Kovaa treenaminen

Ironbutt

Mode/Punttimimmit
Ikä
48
Kävin eilen Tomin kanssa Mayorsilla treenamassa etureisiä ja pohkeita. Voi elämä että olen "kipeä"!
Huomenna vuorossa olkapäät...

Olette varmaan huomanneet Tomin tarjouksen yhteistreeneistä tuolla Treenit ja Ravinto -puolella. Suosittelen!

Ilman tätä en varmaan olisi ikuna hoksannut miksi en kehity tarpeeksi nopeasti - kun en ole treenannut yli irvistyspisteen ja vielä vähän lisää! Tomin asenne treenaukseen on kahdehdittava - se kannattaa omaksua mitä pikimiten.

P. Taluskin sanoo kirjassaan (johan kaikilla on se?), että naisten tulee treenata vielä kovempaa kuin miesten kun ei ole tuota testosteronietua luonnostaan. Pitää siis jättää perinteinen sievistelevä hymytyttö pukukoppiin ja opetella oikeanlaista itseilmaisua - kunnon karjahtelua ja irvistelyä messiin.

EDIT: Unohtui mainita, että olen tästä nyt niin innoissani, että tulen varmasti palvomaan Tomia "puolijumalana" lopun elämääni... halleluja!
:D

Mäkin huomasin just,

että on tullut vähän aikaa tehtyä liian pienillä painoilla.. Oli lauantaina tosi huono päivä ja menin salille. Päätin sitten suutuksissani, että laitetaanpas vähän enemmän painoja kehiin, hyvin kulki sarjat vielä! :evil:
Pitäisi tässä just siirtyä jaettuun ohjelmaan, että kävisi homma vähän tehokkaammin.. Kuitenkin sain paljon lisämotivaatiota siitä, kun tajusin, että kyllähän se isommillakin painoilla onnistuu..
:)

Juu! Isompaa painoa vaan kehiin jos tuntuu että jaksaa ja jos ei pysty korottamaan niin lisää toistoja! Pakkotoistoja! Negatiivisia toistoja! NAM!

Ironbuttin mainostama Taluksen kirja on todellakin välttämätön hankinta jokaiselle "isoksi" haluavaksi naiselle. Pauliinan "shokkisarjatekniikka" varmasti räjäyttää lihakset kasvuun, ja jos niin ei käy, on jotain pahemmin pielessä.

Ironbuttilta olisin vielä halunnut kysyä, että uskaltaisiko sinne Tomin oppiin mennä vaikka ei ihan PMLatsin kokoinen (vielä) olisikaan? :)

Tottahan toki!

Minä en ole lähelläkään Latsin kuntoluokkaa ja uskaltauduin messiin.

Jos haluat oppia treenaamaan kovaa niin heti private messagea Tomille. Voidaan sitten yhdessä parin vuoden päästä taputella toisiamme selkään hyvästä päätöksestä!

Varoituksen sana tosin: Kun kerran käyt Mayorsilla niin on vaarana että sinne jäät - omasta halustasi! Aivan loistava mesta.

Kiitos Ironbutt! Toivottavasti saan sen verran rohkeutta kerättyä. Eihän sitä tiedä, kuinka kauan näin loistava tilaisuus on tarjolla. Superhieno teko Tomilta!

Toi Taluksen kirja...Mitä se niinku pitää sisällään?..kuten huomaatte, en omista sitä, vielä..

Talus kertoo kirjassaan kuinka treenataan oikein, mitä erilaisia hyväksi havaittuja metodeja on (mitä hän suosittelee asiakkailleen) ja mitä kikkoja vuosien varrella on tarttunut hihaan. Mukana on runsaasti kuvia Taluksesta eri asennoissa, treenaamassa, liikkeiden aloitus ja lopetusasennot, erilaisia variaatioita 1,2,3,4 ja 5 jakoiseen ohjelmaan, mitä liikkeitä kannattaa yhdistellä jne. Ruokavalio ja lisäravinteet ovat myös kerrottu kattavasti. Aika täydellinen tietopaketti.

Olen kolunnut kirjan lähes kokonaan. Aivan erinomainen.

Joo, painoa vaan lisää ja/tai toistoja lisää. Miekin koin joskus aikoinani valaistuksen, ja heti hurahtivat enkat uusiksi. Näinä päivinä en treenaa ihan sataa lasissa, mutta vähitellen olen pannut lisää tehoja. Ja olen huomannut, että LYHYT mutta äärimmäisen tiukka treeni tuo parhaimmat tulokset. Ei tule ylikuntoon, kun liikevalikoiman pitää suppeana. Peruskama riittää, mutta se vähä tehdäänkin viimmesen päälle.

Viimeksi eilen rääkkäsin käsvarsia, lähinnä hauiksia. Kaksi liikettä: käsipainokääntö + tankokääntö. Käsipainoilla 3 x 10, tosin viimmeseen panin 4 pakkista perään, ihan väsyksiin. Melkein heti perään tangolla 2 x 15. Kyllä teki mieli lopettaa se jälkimmäinen jo kympissä, mutta pahalla sisulla väänsi vielä puuttuvat viisi. Perään ojentajille ranskalainen punnerrus, verrasarjan jälkeen kohtalainen paino ja sillä varmistajan kera niin monta kuin vain jaksoi. Eipä muuta käsvarsille. Aikaisemmin olin tehnyt pystypunnerruksen, ja käsvarsien jälkeen rutistelin vatsaa ylätaljassa. Siinä se treeni, noin 45 min. Mutta eläimellinen rääkki päälihaksille. The key: keep it simple, stup... Go beyond the pain, or there will be no gain.

ei löydy

"Olette varmaan huomanneet Tomin tarjouksen yhteistreeneistä tuolla Treenit ja Ravinto -puolella. "

Missä, en löydä?

Originally posted by Ironbutt
Kävin eilen Tomin kanssa Mayorsilla treenamassa etureisiä ja pohkeita.

P. Taluskin sanoo kirjassaan (johan kaikilla on se?), että naisten tulee treenata vielä kovempaa kuin miesten kun ei ole tuota testosteronietua luonnostaan. Pitää siis jättää perinteinen sievistelevä hymytyttö pukukoppiin ja opetella oikeanlaista itseilmaisua - kunnon karjahtelua ja irvistelyä messiin.

EDIT: Unohtui mainita, että olen tästä nyt niin innoissani, että tulen varmasti palvomaan Tomia "puolijumalana" lopun elämääni... halleluja!
:D

Hmmm... tuon kovan treenaamisen periaatteen voi toki oppia myös muualta kuin Tomilta. Tälläkin palstalla on käsittääkseni iso liuta mimmejä, jotka osaavat treenata kovaa ilman sen kummempaa valmennusta. Useilla saleilla (esim siellä missä minä käyn) on henkilökunnassakin fitness yms kisailijoita joilta saa hyviä vinkkejä ja ovat asiassa varmaan vähintään samaa "puolijumalallista" tasoa. Joten saat palvoa vähän joka toista, jos tuossa olisi siihen syytä :D

Aika hyvä pointti ymmärtää tosi asia, että täytyy treenata kovaa, jos haluaa kehitystä tapahtuvan :D

On todella hyvä asia, että me punttimimmit osaamme harjoitella oikein, mutta valitettava tosiasia on, että useimmilla saleilla naiset eivät irvistele, puuskuta ja puhise. Ilmeisesti taustalla on epärationaalinen pelko suurista lihaksista. Voimaa ja jaksamista kaikille pudostussarjojen ja pakkotoistojen vääntäjille! :)

Malttakaa kuitenkin ystävät pitää kevyitäkin viikkoja ja huoltaa kroppaa kunnolla. Jatkuvasti ei voi painaa hampaat irvessä..Itse laiminlöin em. seikkoja ja nyt siis kuudetta kuukautta telakalla rasitusvammojen takia :rolleyes:

Originally posted by Ironbutt

Tää hommeli on vähän niin ja näin. Naiset eivät eritä testosteronia juuri lainkaan, joten se lihastenkehityskin on sitä tyyliä. Ei se lihas sen paremmin kasva, vaikka treenaisi enemmän kuin miehet tai karjahtelee lujempaa kuin miehet.

Tottakai pitää olla kova treeni, mutta ton voi ymmärtää väärinkin, että lihas kasvaa enemmän, jos irvistelee ja huutaa ja treenaa enemmän kuin miehet.

Naiset tarvitsevat enemmän treeniä saadakseen samantyyppistä tulosta kuin miehet, mutta se on lähinnä aikajanalla eli siihen tulokseen menee enemmän aikaa.

Ja tietty on noita mömmöjä, joilla voi nopeuttaa lopputulosta.

Tottahan tuokin, mutta usein "kovaa treenaaminen" on vain siellä korvien välissä. ajatellaan että kun käyn kolme kertaa viikossa ja nostan x kiloa rautaa niin sepäs onkin jo jotakin.

Todellisuus saattaa olla toista ja sitten ihmetellään kun lihakset eivät kasva edes vuoden treenillä.

Ei se irvistely vielä tee treenistä kovaa. Voithan irvistellä ilman kipua vaikka vain huvin vuoksi. Pointti tuossa irvistelyssä oli lähinnä se, että kipupistettä ei saisi pelätä - sitä pitäisi tavoitella aika ajoin.

Kevyet viikot tottakai väliin, mutta kyllä esim. kolme kovaa kipuviikkoa sopii hyvin mukaan kuvioihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom