Kreatiini ja nesteen kertyminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloitettu Aloitettu
Olen uusi punttiholisti-sisko, Trinity, ja nyt kyselisinkin teiltä kreatiinia käyttäviltä naisilta...
Miten kreatiinin aiheuttama nesteen kertyminen (lihaksiin) näkyy vartalossanne? Olen aloittamassa ensimmäistä "kuuriani", ja olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksistanne. Lihasten pyöristyminen on hyvä asia, mutta ei kait kreatiini aiheuta nestepöhön näköistä olemusta (jostain olen kuullut)? Siis esim. ylimääräisiä "makkaroita" vyöterölle tms. jos siis ruokavalio on muuten kunnossa. Eli menettääkö "tiukkuuden"?:confused:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep, eli neste kertyy nimenomaan lihaksiin, ei muualle. henk.koht olen huomannut juuri lihasten pyöristymistä ja uutta jaksamista treeneissä. Lisäkiloja en silti ole saanut pelkällä kreatiinin lisäämisellä.. taitaa tuo lihasmassa olla vielä niin vähissä, että vaikka kuinka täyttyisivät nesteestä, ei määrä päätä huimaa ;)

Suosittelen!!
 
KIITOS kokemuksistasi! Kerkesin aloittaa kreatiinin jo kerran, mutta sarastuin muutaman päivän jälkeen angiinaan ja sen jälkeen iski tosi paha niveltulehdus, joten en ole päässyt neljään viikkoon salille (tuskaa...). Samalla tyssäsi kreatiinikuuri siihen. Nyt olis huomenna eka salipäivä tauon jälkeen ja uusi yritys myös kreatiinin kanssa.

:D Ihan innoissaan!!
 
Minulle kreatiini ei ainakaan sopinut. Ekan viikon jalkeen turvotus oli niin paha, etta oli pakko lopettaa kuuri siihen. Turvotus nakyi ikavasti lahinna kasvoissa, etenkin aamuisin oli ihan hillittomat pussukat silmien alla.
Sen verran itsepainen (vai tyhma?) olen, etta ajattelin kokeilla joskus uudestaan toisenlaisella annostuksella...
 
Ensimmäistä kertaa tankkailen juuri, viikon verran käyttöä takana ja mukavat tuntumat lihaksissa. Vähän meinasin jännittää nesteen kertymistä ja painon nousua, mutta vielä ei ainakaan ole haitannut eikä mitään negatiivista ole tullut vastaan! Vatsakin on ottanut uuden ystävyyden ihan mukavasti vastaan... ;)
 
Joo kertokaahan lisempää "tuntemuksistanne" kreatiinin kanssa. Ja kuinka paljon se on vaikuttanut treeneihin?? Olen aiheesta erittäin utelias, sillä aiheesta kuulee yleensä vain miesten kommentteja, ja kun sitä vielä aina hehkutetaan niin toimivana lisäravinteena!
 
Te kisaajat jotka ootte olleet tosissaan dieetillä! (Kyllähän me muutkin tietenkin...;) ) Otatteko dieetillä kreatiinia? Entä missä vaiheessa lopetatte käytön ennen kisoja?

Onko siis mahdollista polttaa viimeisetkin rasvat ja näyttää tiukalta (eikä vain näyttää) kreatiinikuurin aikana??

Ja Nate kerrohan niitä kuulumisia!!
 
Mä olen ekalla kreatiinikuurilla ja ihan hyvin menee.

Tuntuu, että jaksaa ainakin ylävartalon lihaksilla nostaa enemmän.

Turvotuksesta en tiedä. Olo on ihan hyvä.

Tankkausjaksolla join alussa liian vähän ja iski ihan hirvittävä ummetus, johon auttoi ainoastaan peräruiskeet :hmmm:

Saapi nyt nähdä miten tästä etenepäin :)
 
Trinitylle:

käytin kreatiinia palautusjuomassa melkein koko kisadieetin ajan. Lopetin käytön muistaakseni muutamaa viikkoa ennen kisaa, jotta viimeisetkin nesteet saisi kehosta pois. En tosin ole ikinä tankannut kreatiinilla, vaan käyttänyt sitä vain sen verran kuin uf:n recovery drink sitä sisältää.
 
Kolmisen viikkoa kreatiinia takana. Ekan viikon tankkasin, otin 2 kertaa päivässä kukkurallisen ruokalusikallisen, nyttemmin vain kerran päivässä.
Mulla oli ennen kreatiinijaksoa parin viikon treenitauko, ja kesti kaksi viikkoa :eek: ennen kuin pääsin takaisin "normaalirytmiin". En osaa sanoa miten iso osuus kreatiinilla oli siihen että treeni alkoi taas kulkea. Jotenkin jaksaa puristaa viimeiset toistot paremmin. Ja lihakset on kauheessa pumpissa treenin jälkeen ja vielä seuraavanakin päivänä :cool: mikä tietysti näyttää ihan kivalta...
Mitään sivuvaikutuksia tai turvotuksia tai vatsaoireita ei ole ollut.
 
Mä oon kans ottanu kreatiinia muutaman viikon enkä ole huomannu ylimäärästä turvotusta tai vatsaoireita. Paitsi että välillä näyttää että naamassa on ylimäärästä turvotusta. Voikohan se johtua kreatiinista?
 
Mulla oli vasta 10 päivän kreatiinitankkaus = 20 g päivässä jaettuna neljään osaan. Paino nousi 2 kg ja se kyllä tuntui ja näkyi nesteen kertymisenä lihaksiin. Treenissä tuli aivan järkyttävä pumppi lihaksiin :hmmm: Ja tämä nimenomaan tankkauksessa.

Välillä otan näitä tankkauksia riippuen mitä "ylemmältä taholta" sanotaan. Muuten käytän kreatiinia ja glutamiinia 5 g palautusjuomaan. Välipäivinä kreatiinia myös sen saman 5 g.
 
Jännää.. tilasin juuri ja meinasin kokeilla kun on niin kauan poltellut :)
Päivitän oitis kun jotain päivitettävää on, että miten kokeilu on alkanut ja sujunut. Jeij!
 
Mulla ihan star nutritionin peruskrea. Toimii hyvin, nestettä se 1-1,5kg muutamassa päivässä-viikossa kun 10g/päivä otin. Sitten ku laski 5g/pvä niin ehkä puoli kiloa tosta pois. Mutta huomaa treenissä kyllä jaksamisessa, kun niin tarkkaan seuraa sarjapainot ja toistot ja tekee hyviä+vertailukelpoisia treenejä :)
 
Mä käytin keväällä muutaman viikon kreatiinipyruvaattia, ilman mitään tankkausjaksoja, vain treenipäivinä ja annoskoko oli se pienin mitä pakkauksessa (Leader) suositeltiin. (Maistuu muuten helvetin pahalta.) Turposin muutaman kilon. Treeneissä tuli todella massiivinen pumppi ja muutama lisätoistokin :) Mutta sitten alkoi ranteet kipeytyä. Tyypilliset rannekanavaoireyhtymän oireet - kun sitä turvotusta tosiaan puski kaikkialle, niin kaiketi sitten myös rannekanaviin. Lopetin kreatiinin käytön ja kipu hävisi. Mutta tyhmä kun minäkin olen, niin taidan kokeilla uudelleen kunhan saan kesäläskit ensin sulatettua, että on taas varaa vähän turvota.
 
Kyllä ne lihakset on hippusen verran pyöreämmät olleet kreatiinia käyttäessä. ;) Treeneistä saanut myös hieman enemmän irti. Haittapuolena on ollut välillä tosi pahakin turvotus, varsinkin kasvoissa..Kasvot ovat joskus pahastikin turvonneen näköiset. :/ Mutta kyllä silti kreatiinia käytän, miinuksista huolimatta, sillä on nuo saadut hyödyt kumminkin niin hyvät, etten sen takia kreatiinin käyttöä lopeta!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom