- Ikä
- 42
Koitin silmäillä vanhoja ketjuja, mutta tälläistä ei osunut silmään, vaikka paljon kreatiinista onkin puhetta. Ostin kuun alussa verkkokaupasta kokeilumielessä FASTin Creatine paketin ja käyttöohje oli se tavallinen että alkuun 20g latausjakso ja sitten 5g/päivä. No, ekana päivänä latausjakson aikana otin illalla kolmatta 5 gramman lusikallista kun tuli aika välittömästi helvetin huono olo. Pidättelin ensin oksennusta aikani, mutta olo parani vasta kun masu oli täysin tyhjentynyt. Epäilin että olikohan kreatiinilla osuutta asiaan vai olikohan syyllinen vaan jokin muu päivän ruoka. Olin pari päivää vähän heikkona ja ajattelin että kokeilen kreatiinia uudestaan vasta kun olen varmasti tervehtynyt, jotta näkee aiheuttiko se tuon reaktion.
Suunnilleen viikkoa myöhemmin kokeilin yhtä 5g annosta mehun kanssa ja eipä siinä mitään. Vähän ehkä paranoidina kuulostelin kaikkia mahan mourasuja, mutta ei tullut fyysistä pahoinvointia. En kuitenkaan lähtenyt kokeilemaan 20g latausta uudestaan. Nyt pari päivää sitten otin illalla yhden 5g annoksen veden kanssa ja viiden minuutin päästä olin vessassa oksentamassa. Fyysinen pahoinvointi loppui heti kun olin tyhjännyt vähän vatsaa.
Onko kenelläkään muulla ollut samanlaisia kokemuksia kreatiinista?
Onko se sitten vaan että mun kroppa ei aineesta pidä? Proteiinipatukoita lukuunottamatta en käytä mitään lisäravinteita, enkä myöskään normaalisti voi oikein ikinä pahoin. Kuntoilu ja lihasmassan tavoittelu on alkutekijöissään.
Suunnilleen viikkoa myöhemmin kokeilin yhtä 5g annosta mehun kanssa ja eipä siinä mitään. Vähän ehkä paranoidina kuulostelin kaikkia mahan mourasuja, mutta ei tullut fyysistä pahoinvointia. En kuitenkaan lähtenyt kokeilemaan 20g latausta uudestaan. Nyt pari päivää sitten otin illalla yhden 5g annoksen veden kanssa ja viiden minuutin päästä olin vessassa oksentamassa. Fyysinen pahoinvointi loppui heti kun olin tyhjännyt vähän vatsaa.
Onko kenelläkään muulla ollut samanlaisia kokemuksia kreatiinista?
Onko se sitten vaan että mun kroppa ei aineesta pidä? Proteiinipatukoita lukuunottamatta en käytä mitään lisäravinteita, enkä myöskään normaalisti voi oikein ikinä pahoin. Kuntoilu ja lihasmassan tavoittelu on alkutekijöissään.