Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Herra-D sanoi:
Onko mitään haittaa jos vetää liikaa kreatiinia?
Ja olisko hyvä 5-10g vai olen myös kuullu 2g/päivä

:david:
Jotku suosittelee kuurittamista, jotku taas jatkuvaa käyttämistä. Joillakin krea ei toimi ollenkaa, joillakin taas se kerää 2-4 kg nestettä. Kokeilemalla varmasti saat tietää mikä sulla toimii ja mikä ei. Ihmeaine se ei ole.
Kahvinjuontia kannattaa vähentää kreakuurin aikana.

Itse aloin taas käyttämään kreatiiniä, sarjapainoja on saanu lisäillä pienen ajan sisällä esim.

-Kyykky+7,5kg
-Jalkaprässi+15kg

roope.b sanoi:
onkohan kreatiinissa mitään haittavaikutuksia jotkut on sanonu että hajottaa maksaa

Voi hajottaa, kaverillani ainakin tuli maksa haava, mutta sekin tuli siitä kun hän söi tota kreaa yliannostuksilla.

Jonee sanoi:
Voi hajottaa, kaverillani ainakin tuli maksa haava, mutta sekin tuli siitä kun hän söi tota kreaa yliannostuksilla.

Ja joi liikaa alkoholia.. no ei, tarkoitan vain että olikohan nyt AINOA syy kreatiini?

Doggoned sanoi:
Ja joi liikaa alkoholia.. no ei, tarkoitan vain että olikohan nyt AINOA syy kreatiini?

Miksi sen pitäisi olla AINOA syy? Joissain tilanteissa, esim. giljotiinissä, on helppo sanoa yksiselitteinen ainoa syy, mutta muuten puhutaan aina riskeistä eikä selkeistä kyllä/ei eroista. Ei tupakointi ole ainoa syy keuhkosyöpään, sohvaperunaläskiys ei ole ainoa syy sydänkohtaukseen alle nelikymppisenä jne. Onko niillä silti merkitystä? Kyllä.

Toinen pointti on se että vaikka ainetta x on luonnostaan ihmisessä, niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että ainetta x voi huolettomasti popsia. Liiallinen veden juontikin voi olla hengenvaarallista (hyponatremia), mangaani ja seleeni ovat välttämättömiä hivenaineita mutta isompina annoksina myrkyllisiä, natrium on välttämätöntä mutta silti suolaa ei kannata hotkia ylenmäärin. Kuka haluaa syödä suuria määriä ihmisessä luonnostaan esiintyviä rikkiä ja kobolttia?

Aineen turvallisuudesta eri annosmäärillä saa tietoa ainoastaan tutkimustuloksista, eikä silloinkaan edes myrkkyjen kohdalla selvää rajanvetoa tähän kuolee-tähän ei, vaan ainoastaan riskitason. "Luonnollisuus" ei ole turvallisuutta.

läskitikku sanoi:
Järjettömän painavaa tekstiä...

Joo, kieltämättä. Olisin voinut ajatella kahdesti ennen postaustani. Kiitos opettavaisesta saarnasta:)

Mitenhän kun olen nyt kolmea merkkiä kokeillut noita kreatiineja. ja parhaiten on potkinut hardcoren valmistama... ja sitä otin niin että tankkaus:aamulla 10g ja illalla toiset 10g... ja ylläpito jakso silleen että illalla se 10g

muiden valmistajien kreat (mm.fast) olen vetänyt seuraavasti: tankkaus: aamulla 5g ennen treeniä5g treenin jälkeen5g ja illalla5g
Ja ylläpito:5g ennen treeniä ja 5g jälkeen treenin.

niin kyllä luulis kaiken järjen mukaan ajateltuna että toi miten olen muiden valmistajien kohdalla menetellyt olisi kaikkein paras, mutta kun ei potki ollenkaan siis ei mitään vaikutusta.

Voiko tosiaan olla valmistajien kreatiineissa näin suuria eroja?
Tolla hardcoren krealla oli todella selkeitä vaikutuksia mm. painoa tuli lisää ja painoa sai laittaa enemmän tankoon.

vai voiko olla vain niin että tuo tyyli miten hardcoren krean otin sopisi minulle paremmin?

Mitenhän kun olen nyt kolmea merkkiä kokeillut noita kreatiineja. ja parhaiten on potkinut hardcoren valmistama... ja sitä otin niin että tankkaus:aamulla 10g ja illalla toiset 10g... ja ylläpito jakso silleen että illalla se 10g

muiden valmistajien kreat (mm.fast) olen vetänyt seuraavasti: tankkaus: aamulla 5g ennen treeniä5g treenin jälkeen5g ja illalla5g

niin kyllä luulis kaiken järjen mukaan ajateltuna että toi miten olen muiden valmistajien kohdalla menetellyt olisi kaikkein paras, mutta kun ei potki ollenkaan siis ei mitään vaikutusta.

Tolla hardcoren krealla oli todella selkeitä vaikutuksia mm. painoa tuli lisää ja painoa sai laittaa enemmän tankoon.

vai voiko olla vain niin että tuo tyyli miten hardcoren krean otin sopisi minulle paremmin?

Nyt kun foorumeilta löytyy ristiriitaista tietoa, niin kertoakaa:

Onnistuuko niin että ottaa kreatiiniä vain palkkarissa, eli ei ota välipäivinä. Ja ekalla viikolla laittaa sitten vähän enemmän sitä kreatiiniä sinne palkkariin? Eli 3*10g/vko ylläpidossa ja 3*15g/vko tankkauksessa?

Ensikertalainen sanoi:
Onnistuuko niin että ottaa kreatiiniä vain palkkarissa, eli ei ota välipäivinä. Ja ekalla viikolla laittaa sitten vähän enemmän sitä kreatiiniä sinne palkkariin? Eli 3*10g/vko ylläpidossa ja 3*15g/vko tankkauksessa?
Mikä on ongelma syödä muuten kuin palkkarissa sitä? Vedät vaan sen tankkausvaiheen 20g neljään osaan, eli á 5g (~teelusikallinen). Tuon määrän luulisin kenenvaan voivan vetää vaikka vesilasin kera. Kannattaa tosin syödä jotain siinä samalla koska käsittääkseni insuliini avittaa sen kreatiinin pääsyssä sinne lihassoluihin.

Ylläpito vaiheessa sitten joka aamu 5g, ja palkkariin 5g.

Onko haittaa/hyötyä? Ilmeisesti suurin osa krean aiheuttamasta painonkasvusta on nestepöhöä, jonkin verran toki lihastakin. Eli jos kyseessä on vaikka 3-4 kk:n mittainen dieetti, niin olisiko vähäisten voimien ja lihaksien säilyttämisen kannalta hyödyllistä käyttää kreatiinia?

Jos käytön lopettaa esim. 4 vkoa ennen dieetin loppua (lue: biitsille menoa :david: ), niin krean aiheuttamat nestepöhöt häipynevät siinä ajassa?

Itsellä tarkoitus tiputtaa n. 5kg juhannukseen mennessä.

Onko dieetin kehityksen seuranta vaikeampaa kreapöhöisenä?

Viime viikolla aloin käyttämään kreatiinia 5-10 g palautusjuomassa, jonka otan aerobisen ja punttitreenin päälle 4-5 krt viikossa. En ole vielä uskaltanut alkaa käyttämään reilummalla annoksella myös muulloin, mahdollisen pöhötyksen pelossa, ennenkuin kysyn pakkiksen guruilta vinkkejä. ;)

Timo

Pöhö antaa voimaa ja sillai pidät lihat paremmin dietillä. Kretiinin voit jättää pois pari viikkoo ennen jussia. Mä vedän jo kunnon pöhöt valmiiks jussiks, lihat näyttää paremmilta ku ovat mukavasti turvoksissa :)

Timo sanoi:
Itsellä tarkoitus tiputtaa n. 5kg juhannukseen mennessä.

Noi ei sulla ainakaan kiire ole tuon painonpudottamisen kanssa. :D

Ei se kreatiini läskiä kerää, joten ihan huoletta tuota voi dieetillä vetää. Treenitkin sujuu paremmin kun lihakset eivät pääse kuivumaan aerobisen treenin takia.

Eikös pääasia kuitenkin ole, että läski saa kyytiä?

Muista juoda paljon vettä.

kun rupee käyttä kreatiinia niin pitääkö tehdä alku tankaus eli n:20g päivässä? ja pitääkö jossain vaiheessa pitää jonkun lainen tauko? kun jotkut puhuu et pitäisi ja jotkut taas sanoo et ei tarvii pitää

Back
Ylös Bottom