Krav maga/defendo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radawa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä ero?

Itse olen kuulut että KM on munille ja pakoon taas kun defendo enemmän lähikontaktiin ja hallintaan.

Kumpaa suosittelisitte minulle?

En tiedä miksi tämäkin ketju pitää pilata tollasella offtopic paskalla, vaikka haulla varmaan tälläinen ketju jo löytyisikin. Itsellä ei ole kokemusta kuin KM:stä mutta ohjaajien puolelta on kyllä suositeltu enemmänkin Defendoa kuin Magaa.

Lajit ovat molemmat hyviä, kannattaa ottaa se jota pääset treenaamaan hyvän opettajan alaisuudessa. Tässä videossa esitellään pikaisesti lajien eroja.

komppaan.

Mielestäni molemmat lajit ovat hyviä itsepuollustukseen ja lähellä toisiaan (kokemusta Defendosta pari vuotta ja KM:sta muutamat treenit). Tosin nykyisen lainsäädännön takia kallistuisin Defendon suuntaan ;)

:offtopic:
Unkarissa Defendo on nykyään suosittua, ja ao. esittelyssä Defendon tekniikoita suht selkeesti esitettynä, enjoy:

click

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuopiossa vissiin KM kurssilla myös opetellaan defendoa...eli tulee kumpaakin..meinasin aloittaa nyt syksyllä jos vaan aikataulut ei mene päällekkäin.

onko krav maga tehokasta? Löytyykö teiltä omakohtaisia kokemuksia tositilanteista?

Miten sen toimivuus esim verrattuna jujutsun heittoihin/lukkoihin? Onko krav magassa muuten heittoja/lukkoja ollenkaan?

onko krav maga tehokasta? Löytyykö teiltä omakohtaisia kokemuksia tositilanteista?

Miten sen toimivuus esim verrattuna jujutsun heittoihin/lukkoihin? Onko krav magassa muuten heittoja/lukkoja ollenkaan?

Mitä tähän nyt sanoisi... kutakuinkin mikä tahansa laji on tehokas jos sen harrastaja on mistään kotoisin. Onneton ruikku on onneton ruikku treenasi se sitten magaa, aikidoa, vaparia tai shotokania tai ihan mitä vaan. Onko magaa koht.helppo oppia käyttämään sen verran hyvin, että voisi käyttää live-tilanteessakin? Mun mielestä joo. Olen muutaman kerran tapellu, en hirveästi tekniikoita käyttäny enkä ainuttakaan heittoa tai lukkoa. Etäisyyden hallintaa vielä kun haasteltiin ja sitten nyrkkiä. Eli samoja juttuja mitä oppii magassa ja nyrkkeilyssä ja kikkarissa ja takessa ja karatessa jne.

Magassa opetetaan kyllä heittoja ja lukkoja jokunen, mutta yleensä enemmän erikoistilanteita varten (eli tyyliin hyökkääjä on vaikka raivostunut ex-tyttöystävä tai känninen kaveri tms, jota ei halua satuttaa ja pyritään saamaan joku hallintaote, että voidaan sitten koht.turvallisesti rauhoitella kuumapäätä). Muuten magassa pyritään pääsääntöisesti reagoimaan mahdollisimman rivakasti ja sitten pötkimään pakoon, eli kärjistettynä preferenssi on potku munille, vasaralyönti päähän ja livohkaan. Ennemmin kuin vaikkapa defendossa, jossa ennemmin ehkä hakeuduttaisiin "iholle" ja hallintaotteeseen.

Muoks: radawa, kyllä krav maga-seuroissa (niissä oikeissa ainakin) seurataan opetusohjelmaa, eli kannattaa ihan oikeasti vilkaista tuo wikipedia läpi jos haluat jotain kuvaa siitä mitä treeneissä käydään läpi. Kyse ei kuitenkaan ole mistään pienen porukan kellarihojosta missä tehdään vähän mitä milloinkin huvittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom