Juuri noin, elikkä ota ylläpitoannoksena vaikka 5g päivässä ja alussa tankkaat 20g/päivä. Itse käytän samaa kreatiinia dekstroosin kanssa, kannattaa hommata dekstroosi ellei jo ole. Ja noi kuurit ei vissiin oo niin tarkkoja, etteikö tuota taukoa vois pitää myöhemmin.
Olen postannut joku aika sitten englanninkielisen tutkimuksen, jossa verrattiin kreatiinin imeytymistä eri ryhmissä, dextroosia, paljon dextroosia, dextroosia ja proteiinia, yms.
Tulos oli se, että sitä dextroosia saa kipata n 50g, jos haluaa varsinaisesti vaikuttaa imeytymiseen. Proteiinin lisäys vaikutti myös hieman. Elikkä jos haluaa tehdä elämän helpoksi niin ei murehdi niitä asioita vaan ottaa sen kreatiinin miten haluaa. Jos haluaa hieman viilata niin heittää ne kreatiinit vaikka palautusjuoman yhteydessä huiviin eikä tarvi murehtia.
Ja sitä taukoa kreatiinin kanssa ei tarvi pitää. Ei ole ainuttakaan terveydellistä syytä miksi kreatiiniä ei pitäisi yhtäjaksoisesti käyttää pidempää aikaa.
Originally posted by toni da rookie "enimmäismäärä päivässä 2g annostusta ei saa ylittää!" heh noin lukee purkin kyljessä siitä ei näköjään tartte välittää?
itseasiassa kreatiinista on vain hengellistä hyötyä, se ei oikeasti tuo voimaa eikä lihaskestävyyttä eikä muutakaan mitä purkeissa lukee..... Olen kysynyt semmoisilta jotka ovat kokeilleet ja sanovat samaa... korkeintaan palautusjuomana
Originally posted by habe itseasiassa kreatiinista on vain hengellistä hyötyä, se ei oikeasti tuo voimaa eikä lihaskestävyyttä eikä muutakaan mitä purkeissa lukee..... Olen kysynyt semmoisilta jotka ovat kokeilleet ja sanovat samaa... korkeintaan palautusjuomana
Originally posted by habe itseasiassa kreatiinista on vain hengellistä hyötyä, se ei oikeasti tuo voimaa eikä lihaskestävyyttä eikä muutakaan mitä purkeissa lukee..... Olen kysynyt semmoisilta jotka ovat kokeilleet ja sanovat samaa... korkeintaan palautusjuomana
Originally posted by Puterco Olen postannut joku aika sitten englanninkielisen tutkimuksen, ....
Ja sitä taukoa kreatiinin kanssa ei tarvi pitää. Ei ole ainuttakaan terveydellistä syytä miksi kreatiiniä ei pitäisi yhtäjaksoisesti käyttää pidempää aikaa.
täh, tämä on mulle uutta. löytäisitkö tota linkkiä vielä jostain, searchilla etin mut en tosta tutkimusta löytäny. kivahan se ois popsia kreatiinia kokoajan, ei ois palautumisen kaa niin suuria ongelmia.
Vuosi tuli just täyteen ja vielä ollaan hengissä. 5 + 5 päivässä, pisimmät tauot alle viikon mittaisia.
edit : treenipäivinä 5 + 5 välissä 5
edit2: itseasiassa viimeiset 1 1/2 viikkoa: ennen aamiaista 3 g (SAN V12) + ennen treeniä 3g (SAN) + treenin jälkeen 5g (monohydraatti) välipäivinä ennen aamiaista 3g (SAN)
tuliko mitään "sivareita", tai mittasitko maksa-arvoja missään vaiheessa?
btw RiQ, jos kreatiinilla saa tommosia muodonmuutoksia aikaan taidan popsia sitä seuraavat 3 vuotta! :D
Täälläkin on vedetty tauotta kreatiinia jotain reilu 3 vuotta, ennen sitä muutama "kuurittelu"..
Viime aikoina annostelu on vain vähän lipsunut kun tulee otettua lähinnä vain treenipäivinä jotain 8 grammaa.. Ja tossa syksyllä tais tasot laskea lähelle alkutasoa kun kävin 1-3 kertaa viikossa salilla.. Samapa tuo.