Kreatiini ja pahoinvointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pretend
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Koitin silmäillä vanhoja ketjuja, mutta tälläistä ei osunut silmään, vaikka paljon kreatiinista onkin puhetta. Ostin kuun alussa verkkokaupasta kokeilumielessä FASTin Creatine paketin ja käyttöohje oli se tavallinen että alkuun 20g latausjakso ja sitten 5g/päivä. No, ekana päivänä latausjakson aikana otin illalla kolmatta 5 gramman lusikallista kun tuli aika välittömästi helvetin huono olo. Pidättelin ensin oksennusta aikani, mutta olo parani vasta kun masu oli täysin tyhjentynyt. Epäilin että olikohan kreatiinilla osuutta asiaan vai olikohan syyllinen vaan jokin muu päivän ruoka. Olin pari päivää vähän heikkona ja ajattelin että kokeilen kreatiinia uudestaan vasta kun olen varmasti tervehtynyt, jotta näkee aiheuttiko se tuon reaktion.

Suunnilleen viikkoa myöhemmin kokeilin yhtä 5g annosta mehun kanssa ja eipä siinä mitään. Vähän ehkä paranoidina kuulostelin kaikkia mahan mourasuja, mutta ei tullut fyysistä pahoinvointia. En kuitenkaan lähtenyt kokeilemaan 20g latausta uudestaan. Nyt pari päivää sitten otin illalla yhden 5g annoksen veden kanssa ja viiden minuutin päästä olin vessassa oksentamassa. Fyysinen pahoinvointi loppui heti kun olin tyhjännyt vähän vatsaa.

Onko kenelläkään muulla ollut samanlaisia kokemuksia kreatiinista?
Onko se sitten vaan että mun kroppa ei aineesta pidä? Proteiinipatukoita lukuunottamatta en käytä mitään lisäravinteita, enkä myöskään normaalisti voi oikein ikinä pahoin. Kuntoilu ja lihasmassan tavoittelu on alkutekijöissään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tyhjään vatsaan jos oon suurempia annoksia >10g ottanut, niin kyllä aika pian tulee hieman pahoinvoiva olo. Hyväksi havaittuja seikkoja on, että ottaa esimerkiksi ruuan kanssa tai yrittää jakaa pienempiin osiin. Ei tuo kauhean harvinaista ole, että jonkin sortin pahoinvointireaktioita kreatiini aiheuttaa.

Jos et ota kreatiinia hiilihydraatin kanssa (esim. se mehu), niin se voi aiheuttaa pahoinvointia.

Näin tavallisen kreatiinimonohydraatin kanssa, näillä uudemmilla kreatiinin muodoilla, kuten esimerkiksi kre-alkalynilla ja di-kreatiinimalaatilla en ole huomannut samaa ilmiötä.

mullakin tulee paha olo jos tyhjään mahaan ottaa ja vetää pakin kunnolla sekaisin :curs: ...mut tuhdin aterian jälkeen kun vetäsee naamaan niin ei tunnu missään :rock:

Näin tavallisen kreatiinimonohydraatin kanssa, näillä uudemmilla kreatiinin muodoilla, kuten esimerkiksi kre-alkalynilla ja di-kreatiinimalaatilla en ole huomannut samaa ilmiötä.
[provo]Ei kai, kun niillä ei ole huomattavissa oikein mitään muutakaan ilmiötä.[/provo]

mullon melkeen ihan sama missä muodossa sitä kreaa ottaa ja kuinka paljon niin vähän ajan päästä tulee samankaltainen olo ku keveessä kankkusessa eli heikkohappi mutta en ole antanu sen häiritä... mitäpä en tekisi ja kuinka paljon en kärsisi voiman kasvun puolesta.

Unknown Himself..

