Kovalevy klikkailee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

pexxi

Mode
No niin, nyt on uusi kone hankittu ja kun internetyhteydenpätkimis ongelmasta on selvitty, kovalevy epäilyttää. Katselin muita threadeja palstalta mutta en aivan samanlaista löytänyt, siksi uusi threadi!

Uusi 250 gigan Seagate Barracuda-kovalevyni pitää välillä omituista ääntä.Koneeni on äänenvaimennettu muuten... Ääni on ikäänkuin metallinen helähdys tai sointuva klik-ääni? Tämä tapahtuu 0-5 kertaa päivässä. Ääni ei kuulosta korvaan mitenkään pahalta, mutta ihmetyttää kyllä!?

Olen ajanut Seagaten sivuilta löytyvät kovalevyn tarkistus skannerit ja S.M.A.R.T tunnisteet, eikä mitään ongelmia löydy. Muutenkaan kone ei käyttäydy ongelmallisesti? Luotanko testeihin ja olen hyvillä mielin vai kiikutanko kovalevyä väkisin myyjälle takaisin tarkistusta ja vaihtoa varten?

Apuanne kaivataan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku mutu tuntuma tuohon on, että kovalevystä ei ole tulossa pitkä-ikäinen.
Otas liikkeeseen yhteyttä ja kysele tuosta klik äänestä, ja mahdollista vaihtoa uuteen.

ace-oo- sanoi:
Joku mutu tuntuma tuohon on, että kovalevystä ei ole tulossa pitkä-ikäinen.
Otas liikkeeseen yhteyttä ja kysele tuosta klik äänestä, ja mahdollista vaihtoa uuteen.

Etkä luottaisi noihin Seagaten diagnostiikkasoftiin?

On kokemusta kahdesta kovalevystä jotka rupesivat pitämään Click-ääntä: IBM ja Maxtor. Kummassakin kävi niin että melko pian tämän jälkeen kovalevystä tuhoutui käynnistyssektori eikä sitä voinut enää sen jälkeen korjata. Mikään low level format kikkailukaan ei auta noissa tapauksissa.

Eli vaikka tällaiseen kovalevyyn asentaisi kaiken uudelleen niin ensimmäisen kaatumisen jälkeen se ei pysy pystyssä kuin korkeintaan pari päivää. Sitten on taas boot-sector hukassa, musta kuvaruutu ja click click. Siispä levy vaihtoon takuuaikana!

Mulla piti aiempi kovalevy samanlaista ääntä ja toimi moitteetta vuosia..mitäs ootte siitä mieltä?

Pitää kokeilla tuota stand by juttua..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom