Kreatiini ja nesteen kertyminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloitettu Aloitettu
Aluksi asia ei mua hirveästi vaivannut, mutta kun nyt tuli selattua uusia lomakuvia, niin järkytyin siitä silmäpussien ja poskien koosta, joka näkyi jo ekan lomapäivän kuvissa, kun pohjalla on neljä viikkoa dieettiä, tiukkaa treeniä ja päivittäistä kreatiinin käyttöä (ei siis voi syyttää itse lomaa!).

Täysin yksilöllistähän tää on, mutta itsestäni alkoi jotenkin nyt tuntua siltä, että siirtyisin käyttämään kreatiinia mieluusti vaikka vain treenipäivinä jatkossa... Ellei joku sitten ole todella aidosti huomannut eroa siinä, että kreatiinipyruvaatti kerryttäs nestettä kasvoihin vähemmän. Jos se kerryttää nestettä kaikkialle vähemmän, niin silloinhan kyseisen variaation etu menee siinä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä käytän kreaa vain paikkarissa, jos se vaikka ehkäisis jumiintumista ja edistäis palautumista. Kun käytin päivittäin hetken, tuntui lisäävän ruokahalua entisestään, mikä on tietty ihan perseestä.
 
Ed. viestin jälkeen lopetin kreatiinin käytön melko pian, koska aiheutti mahan turpoamista ja ongelmia suolen toimintaan. No, onnellisesti unohdin sen, kun aloin viime viikolla taas käyttää ja taas turvottaa jne. Perkele, heitän purkin mäjelle, etten toista kertaa unohda, ettei se sovi mulle. Ihan kuin finnejäkin aiheuttaisi :(
 
Neljäs kuuri taitaa olla menossa juuri. Noin kilon on aina vaikuttanut painoon, mutten ole silmämääräisesti kropassa huomannut eroa. Aina aloituksen jälkeen pari viikkoa kasvoissa on finnejä huomattavasti normaalia enemmän, joten yhteys finnien ja krean välillä ei tunnu ihan mahdottomalta. Sarjakestävyys ehkä piirun verran parempi kuurin aikana.
 
Heitin sitten tonkan menemään. Jos jotain vihaan niin finnejä ja turvotusta, eli ei ole käyttämisen väärti mömmö. Toivottavasti vaikutus lakkaa pian.
 
Ed. viestin jälkeen lopetin kreatiinin käytön melko pian, koska aiheutti mahan turpoamista ja ongelmia suolen toimintaan. No, onnellisesti unohdin sen, kun aloin viime viikolla taas käyttää ja taas turvottaa jne. Perkele, heitän purkin mäjelle, etten toista kertaa unohda, ettei se sovi mulle. Ihan kuin finnejäkin aiheuttaisi :(

mulle tuli myös turvotusta, juurikin vatsan seudulle(tai ainakin siinä se eniten näkyi), lopetin käytön ja turvotus hävis. Niin vähän vaikutti mulla kestävyyten, et koin ton tarpeettomaksi.
 
Söin ekan kreatiinikuurin tossa keväällä. En muista että se olis mitään ei-toivottua turvotusta aiheuttanut? Tokihan on mahdollista että se kertyi niin salakavalasti etten vaan huomannut. :D en myöskään tiedä miten paljon se vaikutti painoon, koska se muutenki nousi niihin aikoihin.
Mutta selvän eron huomasi lihasten pumpissa! Treenin jälkeen näytti kuin mulla olis oikeesti ollutki lihaksia! :D ja tuntui että sarjakestävyyskin oli paljon parempi!
Noh, viikon päästä alotan uuden kuurin, katotaan vaikuttaako tällä kertaa yhtä positiivisesti. :)
 
Aluksi asia ei mua hirveästi vaivannut, mutta kun nyt tuli selattua uusia lomakuvia, niin järkytyin siitä silmäpussien ja poskien koosta, joka näkyi jo ekan lomapäivän kuvissa, kun pohjalla on neljä viikkoa dieettiä, tiukkaa treeniä ja päivittäistä kreatiinin käyttöä (ei siis voi syyttää itse lomaa!).

Täysin yksilöllistähän tää on, mutta itsestäni alkoi jotenkin nyt tuntua siltä, että siirtyisin käyttämään kreatiinia mieluusti vaikka vain treenipäivinä jatkossa... Ellei joku sitten ole todella aidosti huomannut eroa siinä, että kreatiinipyruvaatti kerryttäs nestettä kasvoihin vähemmän. Jos se kerryttää nestettä kaikkialle vähemmän, niin silloinhan kyseisen variaation etu menee siinä.

Hyvä ketju. Kiitos näistä, jätän kreatiinin väliin. Mulle riittää ruokayliherkkyyksien ja stressin aiheuttamat vaihtelevat naamaturvotukset, en kaipaa enempää. Vaikka tietysti molempia em. yritän välttää. Mutta eipä tällainen aloitteleva keski-ikäinen amatööri kreatiinia varmaan tarvitsekaan. (BCAA:ta olen ruvennut käyttämään, kun en nopeasti imeytyvää heraa voi käyttää (maitotuottelle yliherkkä). Ihan kuin siitä olisi jotain hyötyäkin.)
 
Liittynyt
17.5.2024
Viestejä
1
Itsellä ei kyllä treenin suhteen ole ollut muutoksia. Treenini yleisemmin kulkee kuitenkin nousujohteisesti (ruokavalio+treeniohjelma). Kreatiinis useamman kerran kokeillut, ja turvotus suuntaa suoraan vatsaan. Vaikuttaa minulla siis siten, että ne muutaman kilon turvotukset sijottuvat suoraan vatsaan joka on epämiellyttävän tuntuista, haitannut syväkyykyssä eikä se ole ilo omalle silmällekkään. Näin ollen uskoisin, että pelkkä hyvin toteutettu ruokavalio ja treeni on tarpeeksi. Ja jos miettii kuitenkin kreatiinin hyötyjä, saattaahan se osalle olla pitkällä tähtäimellä edistystä antava lisä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom