Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

näitä sivuja on nyt kertyny niin paljon etten jaksa selaa tarkemmin, niin kysyn nyt.

onko kreatiineja paljonki erillaisia???? itse vasta pari kk kunnolla treenannu nytten ja ostin ekaa kertaa kreatiinii ja siin purkis lukee näin:

"2g jauhetta sekoitetaan kerran päivässä 3-5dl:aan hiilihydraattipitoista nestettä. Annostusta ei saa ylittää."

tuntuu jotenki hassulta että purkissa sanotaan 2g ja sitten joka paikassa puhutaan 20g.. mielestäni määrät eroaa aika dramaattisesti toisistaan. eli onks jotain eri "vahvusii" kreatiineja yms?

jauhe on Creapure 100% creatine, tommonen 300g pönikkä.

ja tuleeko sama efekti jos ei tankkaa sitä sitä 20g päivässä vaan ottaa vaikka 5g/päivä ja pidemmällä aikavälillä?

Onko tässä piiitkässä thredissä jo juteltu karnosiinin ja fosfoseriinin kreatiinin vaikutusta tehostavista efekteistä? Jaa että markkinamiesten paskapuheita...

Minkälaisia määriä sit kreatiinia yleensä otetaan 5-10grammaa päivässä ja kannattaako ottaa jotain tankkausvaiheita?
Noh 5-10g on aika hyvä määrä per kerta. Joo siis ekaks sitä kreaa tankataan tai voi tankata 5-7 päivää niin, että otat 4x5g per päivä ja sitten ylläpito kaudella se 5-10g per päivä.

Jos joku vielä tarttis Nutrexia niin laita mailia; sportsnutrition at luukku.com. Jotain voisin vielä myydä edukkaasti kun yks kaiffari ei ottanutkaan varaamiaan kanistereita..

Jotain infoa:

"Arginine Ethyl Ester HCL (AEE) is an arginine amino acid with an ester attached. Esters are organic compounds that are formed by esterification - the reaction of carboxylic acid and alcohols. Arginine Ethyl Ester can not be obtained via dietary means and must be obtained via supplementation.

What does it do and what scientific studies give evidence to support this?

Arginine Ethyl Ester is a new kind of arginine. It is, technically, an arginine derivative, so the ergogenic effects will be similar to those of regular L-arginine, but the presence of an ester will make the ergogenic effects of Arginine Ethyl Ester more pronounced.

As good as regular L-arginine is, it's inherently limited. The first of its limits are its limited absorption through the intestine. Whereas Arginine Ethyl Ester can pass through the intestine largely intact, regular L-arginine is mostly degraded in the intestine, leaving only trace amounts of the ingested dose active.

Because of the rapid breakdown of L-arginine in the intestine, its effects on NO2 regulation, sexual arousal, and hemodialation are limited. This rapid breakdown also limits the ability of L-arginine to promote muscular growth via increases in exercise endurance and the delivery of nutrients to working muscle tissue via the muscle pump.

Injury healing, muscle growth and cellular function are all positively impacted by L-arginine, and currently accepted models of arginine metabolism suggest that these processes may be positively impacted by Arginine Ethyl Ester to a greater degree.

The presence of the ester not only enhances the function of arginine and overcomes its inherent limitations, but the presence of an ester and increased absorption also reduce the need for large doses, which may put less stress on the body.

The presence of an ester may also prolong the generation of nitric oxide and extend the benefits of arginine over a greater time period. This may result in greater endurance, enhanced pumps, and quicker recovery from exercise
."

Nutrition. 2006 Sep;22(9):872-81. Links
Pharmacokinetics, safety, and effects on exercise performance of l-arginine alpha-ketoglutarate in trained adult men.Campbell B, Roberts M, Kerksick C, Wilborn C, Marcello B, Taylor L, Nassar E, Leutholtz B, Bowden R, Rasmussen C, Greenwood M, Kreider R.
Exercise and Sport Nutrition Laboratory at the Center for Exercise, Nutrition, and Preventative Health Research, Department of Health, Human Performance, and Recreation, Baylor University, Waco, Texas, USA.

OBJECTIVE: We evaluated the pharmacokinetics, safety, and efficacy of l-arginine alpha-ketoglutarate (AAKG) in trained adult men. METHODS: Subjects participated in two studies that employed a randomized, double-blind, controlled design. In study 1, 10 healthy men (30-50 y old) fasted for 8 h and then ingested 4 g of time-released or non-timed-released AAKG. Blood samples were taken for 8 h after AAKG ingestion to assess the pharmacokinetic profile of l-arginine. After 1 wk the alternative supplement was ingested. In study 2, which was placebo controlled, 35 resistance-trained adult men (30-50 y old) were randomly assigned to ingest 4 g of AAKG (three times a day, i.e., 12 g daily, n = 20) or placebo (n = 15). Participants performed 4 d of periodized resistance training per week for 8 wk. At 0, 4, and 8 wk of supplementation the following tests were performed: clinical blood markers, one repetition maximum bench press, isokinetic quadriceps muscle endurance, anaerobic power, aerobic capacity, total body water, body composition, and psychometric parameters tests. Data were analyzed by repeated measures analysis of variance. RESULTS: In study 1, significant differences were observed in plasma arginine levels in subjects taking non-timed-release and timed-release AAKG. In study 2, significant differences were observed in the AAKG group (P < 0.05) for 1RM bench press, Wingate peak power, blood glucose, and plasma arginine. No significant differences were observed between groups in body composition, total body water, isokinetic quadriceps muscle endurance, or aerobic capacity. CONCLUSION: AAKG supplementation appeared to be safe and well tolerated, and positively influenced 1RM bench press and Wingate peak power performance. AAKG did not influence body composition or aerobic capacity.

PMID: 16928472 [PubMed - in process]

Niin pitkä tredi, ettei oo kyenny kokonaa lukemaan, mutta onko puhetta ollut jo siitä, että ainaki meikäläinen saa kreatiinikuurilla jatkuvasti rampata kusella. Ja auta armias jos tankkausvaiheessa otat kaljaa!!! Tottakai se vaikuttaa asiaan, että myös vastaavasti on koko ajan jano, mutta kuitenki, ei kovin terveeltä tunnu että reilu parikymppinen saa rampata 1-2 kertaa yössä kusella, ja joka ikinen yö. Muutamia päiviä kreatiinin lopettamisen jälkeen tilanne suhteellisen radikaalisti aina rauhottuu. Sikäli uskon näihin juttuihin,että johan tossa luulis munuaiset kovilla olevan...

Ohan tostakin puhetta ollut. JA tottakai kun käytät kreaa, juot enemmän, joten virtsaakin erittyy enemmän :)

Moro, kertokaas kokemuksianne kreatiinipyruvaatin käytöstä. Menin ja ostin pussillisen CRP:tä ja vaikutusta en huomannut alussa ollenkaan. Pussi kesti vajaa neljä viikkoa, otin ainetta pussin kyljessä olleen annostusohjeen mukaan 2 teelusikallista aamuisin ennen aamupalaa. Nyt on kulunut 1,5 viikkoa siitä, kun lopetin kreatiinipyruvaatin ottamisen ja oloni on ollut lopettamisesta saakka ihan kauhea! Olen turvonnut kuin ilmapallo, minua pyörryttää ja oksettaa. Mahakin on ihan sekaisin. Paino on noussut kolmisen kiloa. Rauta nousee kyllä salilla paremmin kuin ennen ja enkat tulee rikottua harva se kerta. Miten pitkään kyseinen aine säilyy elimistössäni, eikö vaikutuksen luulisi jo lakkaavan? Väsyttää tää pallomaha:(

Kreatiini puryvaatti on nyt jo rasvanpolttajakin. Perusteita tai syytä miksi se polttaa rasvaa jos mono ei polta. Miten nuo muka poikkeaa toisistaan ?

Eikä mene maksan läpi kiertoon vaan ohittaa sen.. Jahas. Hulluin väite ikinä.

Mutta koska tuotetta on niin kehuttu, niin pitää sitä varmaan testata. Ylläolevaan kuitenkaan ei ole perusteluja löytynyt enkä löytänyt searchillakaan. sori vaan.

Mitäs cartman74:n sitraattikokeilu tuotti ?

Kreatiini puryvaatti on nyt jo rasvanpolttajakin. Perusteita tai syytä miksi se polttaa rasvaa jos mono ei polta. Miten nuo muka poikkeaa toisistaan ?

Eikä mene maksan läpi kiertoon vaan ohittaa sen.. Jahas. Hulluin väite ikinä.

Mutta koska tuotetta on niin kehuttu, niin pitää sitä varmaan testata. Ylläolevaan kuitenkaan ei ole perusteluja löytynyt enkä löytänyt searchillakaan. sori vaan.

Mitäs cartman74:n sitraattikokeilu tuotti ?

Etyyli esteri muoto (?) mulla on käytössä. Creatine ethyl ester.

En tiedä johtuiko siitä vai mistä niin paino eka tippui yli kilon ja sitten alkoi taas hiljalleen nousemaan. Eli käytin monoa ja vaihdoin etyyli versioon.

Vaikea näistä on eroa löytää, mutta kun lähes yhtä halpaa on kuin mono niin käytetään nyt tätä versioo. :kippis1:

Nuo väitetyt rasvanpoltto-ominaisuudet perustuvat pyruvaattiin. Hyvin monessa tutkimuksessa, joissa pyruvaatilla on ollut ylipäätään vaikutusta rasvan vähenemiseen (ylipainoisilla), on käytetty erittäin suuria annoksia (useita kymmeniä grammoja päivässä) kalsiumpyruvaattia. Pari urheilijoilla tehtyä tutkimusta löytyy, kummassakaan ei ole löydetty rasvanpolttovaikutusta (Stone ym. 1999, Koh-Banerjee ym. 2005).

Paskapuhetta ettei kreatiinipyruvaatti kerää nestettä, kolme kiloo tuli niin että hurahti vaikka söin samalla tavalla kuin ennenkin. Välttämättä en dieetillä vetäisi pyruvaattia. Yksilöllisiä eroja varmaan tässäkin, mutta mulla toimi näin. Eikä tod. vähentänyt selluliittia:hyper:

Tota kreatiinietyyliesteriä olen käyttänyt ja pumppi on treenissä ollut kova, olo voimakas, ei nestepöhöä ja mikä parasta, ikävin sivuvaikutus eli ihon kukkiminen hävis kokonaan, nyt on siisti ja sileä iho. Voin suositella, mutta kannattaa tilata pillereinä tai kapseloida itse, jauheen maku on siis jotain aivan käsittämätöntä! Sitä edesmennen HC-powernutritionsin Creastackia maistaneet tietää jotain, mutta tuo on suorastaan hyvää CEE verrattuna.

Ogay cartman kiitti! Ja kiitti quaz kokemustes jakamisesta. Samanlaista olen lueskellu muuallaki.

"jauheen maku on siis jotain aivan käsittämätöntä!"

"Pah! mä syän vaikka kakkaa, jos se vaa kasvattaa mua!" -kuka tahansa mun tapanen kaaliaivo :D

Ogay cartman kiitti! Ja kiitti quaz kokemustes jakamisesta. Samanlaista olen lueskellu muuallaki.

"jauheen maku on siis jotain aivan käsittämätöntä!"

"Pah! mä syän vaikka kakkaa, jos se vaa kasvattaa mua!" -kuka tahansa mun tapanen kaaliaivo :D

Näinhän ne väittivät Tribulus threadissa... Kummasti vaan :urjo: maku pisti purnukan kiertämään ympäri Suomea

Back
Ylös Bottom