Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Monivitamiinipillerin olen vesilasiin tipauttanut ja sinne kreatiinit sekaan porisemaan. Lasi pitää kyllä vielä huuhdella vedellä ettei jää sakkaa.

voiskos joku nyt vähän valaista mua vielä tosta kreatiinin syömisestä? siis eli onko sillä mitään väliä missä vaiheessa päivää sen ottaa? vai pitääkö ottaa suoraan treenin jälkeen vai ennen treeniä vai miten?

ja kolmenkuukauden käytön jälkeenhän on se kuukauden tauko ja sit taas voi alottaa kreatiinikuurin. Ja sitten toi latausjakso vai mikä tankkaus tsydeemi nyt onkaan? miten semmonen oikein toimii? otetaan enemmän kreaa päivässä mutta ei niin pitkään kun tavallisesti?.. . sori että oon vähän pihalla näistä, eikä mun viestistä varmaan kukaa ota mitään selkoakaan : (

kaakaojuomajauhe + krea + mölöä tosin joutuu sekoittaan aika kovalle pyörteele äkkiä kurkkuun jottein jämähä kupin pohjaan :D tuossahan on sitten sopevasti hiilareitakin mukana imeytymisen avustukseksi :)

toinen olikin jo mainuttu vitamiiniporetabletti + kalsiumporetabletti + krea sekahan kuplivaan ja turpaan.

tosin ainakin mulla irtoo aika äkäsiä smuffia noista poretabuista, tieten sorbitolia tahi jottain makeuttajana noisa...

niin ja aamusellahan noot imailen muun safkan ohessa

Joku kaverikin valitti joskus että maistuu pahalle...ei voi kyl tajuta, kun ite ei maista kreassa yhtään mitään...mun mielestä arginiinikin uppoo ihan hyvin lusikasta suoraan suuhun ja tilkka vettä perään :)

Kuule nyt otat vaan teelusikan kauniiseen kätöseesi, kauhaiset sen kukkuralleen kreaa, pistät sellaisenaan suuhun ja huuhdot alas mehulla, vedellä, tai millä nyt mieli tekee. Kreatiini kun ei maistu millekkään niin tuo toimii hyvin, eikä tarvi mitään ''juon 10 lasillista vettä jotta saan kaikki kreatiinit lasista pois''-kikkoja.

voiskos joku nyt vähän valaista mua vielä tosta kreatiinin syömisestä? siis eli onko sillä mitään väliä missä vaiheessa päivää sen ottaa? vai pitääkö ottaa suoraan treenin jälkeen vai ennen treeniä vai miten?

ja kolmenkuukauden käytön jälkeenhän on se kuukauden tauko ja sit taas voi alottaa kreatiinikuurin. Ja sitten toi latausjakso vai mikä tankkaus tsydeemi nyt onkaan? miten semmonen oikein toimii? otetaan enemmän kreaa päivässä mutta ei niin pitkään kun tavallisesti?.. . sori että oon vähän pihalla näistä, eikä mun viestistä varmaan kukaa ota mitään selkoakaan : (
Voit ottaa vaikka useamminkin kuin kerran päivässä, mutta tärkeintä on että otat ainakin treenin jälkeen. Noi lautausjaksot on periaatteessa ihan turhia, kun tuon voi krean käytön voi hoitaa toisellakin tavalla; otat 5-10g kreatiinia päivässä, alusta loppuun asti, niin ei tarvi mitään latausjaksoja eikä taukoja käytöstä.

Kirjoitin saman muutama minuutti sitte toiseen threadiin: laitat vaan lusikalla sen 5g kreaa sellaisenaan suuhun, ja huuhdot vaikka mehulla alas. Tälleen olen ite vedellyt ja tulen vetelemään jatkossakin. Ei ole paha ollenkaan, kun kreatiini ei maistu milleen. Mut tietty puol desii vettä on aika vähän. Ekoja kertoja kun otin kreaa, sekoitin reiluun kahteen desiin, mutta sitten tajusin että on helpompikin tapa.(tuo yllä mainittu)

Varmaan voitu jossakin jo asiasta ihmetellä ja spekuloida, mutta kysästään kuitenkin kun hakeminen ei tuntunut auttavan. Eli naamahan monella turpoaa (niin kuin itsellänikin), mutta onko kukaan huomannut mahan turpoamista? Samalla tavallahan se neste sinnekin voi kertyä, eikö? En nyt ole huolissani kehonmuodoistani, mutta tyttöystävä huomautti asiasta hellävaraisesti niin tulin ajatelleeksi onko muilla samanlaisia "oireita"? :hyvä:

Olen vetänyt kreatiinia n.10g(2 teelusikallista) palautusjuomassa ainakin viisi vuotta putkeen ilman mitään taukoja enkä ole huomannut mitään haittavaikutuksia. Välipäivinä(0-2kpl/vko) otan jos muistan.

Karpalotäysmehuun ja veteen sekoitan. Tujua tavaraa tuo karpalotäysmehu, raakaruokosokeria paan vähän kaveriksi ettei naama väänny solmuun. Käytän myös mustaherukkatäysmehua jos ei karpalomehua ole tarjolla.

Kreatiini menee kyllä alas miten vaan: soijamaidon seassa, veden kanssa, ihan sama.

Aika usein heitän sekaan myös desin verran soijaisolaattia. Sen jälkeen ei ole kyllä enää makunautinnosta kyse.

Voit ottaa vaikka useamminkin kuin kerran päivässä, mutta tärkeintä on että otat ainakin treenin jälkeen. Noi lautausjaksot on periaatteessa ihan turhia, kun tuon voi krean käytön voi hoitaa toisellakin tavalla; otat 5-10g kreatiinia päivässä, alusta loppuun asti, niin ei tarvi mitään latausjaksoja eikä taukoja käytöstä.

Tänks foo te inffo! .. oon nyt ottanut aina aamusella berocca tabun porisemaan mukiin ja ottanut sen ja krean samaan aikaan, jep lusikka suuhun ja perokat perään, vois nyt sitten jatkaa tollalailla varmaan et sama juttu jatkuu aamuisin, ja sitte vielä vaikka treeninjälkeen heittää palkkarin joukossa kreat nassuun. siinähän ois se 10g sitten päivässä.

Itse kyllä mahan kasvamisen olen huomannut ennestään. Aloin kreaa uudestaan napsimaan muutaman kuukauden tauon jälkeen viikko sitten ja tyttöystävä sanoi että huomasi mahan paisumisen monta viikkoa sitten. Että se siitä ongelmasta, bulkki päällä. Hän vain ei meinaa millään uskoa, että kreatiini ei aiheuta kehossa mitään pahaa ;)

Itse kokeilin kreatiinia viime syksyn ja talven ajan.. Keväällä kun alkoi kestävyystreenaus pyörällä, sellaisia 2-4h lenkkejä, niin voi sitä lihaskramppejen määrää. Vaikka nestettä (urheilujuomaa) tuli juotua lenkeillä aina noin 2,5l litraa, niin todella voimakkaat krampit iskivät jalkoihin koko ajan. Kun lopetin kreatiinin käytön, krampit hävisivät kuin itsestään reilun kuukauden sisällä. Outoa.

Onko joku muu huomannu, että Fastin kreatiinistä ja whey3:sta olisi tullu jotakin sivuoireita?
Mul on iho ollu aina iha ku vauvan perse, ni nyt siin on sitte jottai "vaippaihottumaa", käytännössä näppylöitä. Ei mitää puristeltavia, mut semmosia kohollaa olevia kovia tulitikun rikkipään kokosia.

Tätäkin varten piti avata oma threadi? Haulla ois löytynyt tästäkin asiasta vaikka kuinka. Ok, kreatiini kun kreatiini niin jollakin alkaa kukkimaan naama, jollakin ei. Ihan siis normi homma. Ei syytä huoleen.

Joku selittää nyt mulle yhen jutun?

Täällä alkaa olemaan jo juttua melkein kaikesta, eli eikö muka saa enää aukasta uutta trediä? Uudet palstalaiset eivät osaa sitäpaitsi käyttää hakua kunnolla, ja jokaisessa tredissä tulee noita kommentteja tyyliin "tästäkin aiheesta on kymmeniä aiheita" tai "osaatko käyttää hakua" jne...

Joku selittää nyt mulle yhen jutun?
"osaatko käyttää hakua" jne...

Vastaus: En osaa

Good to know...

Tässä nyt on porukoiden ja tuttujen kanssa käyty tuhat ja kolmesataa vääntöä lähiaikoina kreatiinin käytöstä--> Voiko kreatiinin käyttö nostaa maksa-arvoja? Kun maksa arvot olivat hieman kohonneet, ja lääkäri/vanhemmat epäilee tietysti heti että se on kreatiinin ansiota... Onko asia näin :david:

miksi se pitäisi johonkin sekoittaa? :jahas:

Eihän se millekkään juuri maistu niin ei ainakaan sen takia :P

Itse olen aina ottanut niin että otan kouraan lusikan, lusikkaan kreatiinin, koura ohjaa kreatiinin ammollaan olevaan kitaan ja sitten lasista/hanasta vettä ja vähän huljuttelee suussa että ei jää hampaankoloon piileksimään :D

Kuulostaa ainakin vaivalloiselta alkaa sekoittelemaan johonkin jos sen pystyy helposti ottamaan jauho kitaan+vettä päälle menetelmällä ;)

Back
Ylös Bottom