Tervehdys kaikille!
Tämä saattaa olla hieman :offtopic: mutta kreatiinista kumminkin, eli kuinka määrittelen sen n. 5g:n annoksen kun en mitään puntariakaan omista, eli onko se teelusikallinen vai kaks vaiko miten? Tästäki varmaa löytys jo juttuu mut menee kauan etsiessä..
Kiitoksia etu käteen..:)

Tervehdys kaikille!
Tämä saattaa olla hieman :offtopic: mutta kreatiinista kumminkin, eli kuinka määrittelen sen n. 5g:n annoksen kun en mitään puntariakaan omista, eli onko se teelusikallinen vai kaks vaiko miten? Tästäki varmaa löytys jo juttuu mut menee kauan etsiessä..
Kiitoksia etu käteen..:)

purkki paketti mikä lie kyljessä pitäs lukee että kukkurallinen teelusikallinen = 5g

Kätevä kun käy melkein mistä tahansa kaupasta mitta setin, eli dl, ruokalusikka,teelusikka, mauste mitta. Niin sit on aina se "oikea" määrä.

hitto ilmankos aina ht-r pistää yökötysreaktion päälle. no mutta ei ainakaan tähän mennessä oo haitannu kauheemmin kun saanu pidettyä mömmöt mahassa.

mullon melkeen ihan sama missä muodossa sitä kreaa ottaa ja kuinka paljon niin vähän ajan päästä tulee samankaltainen olo ku keveessä kankkusessa eli heikkohappi mutta en ole antanu sen häiritä... mitäpä en tekisi ja kuinka paljon en kärsisi voiman kasvun puolesta.

Täällä melkein sama. Jätin kreatiinin kokonaan pois, kun en jaksanut enää kärsiä siitä vale-kankkusesta. Nythän voin myös todeta, että "oishan ne tulokset parempia, mutta kun en kreatiiniakaan käytä.." :D

purkki paketti mikä lie kyljessä pitäs lukee että kukkurallinen teelusikallinen = 5g

Teelusikallinen on sopiva määrä kerralla. Justkin näin.
Itsellä oli tossa viikkotakaperin yhtenä aamuna helvetin paska olo,
aamulla ei meinannut saada syötyä mitään, kreatiinin tankkausjakso oli myös pari päivää ollut jo päällä, sitten aamulla kun olin jotain yrittänyt syödä, lähdin töihin käveleen ja matkalla tuli 3krt oksennus( ei tosi tullut ulos), sain pidettyä sisällä, mutta vitun ärsyttävä olo. Onneksi meni toi olo pois alle tunnissa.

Tuli myös seuraavalla viikolla yhtenä aamuna ihme olo, sai syödä pientä ruokamäärää varmaan puoltuntia. Ja joutu jättää kesken syömisen.
Tommosta edellämainittua oksennusoloa ei tullut.
Veikkaisin että johtuu vaan jostain hermoistoista ja stressistä ainakin toi ruokahaluttomuus.

Kreatiinin kanssa ei ongelmia ole ollut ja hieno aina mennä treenaamaan silloin kun on kreatiinin latausjakso päällä, rauta liikkuu paljon paremmin.:kippis1:

Creatine

Itse kävin pari päivää sitten jossain urheiluliike UFS:ssä (oulussa), kun kysyin myyjältä neuvoa kreatiinin käytöstä kun oli joku entinen painon-nostaja ja niin sano et "ei oo nii tärkeitä mitä monet höpöttää siitä latausjaksosta että se on 5g/päivä piste".:rock:

Minulla oli sama ongelma kreatiinin kanssa. Aina paha olo, vaikka olisi ottanut ihan pikkuisen. Mutta se oli jotakin halpaa paskaa, joka ei liuennut ollenkaan. Ihan kuin olisi juonut hiekkavettä. Nyt käytössä vähän kalliimmat (ja ehkä paremmat?) jauhot ja liukenee paremmin, eikä mitään pahoinvointia. Reilusti vaan hiilareita ja nestettä krean kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom