krean tauko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold1
  • Aloitettu Aloitettu
olen käyttänyt nyt noin 4kk kreaa putkeen eli yhden purkin (500g) tai kanea ja se pääs tänään loppumaan ja aattelin jatkossakin vielä kreatiinia käyttää ja sen kreaan käyttöön kuuluvan tauon aattelin nyt samal täs pitää!! eli miten pitkä tauko kannattais pitää ja onko kellään tost fastin kreast kokemuksii ku sitä ajattelin seuraavaks ostaa??!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
arnold1 sanoi:
olen käyttänyt nyt noin 4kk kreaa putkeen eli yhden purkin (500g) tai kanea ja se pääs tänään loppumaan ja aattelin jatkossakin vielä kreatiinia käyttää ja sen kreaan käyttöön kuuluvan tauon aattelin nyt samal täs pitää!! eli miten pitkä tauko kannattais pitää ja onko kellään tost fastin kreast kokemuksii ku sitä ajattelin seuraavaks ostaa??!!

Vähän pitkä ollu toi sun krea kuuri...kun yleensä sitä vedetään n.8 viikkoa ja 2-4 viikkoa taukoa...ja elä osta fastin kreaa(mun mielipide) karkeeta ryönää ja aiheuttaa joillakin paskan olon..esim. minä.

Vai onko tää trolli???

arnold1 sanoi:
Nyrkki sääntö:yhtä pitkä tauko kuin "kuuri"

Omituisia häröilette. Ensinnäkin, mikä laki sanoo, että kreatiinia pitäisi vetää 8vk ja sitten tauko. Entäs kuka sanoo, että kreatiinista pidettävä yhtä pitkä tauko, kuin mitä sitä on käyttänytkin.

Itse käytin tuossa 6-7kk kreatiinia putkeen, ja sitten pidin ihan huvikseen testimielessä (halusin nähdä kuinka voimat & paino tippuu) 4vk tauon.

Tauoksi riittää 3-4vk, sillä siinä ajassa elimistö on päässyt eroon kaikesta elimistössä 'ylimääräisenä' pyörivästä kreatiinista. (Kulutus perusheebolla noin noin 2g/vrk, puntti/urheiluheebolla 3-4g/vrk) (Varannot perusheebolla ennen tankkausta 75-80g, ja tankkauksen jälkeen 120-125g).

Jossain muistelin että esim.RiQ kertoili käyttäneensä krea jo vuoden ellei jo pari putkeen. Itse olen käyttänyt nyt vuoden vaihteesta lähtien kokoajan. Paitsi muutama 2-3 päivän reissun aikana en ole käyttänyt. Nyt ajattelin pitää heinäkuun taukoa ja sitten taas loppuvuosi kokoajan. Jos viellä kokeilisi niin että vaikka jollakin V12 tai vastaavalla ottaisin 1-2kk ja sitten tavallista kreaa 1kk ja sitten loppuvuoden taas V12. Ainakin tällä hetkellä nuo kreatiini malatet tuntuis paremmalta. Oli muuten jossakin threadissa jo aikasemmin juttua.

Mulla jako on ollut 3kk kreaa ja 1kk ilman. En tiedä onko jatkuvasta käytöstä mitään haittaa, mut tuntuis et välillä on hyvä putsata keho ylimääräisistä "rojuista"..
Mulla ainakin fastin krea pisti aloitusvaiheessa pakin sekaisin muutamiksi päiviksi, joten suosittelisin jotain muuta merkkiä.

Jossain tutkimuksessa yli kuukauden kreakuurista alkoi aiheutua insuliiniresistenssiä, mutta puhutaan varmaankin todella pienistä jutuista. Itse vetelen tyyliin 3vk on ja 2vk off. Aika monikin krea pistää pakin sekaisin alussa. Omien kokemusten mukaan merkillä on kyllä vaikutusta sekä krean laadun että "pakin keston" kannalta.

No sanotaanko näin että minun mielestäni kun sitä otetaan harvoin "kuureina" niin teho on hyvä ja sen huomaa, mutta jos vetelet kreaa vuodenkin putkeen niin tuskin siitä mitään "buustaavaa" vaikutusta saa eli keho ns tottuu siihen.

neutraali sanoi:
No sanotaanko näin että minun mielestäni kun sitä otetaan harvoin "kuureina" niin teho on hyvä ja sen huomaa, mutta jos vetelet kreaa vuodenkin putkeen niin tuskin siitä mitään "buustaavaa" vaikutusta saa eli keho ns tottuu siihen.

No kyse mahtanee olla omien kokemusten ja järjen perusteella siitä, että ei sitä tajua esim 6kk krean käytön jälkeen saavansa lisäapua kreatiinista. Mutta odotappas jos tuossa vaiheessa lopetat käytön vaikka 3-4 viikoksi, niin jokaisesta sarjasta saa poistaa muutaman toiston ja painosta lähtee samoin muutama kilo pois.

Ite käytin kreaa 6kk putkeen nyt aattelin pitää semmoisen 2-3kk taukoa. Itellä ei oo mikään treenipaino tippunu yhtään tämän 3 viikon aikana mitä oon tähän mennessä pitäny taukoa. Useissa liikkeissä tullu jopa ennätyksia. Vielä ois muutamaksi kuukaudeksi kreaa jälellä ja saa nähä ostanko enää lisää vaikka ainakin aloittamisen aikaan ennätykset nousi ihan mukaasti. Paino on tippunu tauon aikana n. kilon.

Luin jostain tuosta kreasta että hyvä ois käyttää 4-6vkoa on ja 4-6 vkoa off.Omalla kohdallla oon parhaaksi todennut että 5päivän tankkauksen jälkeen otan sen ylläpitovaiheen n.kuukauden verran"5-6vkoa" (2kertaa vuodessa tuollain).Yksilöllistähän se tietenkin on mikä kenelläkin toimii.

Oon myös käyttänyt kreaa putkeen vähintään nyt puol vuotta. Oon ottanut sitä vaan palautusjuomassa kukkurallisen teelusikan, ennen otin 2. En nää mitään syytä pitää mitään taukoja siitä.

strike sanoi:
Mutta odotappas jos tuossa vaiheessa lopetat käytön vaikka 3-4 viikoksi, niin jokaisesta sarjasta saa poistaa muutaman toiston ja painosta lähtee samoin muutama kilo pois.
Itse käytin jotain 3-4 kuukautta kreaa putkeen ja sitten lopetin käytön. Paino tippu noin kaksi kiloa, mutta treenitulokset eivät ollenkaan. Tulokset itseasiassa paranivat reilusti seuraavan kuukauden aikana, mutta samaan aikaan oli muitakin muuttujia, joten krean poisjättämisellä tuskin oli tuloksiin positiivista vaikutusta.

Mulla kreatiini aiheuttaa ainakin aika selvän pöhöttymisen (nesteen kertymisen joka paikkaan), joten olen ko. aineesta tauolla ainakin toistaiseksi. Vaikka kreasta olikin apua, niin en halua näyttää ikibulkkaajalta.

edit. typoja

strike sanoi:
No kyse mahtanee olla omien kokemusten ja järjen perusteella siitä, että ei sitä tajua esim 6kk krean käytön jälkeen saavansa lisäapua kreatiinista. Mutta odotappas jos tuossa vaiheessa lopetat käytön vaikka 3-4 viikoksi, niin jokaisesta sarjasta saa poistaa muutaman toiston ja painosta lähtee samoin muutama kilo pois.

Just meinasin vastata ihan samoin sanoin, mutta eipä sitten tarvinnut enää, kun olit ehtinyt ensin.

Mä oon kans jo yli puolivuotta vetänyt kreaa putkeen, 5 grammaa aina palautusjuomassa. En ota taukopäivinä ollenkaan jos niitä ei tule 2 tai enempää putkeen. Jossakin vaiheessa pidän taas kokeilumielessä kuukauden tauon ja jos tipahtelee taas paino ja tulokset niin vedän vähintään vuoden taas ennen seuraavaa taukoa.

Tässä yksi tutkimus aiheesta:

Title: Acute and moderate-term creatine monohydrate supplementation does not affect creatine transporter mRNA or protein content in either young or elderly humans.

Researchers: Tarnopolsky M, Parise G, Fu MH, Brose A, Parshad A, Speer O, Wallimann T.

Institution: Department of Medicine (Neurology and Rehabilitation), McMaster University, Hamilton, ON, Canada.

Source: Molecular and Cellular Biochemistry 2003 Feb;244(1-2):159-66.

Summary: Animal studies have shown that supra-physiological creatine monohydrate supplementation for 3 months reduced skeletal muscle creatine transporter (CRT) content. The doses of Creatine (1-2 g/kg/day) used in these studies were between 5 and 10 times those usually used in human studies, and it is unclear whether a down-regulation of CRT would occur in humans at the recommended doses of 0.1-0.2 g/kg/day.

Methods: CRT, and citrate synthase (CS) protein content were measured using Western blotting before and after 2 months of Creatine supplementation and weight training in young men using 0.125 g/kg/day. CRT and CS were also measured before and after 4 months of Creatine supplementation and weight training in elderly (> 65 years) men and women using 0.075 g/kg/day. Finally, CRT mRNA was measured using competitive RT-PCR before and after 8-9 days of Creatine loading in young men and women using 0.18 g/kg/day.

Results: Total creatine content was significantly elevated after the Creatine supplementation period as compared to placebo in each of the studies. Neither Creatine supplementation, nor exercise training resulted in measurable alterations in CRT protein content and acute Creatine loading did not alter CRT mRNA. There were no gender differences in CRT mRNA or total creatine content in the young subjects and no gender differences in total creatine content or CRT protein content in the elderly subjects. Weight training in young men did not increase CS protein content, however, in the elderly there was a significant increase in CS protein content after exercise training.

Conclusion: These results demonstrated that Creatine monohydrate supplementation during weight training resulted in increases in skeletal muscle total creatine without reductions in Creatine Transporter protein and acute Creatine loading did not decrease Creatine Transporter mRNA content.

Discussion: Nearly five years ago I reported on research showing that creatine transporters can down-regulate in response to creatine supplementation. (1) In this previous study animals were given very high levels of creatine monohydrate in the diet, much higher than we might use to supplement with. After 3-6 months of this high creatine intake, creatine transporter proteins were significantly decreased in muscle tissue. Since then a number of other studies have followed to augment our understanding of the creatine transporter (2,3,4,5).

Now, as the study we are presently discussing mentions, these and other similar studies used between 5 and 10 times the amount used in human studies. But none of these studies has provided clear evidence as to the down regulation of creatine transporters after creatine supplementation in humans. So in order to clarify the impact of normal creatine supplementation on creatine transporters in humans, this study was warranted.

In the present study, they used three different creatine regimens, young men using 0.125 g/kg/day and weight training for 2 months; elderly (> 65 years) men and women using 0.075 g/kg/day and weight training for 4 months; and finally, young men and women using 0.18 g/kg/day loading for 8-9 days. Each of these three regimens resulted in increased muscle creatine levels. However, none of them resulted in a decrease in creatine transporter proteins, even after 4 months of daily supplementation.

This is good news for those of us who have enjoyed the benefits of using creatine, but were concerned with the question about cycling it. From the results of this most recent study, there would be no reason to cycle creatine for up to 2-4 months.

Lähde: http://www.hypertrophy-specific.com/HSreport/iss08/index.html#art_2

Timba79 sanoi:
Mä oon kans jo yli puolivuotta vetänyt kreaa putkeen, 5 grammaa aina palautusjuomassa. En ota taukopäivinä ollenkaan jos niitä ei tule 2 tai enempää putkeen. Jossakin vaiheessa pidän taas kokeilumielessä kuukauden tauon ja jos tipahtelee taas paino ja tulokset niin vedän vähintään vuoden taas ennen seuraavaa taukoa.

Eli lepopäivinä et ole ottanut krea ollenkaan. Kuten jo aikasemmin mainitsin niin itse olen ottanut puolivuotta jo putkeen paitsi muutaman 2-3pvän tauon. Ilmeisesti jollain 1-3 päivän tauolla ei ole mitään merkitystä, eikä muutosta viellä elimistön krean pitoisuuksiin?
Tässä viellä käytän krea 2vkoa ja sitten pidän taukoa, pitää tosiaan katsoa että miten käy painon ja tulosten. Epäilen kyllä että painoon ei ole vaikutusta mutta juuri niihin viimeisiin toistoihin voi olla pieni merkitys.

Minulla on tapana ollut käyttää aina purkillinen ilman taukoja, joko 0.7kg tai 1kg, joka kestää koosta riippuen vajaasta puolesta vuodesta reiluun puoleen vuoteen. Olen ottanut joka päivä 5g annoksen. Taukoa olen malttanut purkkien välissä pitää parisen viikkoa. :rock:

Itse otan 10g joka toinen päivä. Eli ennen ja jälkeen treenin 5g.

Onko tuossa jotain haittoja verrattuna siihen, jos ottais joka päivä sen 5g?

Tiedz sanoi:
Vähän pitkä ollu toi sun krea kuuri...kun yleensä sitä vedetään n.8 viikkoa ja 2-4 viikkoa taukoa...ja elä osta fastin kreaa(mun mielipide) karkeeta ryönää ja aiheuttaa joillakin paskan olon..esim. minä.

Vai onko tää trolli???

Mitäs kreaa muuten ite käytät kun et fastia suosittele? Ite vedin purkin Twin Labia ja oli kyl aikamoisen hyvän laatuista, tehoakin löytyi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom