkä huomannut mitään muuta vaikutusta muutakun että muutuin agressiivisemmaksi. Mutta missään muussa en mitään etua huomannut. Pari kaveria kokeili myös ja sama juttu. En suosittele.

tämä jo tiedettiin että kun trinua ottaa ja huomaa että ei toimi niin rahan vastine ei oo kun ankara vt-tus :D. pointi = ei toimi. krea toimii. glutamiini toimii.

Juu itse söin Tribulusta jonkun kuukauden enkä huomannut mitään muuta vaikutusta muutakun että muutuin agressiivisemmaksi.

Olisikohan siinä yksi ns. vaikutuksista? No taidan olla luonteeltani jo valmiiksi agressiivinen joten ei pistetä enempiä tribuluksen piikkiin... ;)
Niin, ja tämähän on hepin paras ystävä - ei sovi jäädä unholaan.

Itellä oli alussa (ns. tankkausvaihe) krean kans kylmänhiki onkelma... kiskasin 5 kertaa päivään sen kukkurallisen tlk... mut ei tullu ku tosiaan tankkausjakson aikana nyt ku on toi 1 tlk/pv nii välillä vatsa kuralla mut ei muuta... ja huomattavaa hyötyä mun mielestä ainaki tullu jaksamiseen.. isompaa painoo jaksanu sarjoissa ja hyvällä väännöllä loppuun asti... eli plussat kyl menee miinus puolien ohi... :hyvä:

Eli ostin tänään ensimmäisen kreatiini purkkini. Annostus purkin mukaan on 2grammaa päivässä treenin jälkeen. Täällä porukka kumminkin puhuu että vetää sitä jopa 30 grammaa päivässä. Itse en harrasta niin aktiivisti punttisalia (vähän kumminkin) vaan enemmänkin harrastan muay thai:ta. Ja en halua mitään järkyttävää nestepöhötystä. Joten mikä olisi semmoinen hyvä annostus jos haluan että se vaan palauttaa mutta ei kumminkaan tule erikoisemmin mitään sivuvaikutuksia (esim juurikin tuota nesteestä johtuvaa "paisumista").

T:Tietämätön :)

Toi nestepöhö on ihan yksilöllistä, riippuu ihmisestä.

Heitä 5g palautusjuoman sekaan, jos sellaista käytät.
Sillä pitäis pärjäillä ihan hyvin.

Käykö tuommoinen 16v 65kg miehenalulle? Millaisia haittavaikutuksia mahdollisesti ilmenee?

Heps! olen uusi täälä ja tämä on ensimmäinen postaukseni. Toivon siis hieman ymmärrystä. Hakua olen käyttänyt jonkin verran, mutten ole vieläkään löytänyt vastausta kysymykseeni, joten neuvokaa viisaammat!

Creatiinia pitäisi ottaa määrä x aamulla, ennen reeniä, reenin jälkeen, ja illan viimeisellä aterialla. Entäs välipäivinä, jolloin ei tule treenattua(käyn salilla 4 kertaa viikossa) Eli onko väliä, mihinkä väliin vedän creatiiniä välipäivinä?

Toivottavasti ymmärsitte kysymykseni!

Otat sitä samalla lailla ja samoina määrinä kuin treenipäivinä, tasaisin väliajoin. Mutta ei se nyt niin tarkkaa ole, ei kannata panikoida.

olin nyt lähes 4kk tauolla puntilta kokonaan ja jatku taas viimeviikolla.. alotin kreakuurin toissapäivänä. Oon nukkunu 3h/yö sen jälkeen, oon täs laskeskellu ettei voi johtuu mistää muusta kun siitä et kreatiini nostaa atp(jotain jaksamisarvoja) ja vaikka nukutti nii vitusti sängys ni uni ei tullu. Ja nyt oon aamul iha unes duunis ja treenit ees...

Back
Ylös Bottom