Kreatiini, milloin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumb1
  • Aloitettu Aloitettu
Niin,elikkä kun mulla on tollanen ohjelma että neljä kertaa viikossa salille, ja olen tässä puolen vuoden ajan mitä olen salilla käynyt niin ottanut puoli tuntia ennen reeniä noin 7g kreatiinia puoleen litraan vettä. Ja kysymykset on:

-mikä olisi hyvä aika ottaa sitä? (Kuinka kauan ennen reeniä)
-Täytyykö vapaapäivinäkin ottaa?(Kun ei mene salille)
-Montako satsia päivässä?
-Millaiset annokset? ( Montako grammaa X-litraan vettä)

Kiitos etukäteen:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tumb1 sanoi:
puoli tuntia ennen reeniä noin 7g kreatiinia puoleen litraan vettä.

Tuo kuulostaa oikein hyvältä. Onko siinä tullut jotain ongelmia (ei "toimi" tms)?

Itse olen ottanut seuraavasti ja hyvin potki:

Latausjakso, 3-5pvä. 20g päivässä, 5g satseissa.
Siitä eteenpäin 10g treenipäivinä (5g aamulla ja 5g treenin jälkeen palkkarissa) ja muina päivinä 5g päivässä (aamulla).

mä oon aina tankannu sen 1viikon 15-25g päivässä ja sen jälkeen vetäny 1-2kk 10g päivässä joka päivä. treenipäivinä ennen ja jälkeen treenin 5g, lepopäivinä millon jaksaa yhdessä erässä se 10g. ei se niin pilkun päälle ole kunhan tulee otettua.

kreatiini ei ole mitään parasta kamaa sekottumaan joten helpoin tapa on nakata lusikalla suuhun tarvittava määrä ja vettä perään. joskus oon veteen heittäny keratiinia mutta puolet jäi aina pohjalle.

Kreatiinin suhteen ei luultavasti ole mitään väliä ottaako sen treeniä ennen vai jälkeen, kunhan muistaa ottaa sen hiilareitten kanssa, kreatiinin kerääntyminen lihaksiin on silloin tehokkaampaa.

Tämmöseen olen törmännyt:
"Creatine uptake appears to be either sodium dependant, or highly regulated by sodium transport. Insulin (from carbs) increases sodium uptake into cells, this is why carbs have been shown to increase creatine uptake. Exercise increases creatine uptake. If you take some creatine and sit on a stationary bike and only peddle with one leg, the leg you peddle with will take up more creatine than the leg that is not peddling. (Hint: take you creatine pre-workout)"

Lähde: HST FAQ

astro sanoi:
Tämmöseen olen törmännyt:
"Creatine uptake appears to be either sodium dependant, or highly regulated by sodium transport. Insulin (from carbs) increases sodium uptake into cells, this is why carbs have been shown to increase creatine uptake. Exercise increases creatine uptake. If you take some creatine and sit on a stationary bike and only peddle with one leg, the leg you peddle with will take up more creatine than the leg that is not peddling. (Hint: take you creatine pre-workout)"

Lähde: HST FAQ

Pitää paikkansa muiden, paitsi ton hintin osalta, sen tueksi ei ole juurikaan dataa. Varmaan perustuu siihen harhaluuloon et kreatiinilla olisi yhtä akuutti vaikutus kuin esim. pre-workout aminohapoilla on proteiinisynteesiin.

Hiilaria ei tarvitse vetää noin paljon (93g) kuin tuossa mun tossa aikaisemmin laittamassa tutkimuksessa oli käytetty. Prode-hiilarisekoitus on luultavasti optimaalisin kreatiinin kanssa.

Hiukan offtopiccia, mut pari kysymystä. Ajattelin siis alottaa kreatiinin käytön. Ekaks, miten se on teillä toiminut? Mitä siitä on ollut hyötyä? Ja toiseks, miten sitä käytetään (eli kuinka usein otetaan ja missä yhteydessä)?

Sahaaja sanoi:
Hiukan offtopiccia, mut pari kysymystä. Ajattelin siis alottaa kreatiinin käytön. Ekaks, miten se on teillä toiminut? Mitä siitä on ollut hyötyä? Ja toiseks, miten sitä käytetään (eli kuinka usein otetaan ja missä yhteydessä)?

toimivuus on yksilöllistä, toiset ei huomaa tehossa mitään ja toisille potkii kuin tauti. pienellä oma-aloitteisuudella löydät paljon tietoa kreasta, käytöstä ja vaikutuksista. käyttö on simppeliä, senkuin nielet 5-10g joka päivä, ensimmäisen viikon aikana "tankkaat" eli vedät 20g/päivä.

erkjetter sanoi:
toimivuus on yksilöllistä, toiset ei huomaa tehossa mitään ja toisille potkii kuin tauti. pienellä oma-aloitteisuudella löydät paljon tietoa kreasta, käytöstä ja vaikutuksista. käyttö on simppeliä, senkuin nielet 5-10g joka päivä, ensimmäisen viikon aikana "tankkaat" eli vedät 20g/päivä.

Jees, kiitos. Sitte vaan searchilla ettimään kaikki mitä löytyy. :)

Itte oon vetäny ennen treenii n. 15 g ja palautukseen saman verran ja siis reilusti ennen treeniä, voi olla että se on ihan väärä tapa. Tuntuu kyllä toimivan ainakin painoa tulee lisää. Tää menee kans hiuka off, mutta ootteko itte huomannu painon nousua ja kuinka paljon, siis elopainon!!!!

Voiko Kreatiinia käyttää, jos on "aloittelija" tai no tjaa... 8kk treeniä takana. Vaikuttaako se tuloksiin niin, että nuosee enemmän rautaa, mutta oma paino ei nouse? Koska silloin sillä ei tee mitään, jos oma paino nousee samoin kun tulokset kasvavat.

Treenaan voimaa.

ihanahelena sanoi:
Voiko Kreatiinia käyttää, jos on "aloittelija" tai no tjaa... 8kk treeniä takana. Vaikuttaako se tuloksiin niin, että nuosee enemmän rautaa, mutta oma paino ei nouse? Koska silloin sillä ei tee mitään, jos oma paino nousee samoin kun tulokset kasvavat.

Treenaan voimaa.

voi käyttää, kreatiinin teho ja vaikutukset ovat yksilöllisiä mutta yleensä painoa tulee kreatiinia käytettäessä, tosin nesteen muodossa eli kun lopetat kreatiinin niin sen tuoma neste menee ja paino tippuu. hanki sitä spesiaalikreaa, en nyt tähän hätään nimeä muista mutta sen ei pitäisi kerätä nestettä ollenkaan vaikka tulokset nouseekin.

Tietoa

Niin mistä tota glutamiiniä saa ja paljo maksaa ja mikä etupalkkari ku oon itekki aatellu ton crean lopettamisen. Ja millo nuita aina otetaa?? Ja entä hiilarit?? Ja korvaako tuo glutamiini creaa hyvin??

Ite oon käyttäny kreatiinia jonkin verran enkä oo ikään huomannu minkäänlaista vaikutusta, taitaa olla suurin vika tossa mun annostuksessa: tee-lusikallinen päivässä (2-3g), tätä annostus määrää suositellaan wrangen kreatiinissa, taitaa olla aika alakanttiin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom