Kramppaavat varpaat!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ungo
  • Aloitettu Aloitettu
Mikähän voisi olla ongelman nimi, kun joka saatanan kerta kun teen prässiä, varpaani yrittävät tappaa mut kramppaamalla aivan prrrkeleesti? Vuoroviikoin eri jalan varpaat.

Magnesiumia syön 450mg päivässä + mitä safkoista saan, joten en uskoisi että magnesiumin puutekkaan on kyseessä.
Olisiko kenelläkään neuvoa, mitä tehdä nyt? Jalkatreenit häiriintyvät ikävänpuoleisesti. :wall:

En mielestäni, yritän itseasiassa käyttää enemmän kantapäitä juuri kramppailemisen takia.

Veikkaan liian pieniä tai väärän mallisia kenkiä, eli tod. näk. liian kapea lesti. Itse huomasin tuonkaltaisia oireita juuri prässissä ja fillaria polkiessa aavistuksen liian pienistä kengistä johtuen. Prässissä auttoi jalkalevyn kulman säätäminen niin, että levyn yläreuna tulee lähemmäs itseä, ts. paino siirtyi enemmän kantapäille.

Oliko tarpeeksi epäselvästi selitetty? :D

Ungo sanoi:
Mikähän voisi olla ongelman nimi, kun joka saatanan kerta kun teen prässiä, varpaani yrittävät tappaa mut kramppaamalla aivan prrrkeleesti? Vuoroviikoin eri jalan varpaat.

Magnesiumia syön 450mg päivässä + mitä safkoista saan, joten en uskoisi että magnesiumin puutekkaan on kyseessä.
Olisiko kenelläkään neuvoa, mitä tehdä nyt? Jalkatreenit häiriintyvät ikävänpuoleisesti. :wall:

Varpaiden venyttelystä voisi olla apua.

Nerd: Ongelma tosiaan saattaisi johtua kenkäpuolesta, jos en treenaisi ilman kenkiä :-) Tuota levyn kulman säätämistä ei taida salilla oleva prässi tukea.

MrSteel: Varpaita olen koittanut venytellä, mutta koitetaan vielä kahta kauheammin ensi kerralla.

Jos jollakulla on vielä muita mahdollisuuksia, antakaa tulla.

Ja kiitos vastaajille jo nyt!

Ungo sanoi:
Nerd: Ongelma tosiaan saattaisi johtua kenkäpuolesta, jos en treenaisi ilman kenkiä :-)

No voisiko syynä olla tässä? Eli ootko kokeillut viimeaikoina hyvien kenkien kanssa?

En omista hyviä kenkiä salipuuhia varten, nuo tavalliset lenkkarit kun eivät hyvältä tunnu jalkatreenin yhteydessä. Jospa sitä sitten tosiaan tuota pitäisi kokeilla.. Minkähänlaiset kengät olisivat hyvät tässä yhteydessä? Tasapohjaiset, tukevat kengät? Täytyykö tässä nyt pistää rahaa haisoamaan.. :(

Itsellä vähäsen kokemusta tosta kenkäpuolesta, joten aika huono sanomaan mitään. Merrelin sandaalit on mulla ja mitään ongelmia ei ole prässin suhteen ollut, mutta ne tuskin mikään paras vaihtoehto. No eiköhän tänne pian tule joku hyvät vinkin heittämään.

Ungo sanoi:
Mulla oli sama juttu. Uimareenitkin jäi välillä kesken kun oli varpaat solmussa.

Kokeilin lisäravinteita aika kattavasti, mutta ainoa mikä auttoi oli varpaiden ja muiden jalkojen lihasten venyttely. Kaipa se aineenvaihdunta vilkastui kun lihakset olivat löysemmät ja nyt lihakset ei mee enää kramppiin.

Back
Ylös Bottom