kreatiini ja proteiini - outo olo

Ikä
40
En tiedä kuvittelenko vai mitä teen mutta aina kun olen nauttinut kyseisiä jauheita niin tulee outo olo. Eli siis tästä kreatiinista rupeaa vähän pyörryttämään. Ainakin sellaiselta tuntuu. Sit tästä best wheyn heraproteiinista tulee paha olo. Tosin ei välttämättä aina, ainakaan paha. Alkuvaiheessa (n. 1,5 kk sit) ei tullut paha olo nautittuaan näitä. Kellään tietoa tai samanlaisia kokemuksia?

Sit kysynpä samalla, että miten usein tulee tätä kreatiinia ottaa. Haittaako jos yks tai kaks päivää jää pois välillä? Vai tulisko tätä ottaa jokapäivä sen jokusen kuukauden? Miten pitkiä jaksoja otatte yleensä tätä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
´kyllä mulle tulee joskus kreasta käsittämättömän paska olo, sellainen yleis tuskallinen olo, en osaa selittää sitä :). mää otan kreaa aina jaksoissa jotka kestää noin 5-8viikkoa(noista 5-8viikosta 1viikko on tankkausta) ja sitten taukoa, joskus pidän samanpituisen tauon mitä tuo kreatiini jakso kestää, joskus pidemmän. esim nyt on menossa pidempi tauko, viimeksi söin kreaa syksyn tienoilla.

dextroosista myös tulee huono olo. yhden pussin aikanaan söin sitä, sen jälkeen en ole sitä ostanut koska siitä tulee tosi paska olo mulle, maltosta ei tule.

Itse vedän kreatiinia 2-3 krt/pvä tasasen tee lusikallisen niin kauan kuin tuo 500g purkki riittää 4-6kk. Pidän taukoa yleensä kesällä muuten syön lähes koko ajan.

Nyt olen ottanut kreatiinia kohta 1,5 viikkoa ja onneksi tankkausvaihe on takana. Joka kerta kun otin kreaa reilummin, niin n. puolen tunnin sisällä tuli todella huono olo ja järjetön jano. Eräskin ilta nestettä meni 2,5 litraa normaalia enemmän, eikä vessassakaan tarvinnut juosta. Ylläpitoannoksilla ei mulla tätä ongelmaa ole, mutta tankkaus on yhtä myrkkyä. Onneksi sentään toimii, mutta tämä painon nousu on hiukkasen harmittavaa...

neutraali sanoi:
´kyllä mulle tulee joskus kreasta käsittämättömän paska olo, sellainen yleis tuskallinen olo, en osaa selittää sitä :). mää otan kreaa aina jaksoissa jotka kestää noin 5-8viikkoa(noista 5-8viikosta 1viikko on tankkausta) ja sitten taukoa, joskus pidän samanpituisen tauon mitä tuo kreatiini jakso kestää, joskus pidemmän. esim nyt on menossa pidempi tauko, viimeksi söin kreaa syksyn tienoilla.

dextroosista myös tulee huono olo. yhden pussin aikanaan söin sitä, sen jälkeen en ole sitä ostanut koska siitä tulee tosi paska olo mulle, maltosta ei tule.

Nostaa verensokeria liian nopeasti --> seuraa ns vastaisku kun kroppa alkaa taspainottamaan tilaa ja sokerit tippuu liian alas... sama homma ku söisit sokeria kahvikupillisen tyhjään mahaan.

Salamamajava sanoi:
Nyt olen ottanut kreatiinia kohta 1,5 viikkoa ja onneksi tankkausvaihe on takana. Joka kerta kun otin kreaa reilummin, niin n. puolen tunnin sisällä tuli todella huono olo ja järjetön jano. Eräskin ilta nestettä meni 2,5 litraa normaalia enemmän, eikä vessassakaan tarvinnut juosta. Ylläpitoannoksilla ei mulla tätä ongelmaa ole, mutta tankkaus on yhtä myrkkyä. Onneksi sentään toimii, mutta tämä painon nousu on hiukkasen harmittavaa...
Kun ottaa pikkusen jotakin kuitupitoista purtavaa dextron kyytipoikana niin voipi tasoittaa tilannetta hiukan.

Se tankkaus ei välttämättä kaikilla toimi samalla tavalla. Jos tuntuu että tarvii litratolkulla nestettä niin vähentää sitten annosta. Tai sitten juopi enemmän ja tasaiseen ja otathan sen kreatiinin sitten osissa vaikka 5g aamulla, illalla, ennen reeniä ja reenin reenin jälkeen...

Perskule! Aloitin uuden ohjelman ja samalla kreatiinitankkauksen. Olo on ollut aamuisin todella huono. Aivan kuin olisi kova krapula eli hikoiluttaa, huimaa ja oksettaa. Kreatiini on normaalia monoa, mutta nyt taisi jäädä V12:kin kokeilematta.

mulla tulee huono olo aina tankkausviikolla (tankkaa 4krt/5g/vrk)
krean ottamisen jälkeen,otin sen sitten yksinään,protujuomassa,ruuan päälle,ruokaa ennen,ihan sama,oksetus olo tulee.

Kemmeri sanoi:
Perskule! Aloitin uuden ohjelman ja samalla kreatiinitankkauksen. Olo on ollut aamuisin todella huono. Aivan kuin olisi kova krapula eli hikoiluttaa, huimaa ja oksettaa. Kreatiini on normaalia monoa, mutta nyt taisi jäädä V12:kin kokeilematta.
anna mennä, kyllä se olo tasottuu ajan kanssa

neutraali sanoi:
anna mennä, kyllä se olo tasottuu ajan kanssa

Ennen tasoittumista kyllä ykä lentää.

Toisaalta broidilta repesi (muun muassa) kiertäjäkalvosin, joka lekurin mukaan johtui lihasten kuivuudesta eli lihasnesteen alhaisuudesta. Kreatiinin käyttö olisi varmaan tämän vamman syntymisen estänyt.

Oletko muuten neutraali kokeillut V-12:ta. Paljon on ollut puhetta tuosta "uuden aallon" supplementista.

Hmm, olen justiinsa saanut tyhjäksi fastin 300 gramman kreapurkin, ja mulla, vaikka varsin herkkävatsainen olenkin, ei ole ollut aineen kanssa ongelmia, ei ollut tankkausvaiheessa eikä sen jälkeen.
Otin krean aina heraproteiinipirtelön seassa.
Mut se ei liene ollut oireettomuuden salaisuus, kun muille sama metodi on aiheuttanut pahaa oloa.

Mitään kreatiinin imeytymisen tehostajaa, just vaikka dekstroosia, en käyttänyt.
Eikä ole ees janottanut normaalia enemmän.
Reeni kyllä kulkee :D :D
Mut se varmaan johtuu myös muista kivoista jutuista, sain väsättyä itelle ohjelman joka toistaiseksi skulaa + proteiinin saanti ollee viimein riittävä.

Ankka sanoi:
Juotteko riittävästi?

Ei tämän enempää (>2 litraa/pvä) voi juoda muuttumatta kalaksi tai UM:n virkamieheksi (diplomaateilla on pääsyvaatimuksena suuri rakko) eli paha olo ei johdu veden puutteesta. Onko kreatiinilaaduilla (tai merkeillä - omani on Perfect) havaittu eroja tässä suhteessa?

Kemmeri sanoi:
Oletko muuten neutraali kokeillut V-12:ta. Paljon on ollut puhetta tuosta "uuden aallon" supplementista.
en ole.

Minulla tuli ensimmäisellä krea "kuurilla" kovia hikoilu hetkiä ja päänsärkyä...
muijakin valitti silloin että hiki haisee aina:lol2: nykyään en ole huomannut oikeastaan mitään oireilua mitä nyt joskus päätä vihloo. ja itse tankkaus jakson jälkeen päivässä vedän 2 x v..... ison teelusikallisen:whip:

Kirjoitanpa tähän, kun en viitsi uutta threadia aloittaa.

Eli, itse aloitin käyttämään kreatiinia eilen. Päätä jomotti myöhemmin, tänä aamuna otin toisen satsin ja koko koulupäivä melkein oli päänsärky, tulin kotiin ja kuumetta oli 37,3. Uskon, että kuume oli sattumaa, mutta ikävä tuo päänsärky.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom