rantapantteri sanoi:
Heitäppä suurinpiirtein jotain perusostoksien/-aktiviteettien hintoja. Hostellien hinnat oon jo tarkastanu, mutta mihinkäs hintaan esim. ruokaa ja kaikkee muutakin kauppatavaraa saa? Minkä verran ne rahaa ottaa vaikkapa bussi- tai junamatkoista?
Bussilla matkustaa noin 1000km 6 eurolla. Lentäen sama matka noin 20 euroa.
Hotellit 6 eurosta ylöspäin, vain taivas rajana ;)
Sapuska raflassa: 2 henkilöä, 4 eri ruokaa, kokis ja olut yhteensä 100thb, eli 2 euroa. Tämän söimme itse Bangkokissa ostarilla.
Katukuppilasta saa safkaa noin 50 sentillä. Pääsääntöisesti ruoka maksaa raflassa kuitenkin 1 euron. Jos jaksaa tehdä itse niin saa halvemmalla. Tämä siis thairuoka. Pihvit ja muussi yms. länkkärisapuskat ovatkin sitten kalliimpia. Pizzahutin suurin ja kaunein ja kallein jättisuperhyperpitsa maksaa noin 8 euroa. Bicmäk-ateria normaalihinnalla noin 1e 80 senttiä, tarjouksesta halvemmalla. Muistaakseni bikmäk-ateria oli tarjouksessa joskus 1 euron.
Vesipullon saa kaupasta noin 6 bahtilla, 7/11 marketissa se on kalliimpaa, noin 10b, eli 20 senttiä.
Limpparitölkki maksaa noin 40 senttiä
Lääkärissäkäynti maksanee pari euroa, mutta senhän saa matkavakuutuksesta :D
Laivalla pääsee saarelta toiselle, lähisaarille siis, noin 2 eurolla.
Internet maksaa 1b/min, minimi 20b, eli 40senttiä. Jossain halvempaa, jossain kalliimpaa, yhteydet ovat pääsääntöisesti hitaita.