Kova treeni vie yöunet?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä luen tätä palstaa näköjään aina yöllä klo 3-4 eli kai se jostain kertoo...(antakaa mulle YKSI kahdeksan tunnin yöuni, niin maksan siitä paljon, tänä kesänä ei sellaista ole vielä ollut)

Mulla oli keväällä vastaavanlaisia unensaanti ongelmia. Mikä johtui osittain siitä että tuli nukuttua suhteellisen pitkään aamuisin, mikä johtui opiskelun tuomista vapaapäivistä. Kyllä suututti aina öisin kun kauniinpi osapuoli veteli hirsiä, ja minä vaan valvoin. Se kierre kesti noin pari kuukautta, kunnes luin uniasioista ja unettomuudesta kertovan kirjan, jolloin muutin unirytmiä. Hankin muutamaksi illaksi unilääkkeitä jotka otin jo yhdeksän aikoihin illalla, ja nukahdin jo kymmenen jälkeen ja kello soimaan 8:00 ensimmäisiksi aamuiksi. Mulla rytmin vaihdos toimi todella mainiosti. Nykyisin uni tulee jossain yhdentoista jälkeen todella helposti ja kello herättää arkiaamuisin 7:20.
Pari kertaa viikossa tulee otettua päiväuniakin, ja treenikin kulkee paljon paremmin kuin keväällä :D

Toivottovasti saat unettomuuden voitettua, kokemuksesta tiedän että se on todella inhottavaa. :mad:

Hola,

taitaa tuo unettomuus olla tämän saitin lukijoilla aikas yleinen vaiva..
Ite oon huomannut, että punttitreenien jälkeen uni tulee suht mukavasti silmään (jos ei siis ole ylikunnossa), mutta rankkojen aerobisten jälkeen on usein tosi tuskaa. Esim. eilen illalla kävin heittämässä suht rankan juoksulenkin ja ta-daa! Subotai pyöri sängyssään vielä 03-04. Suoraan sanottuna nyt vi*uttaa ja rankasti. Tänään olisi duunin jälkeen tiedossa maastavetoa, mistäköhän vi*usta mä virrat siihen saan..?! S**tanan s**tana!

Kumma juttu muutes se, että yöllä ei uni tule silmään millään, mutta sitten kun herätyskello soi töihin, niin voisi nukkua vaikka kuinka pitkään..?

tulipa sitä yöllä herättyy pari kertaa läpimärkään sänkyyn,nyt on pikkasen pirteempi olo ja alan uskoo siihen ylikuntoon et täytyy ottaa pikkasen rennommin,ja illallaha pääsee laivalle :D
siellä täytyy sit rentoutuu kunnol :kippis1:

Originally posted by Paukkurauta
Mulla taas on toiste päin että kovan treenin jälkeen, noin tunti treenistä tulee niin raukee olo että alkaa väsyttää ihan sikana.

Sama vika, reenin jälkeen kun on juonu protskut ym. tulee uni ihan väkisin. Ei vaan pysy hereillä, mutta taitaa vaan olla hyvä niin ainakin palautuminen pääsee alkaan kunnolla.

(huom postausaika) Ei pitäis olla ainakaan ylikuntoa kun jouduin minusta riippuvista syistä pitään kahden viikon treenitauon.

Eli huomenna (siis tänään) salille tauon jälkeen, tuntuu siltä, että lihakset on kuihtunut olemattomiin ja maha paisunut kaasupalloksi tuon tauon aikana. Olen tosin tehnyt aerobista: kaksi 20 km:n lenkkiä, joista tuli jalat todella kipeiksi. Siis että voi etureidet ja takamuskin tulla kipeiksi pelkästä kävelystä kun tarpeeksi tallaa.

Originally posted by Paukkurauta
Mulla taas on toiste päin että kovan treenin jälkeen, noin tunti treenistä tulee niin raukee olo että alkaa väsyttää ihan sikana.

Palautusjuoman aiheuttama insuliinipiikki tipauttaa kyllä jos pääsee loikoilemaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Valerian niminen yrtti voi tehota joillakin unettomuuteen. Saa apteekista Leiraksen Valrian-nimisenä purkkina ilman reseptiä. Netistä löytyy tietoa suuntaan jos toiseenkin hakukoneilla, helpointa ehkä kokeilla. Annostuksesta vaan on montaa tietoa, mutta kyseisestä tuotteesta ei pitäisi olla yliannostuksen vaaraa. Tuote ei ainakaan aiheuta tokkuraisuutta aamuksi - tosin en tiedä auttaako siihen unettomuuteenkaan.

:rolleyes:

Originally posted by Wintikka
Mulla sama juttu, illalla aerobinen 2 h potkutreeni ja uni tulee silmään vasta 3 aikaan aamulla, vaikka popsin ???, jonka pitäisi olla kaikkien flegmaattisten sonnien toivelahja......
Huvittavaa on ollut, että ennen treeniä on ollut melkein sammumassa ja sitten treenien jälkeen.....

Ihan sama homma, salipäivinä uni tulee kohtuu helposti silmään kun reenailen tossa 14:00 aikoihin mutta sitten ku käy potkimassa kunnon aerobisen setin 18:30 eteenpäin ni uni ei meinaa millään tulla silmään.
eikä asiaa helpota se että tietää että uni tulee huonosti ni stressaa ja jännittää sitä valmiiks ni sit se tulee vielä entistä huonommin.

Aivan turha ainakin meikäläisen ruveta kovan jalkapäivän jälkeen edes yrittämään nukkumista ennen kolmea.Treenaan yleensä kuuden ja kahdeksan välillä."unenpäästä" voi saada kiinni,jos menee heti sänkyyn treenin jälkeen,mutta se on kyllä enemmän tajuttomuutta,kun unta.:D

Univaivaa ilmennyt myös minulla. Pirun ärsyttävää. Lenkkiä ja salia tullut lisättyä ja jalat paskana koko ajan, penikka oireita ja kipuilua!! Kai se Gabaa pitäis kokeilla..saattaa tää tosin tasoittua tässä muutaman viikon kuluessa, kun kroppa tottuu uusiin kuvioihin? Mistäs sitä Gabaa saa (wanha ja tyhmä kysyy)?

Vanha thread, mutta mitä väliä...

Huomasin tossa pari viikkoa sitten kun tein todella pitkää päivää duunisa ja pääsin salille vasta 19.00 ja kotona olin siinä 21.00 ja nukkumaan oli sitten mentävä melkolailla samantien koska aamulla herätys 5.00. Uni ei meinannut tulla millään silmään kyseisen viikon maanantaina kun kävin salilla, ti ja ke meni välipäivinä ja uni tuli ihan kohtuuhyvin, mutta taas torstaina sama kun maanantaina, ei treenin jälkeen unta millään.

Jep jep... aamulla 5:ltä ylös, töihin, klo 14 väsytti niin S***tanasti,
tunti kovaa treeniä salilla, nyt ei väsytä yhtään!! :hyper:
Meinasin jättää jalkatreenin tänään väliin, väsytti töissä niin kauhiasti.. onneksi en jättänyt.. :thumbs:
Tilanne ei ole näin "ihana" iltavuoron jälkeen, eli klo 22.00 vasta salille, eikä yövuorossa, jolloin menen salille klo6.00 aamulla...
Kolmivuorotyön ihanuuksia.. :urjo:

Itselläni on ollut monenlaisia uniongelmia. Pari kertaa luultavasti ylikunnon takia, Roaccutankuurin aikana lähes koko ajan (päivät kyllä väsytti!) ja sitten olen kai joku testotehdas koska joskus yksinkertaisesti haluttaa niin helvetisti että ei saa unta. Yleensä niinä päivinä treenitkin kyllä kulkee kummasti...

Oma äitini :haart: ainakin väitti, että erittäin alhainen hiilihydraattien saanti ennen nukkumaanmenoa saattaa heikentää unensaantia. Uskon, että aika moni tällä palstalla vältää iltasyönissä hiilihydraatteja. Eli olisiko joku hedelmä hyvä sen raejuuston kera? Ei se lihota merkitävästi. En sitten tiedä noiden naistenlehtien jutuista...

efuman sanoi:
oon mä pyrkiny kahen päivän taukoihin mut noi oireet kyl täsmää justiinsa muhun eli nyt pitäs sit vissiin oottaa rennommin,mut kuinka sitä malttaa olla repimättä???
mun treeni on ollu nykyään sitä repimistä eli otan ittestäni kaikki irti :hmmm:

Minulla on vähän sama vika kuin efumanilla, eli tykkään ottaa salilla itsestäni kaikki irti. Kotiin lähdetään jalat tutisten ja kromin maku suussa.

Pari viikkoa sitten tuli varoittamatta totaalinen stoppi. Tiukan iltatreenin ja huonosti nukutun yön jälkeen aamulla iski sellainen fyysinen ja psyykkinen väsymys, jota en ole ennen kokenut... Päässä suhisi, silmissä kipunoi ja tätä oloa kesti viitisen päivää. Kone kävi jotenkin ylikierroksilla. Salille ei todellakaan tehnyt mieli lähteä ja maastavedon ajatteleminenkin nosti sappinesteet kurkkuun. Viikon verran vedin reilusti kevyempää treeniä ja se palautti olotilan normaaliksi.

Luulen että käväisin ylikunnon puolella, mutta eikö sen pitäisi olla kehityksen kannalta hyvä asia? :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom