Kova kipu lapaluussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Clyde
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noin 1,5kk sitten leukoja vetäessä tuli kova vihlova kipu lapaluun kohdalle, jonka seurauksena ote irtosi ja tipuin maahan. Paikatkaan ei olleet kylminä, leuat oli muutenkin viimeinen liikkeeni salilla. Kipu meni aina yön aikana sietämättömäksi, eikä nukkumisesta tullut oikein mitään. Pahimmillaan normaalisti kävellessäkin tunsin kovaa vihlovaa kipua lapaluissa ja niska/hartiaseuduilla.

Ensin menin OMT-fysioterapiaan, joka auttoi hetkeksi, mutta kipu palasi taas muutaman päivän päästä, vaikka salilla en käynyt. Tämän jälkeen kävin kiropraktikolla kahteen kertaan, kipu väheni hetkeksi, mutta palasi taas kovana takaisin. Sitten reissu lääkäriin, mikään ei kuulemma viitannut siihen, että tarvisi kuvauttaa. Käsi kuitenkin heiluu suuntaan kuin suuntaan ilman sen suurempia kipuja. Kuuri kovia kipulääkkeitä ja päivittäistä venyttelyä tuntuivat auttavan ja lapaluu ei enää tuntunut ärtyneeltä, joten aloitin taas käymään salilla, toki hyvin pienillä painoilla ja muutenkin rauhassa.

Viikko salia ongelmitta takana, kunnes tänään viimeisenä liikkeenä piti tehdä vatsat, mutta ensimmäistä vatsaa vetäessä sama vihlova kipu palasi, kuitenkin toiselle puolelle missä kipu ennen oli. Kipu on niin häiritsevä, että vaikuttaa väkisinkin omaan mielentilaan ja ärtyneisyys on taattua. Kova hinku olisi salilla päästä käymään, mutta syöhän tämä kieltämättä vähän motivaatiota. Apu olisi enemmän kuin tarpeen, löytyykö kohtalontovereita?

Lisäyksenä vielä, kun en kauheasti huomannut tuossa selittää, mihin kipu kohdistuu ja milloin. Kipu on siis jatkuvaa, kovin kipu vasemman lapaluun kohdalla. Vasen puoli niskoista ja hartioista menevät myös jumiin ja tuntuu että ne ovat jatkuvassa jännitystilassa. Aiemmin myös käsi on puutunut ja rinnan ja olkapään välissä tuntunut jomotusta. Päätä kääntäessä oikealle sattuu, mutta vasemmalle kääntäessä ei tunnu mitään.

Ja tarina jatkuu... Tänään kävin jälleen lääkärissä, josta ei tosin kauheasti apua ollut. Löi vaan kortisonipiikin yläselkään sen kummempia kyselemättä. Nyt on sitten paikat puutuneet, mutta kivun tuntee silti. Sanoi samaa kuin edellinenkin lääkäri, että kuvata ei tarvi. Ei puhunut myöskään mitään lepuuttamisesta, vasta kysyessäni kannattaako mun levätä nyt, vastas että kunhan otan salilla rauhallisesti enkä tee äkkinäisiä ja repiviä liikkeitä. Sain kuurin Sirdaludia, mutta pelkään että lääkkeet auttavat taas hetkeksi ja kuurin jälkeen kivut palaavat. Ei tässä nyt oikein tiedä minkä puoleen kääntyisi, kun toistaiseksi en ole mitään pysyvää apua saanut mistään suunnasta. Oli sitten hermot jumissa tai jotain muuta, en tiedä mitä asialle pitäisi tehdä, kun ei lääkäritkään tunnu tietävän.

Olet vissiin käynyt terveyskeskuksessa pelkästään yleislääkärin vastaanotolla? Kannattaa mennä yksityiselle puolelle fysiatrin tai ortopedin juttusille ja maksaa se noin 100 euroa käynnistä.

Mulla on jäykkä rintaranka oireillut kipuna lapaluiden seudulla. Kivun laukas aina vähän kovempi treeni, ja pahimmillaan se tuli myös rinnan puolelle ollen todella lamaannuttava. Lääkäri ei osannut muuta kuin määrätä lääkkeitä ja lepoa, omt-fyssarilla sain niin huonoa palvelua, että sillä käynti jäi kertaan.

Kivut jäi pois, kun aloin tehdä liikkuvuustreeniä rintarangalle. Ensimmäiset viikot, ehkä kuukaudenkin tein niitä aina joka treenin päätteeks, sitten vähensin pikkuhiljaa kertoja. Nykyään tulee tehtyä lähinnä kehonhuollon yhteydessä, mutta kipuja ei oo enää ollut :)

Mulla on jäykkä rintaranka oireillut kipuna lapaluiden seudulla. Kivun laukas aina vähän kovempi treeni, ja pahimmillaan se tuli myös rinnan puolelle ollen todella lamaannuttava. Lääkäri ei osannut muuta kuin määrätä lääkkeitä ja lepoa, omt-fyssarilla sain niin huonoa palvelua, että sillä käynti jäi kertaan.

Kivut jäi pois, kun aloin tehdä liikkuvuustreeniä rintarangalle. Ensimmäiset viikot, ehkä kuukaudenkin tein niitä aina joka treenin päätteeks, sitten vähensin pikkuhiljaa kertoja. Nykyään tulee tehtyä lähinnä kehonhuollon yhteydessä, mutta kipuja ei oo enää ollut :)

Kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla tuota. Kokeilen mielelläni kaikkea, että saisi vamman hoidettua ja mielellään niin, etten maksaisi itseäni kipeäksi hoidoista, jonka toimivuudesta ei ole mitään takuita. Yritän löytää googlettamalla hyviä tapoja rintarangan venyttelylle, mutta voit toki myös kertoa miten itse tuon liikkuvuustreenin hoidit noinkin onnistuneesti.

Tein ainoastaan tämän videon liikkeitä: http://youtu.be/doQbPMFnd1c (toivottavasti tuli oikea linkki, oon puhelimen varassa nyt).

Pakkiksellakin on ollut juttua rintarangan jäykkyydestä, siellä on neuvottu myös hyviä liikkeitä. Ei sen jumppaamisesta ainakaan haittaa ole!

Mahtavaa, kiitos! Ei muuta kun testaileen :)
Kerro sit miten toimii. Ittellä on meinaan sama ongelma tai ainakin kuulostaa saman suuntaiselta. Mulla se pahin kipu on vaan just tossa olkapään ja rintalihaksen välissä ja lavassa vaan on semmonen "tuntemus". Siellä lavanseudulla on käsittääkseni joku hermo tms jumissa ja sit se säteilee etuolkaan ja joskus myös kaulaan. Jännä olis tietää mitä tässä pitäs tehdä. Kokeilen myös tuota rintarangan jumppaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mukavasti tuntui auttavan päivittäiset venyttelyt sekä magnesiumin ja buranan syönti. Takakyykkyjä tehdessä alkoi vähän taas särkemään lapaluun kohdalta, tiedä sitten minkä takia. Joka kerta kun kivut ovat palanneet olen tehnyt kyykkyjä samana päivänä, mahtaako näillä sitten olla joku yhteys? Särky koveni vasta kotiin päästyäni, mutta toivottavasti ei tästä enää pahemmaksi mene. Taidan jättää kyykyt kokonaan pois ohjelmasta, ihan vaan testatakseni johtuuko kivut niistä.

Olet vissiin käynyt terveyskeskuksessa pelkästään yleislääkärin vastaanotolla? Kannattaa mennä yksityiselle puolelle fysiatrin tai ortopedin juttusille ja maksaa se noin 100 euroa käynnistä.

Tämä.

Peruslekureilla on tietotaito suht heikkoa, kun kyseessä on vähänkin erikoisempi juttu. Mene suosiolle erikoislääkärille, että saat diagnoosin tolle. Voithan sä tietenkin arvailla mikä siinä on. Silloin tulee vaa ongelma, että voit hoitaa ton homman päin helvettiä ja kuntoutus olisi pitänyt aloittaa jo aikoja sitten.

Tämä.

Peruslekureilla on tietotaito suht heikkoa, kun kyseessä on vähänkin erikoisempi juttu. Mene suosiolle erikoislääkärille, että saat diagnoosin tolle. Voithan sä tietenkin arvailla mikä siinä on. Silloin tulee vaa ongelma, että voit hoitaa ton homman päin helvettiä ja kuntoutus olisi pitänyt aloittaa jo aikoja sitten.

Olis kyllä heti pitänyt tajuta jättää nää peruslääkärit suosiolla väliin. Oon käynyt kyllä vaivan takia kiropraktikolla kahteenkin kertaan, vai ovatko nämä naprapaatit ja fysiatrit sun muut paljonkin pätevämpiä? Varmistin vielä että osaa asiansa, äijää kehuttiin moneen otteeseen keskustelupalstoilla jopa Tampereen parhaimmaksi kiropraktikoksi.

Olis kyllä heti pitänyt tajuta jättää nää peruslääkärit suosiolla väliin. Oon käynyt kyllä vaivan takia kiropraktikolla kahteenkin kertaan, vai ovatko nämä naprapaatit ja fysiatrit sun muut paljonkin pätevämpiä? Varmistin vielä että osaa asiansa, äijää kehuttiin moneen otteeseen keskustelupalstoilla jopa Tampereen parhaimmaksi kiropraktikoksi.

Mun omassa keississä kaikki tuntu tietävän, että mikä mulla oli, mutta kenelläkään ei ollu mitään hajua oikeesti. Kiropraktikko meinas, että se antaa mulle tonnin edestä hoitoa, niin sit se on kunnossa. Vittu mitä toimintaa. Tais olla muuten just tää paikka: Suomen Kiropraktikkokeskus. Älä mene.

Ite menisin sun tapauksessa fysiatrille.

Fysiatri on erikoislääkäri, jonka tavoitteena on sairauksien ja vammojen seurauksena syntyneiden toimintahäiriöiden diagnostisointi, arviointi, hoito ja kuntoutus. Fysiatrin tehtäväkenttään kuuluvat kipu sekä niska-, selkä- ja olkaongelmat, mutta myös neurologisiin ja muihin sairauksiin kuuluvat toimintahäiriöt. Toimintahäiriöiden arviointi, hoito ja kuntoutus yhdessä muun terveydenhuolto- ja kuntoutushenkilöstön kanssa kuuluu tehtävänkuvaan.

Mun omassa keississä kaikki tuntu tietävän, että mikä mulla oli, mutta kenelläkään ei ollu mitään hajua oikeesti. Kiropraktikko meinas, että se antaa mulle tonnin edestä hoitoa, niin sit se on kunnossa. Vittu mitä toimintaa. Tais olla muuten just tää paikka: Suomen Kiropraktikkokeskus. Älä mene.

Kiitos vinkistä, täytyy todellakin pistää mietintään. Lähden lokakuun alussa muutamaksi kuukaudeksi ulkomaille, niin alkaa vähän ajankin kanssa tekemään tiukkaa.

Itelle tuli samaa ongelmaa pystypunnerruksessa. Rusahti jotain lapojen välistä ja kipeytyi heti niin, että oli jätettävä treeni siihen. Vieläkin on ajoittain kipeä lapojen välistä ja lapoja liikuteltaessa rutisee melkoisesti. Lihasjumit yläselän/hartioiden/niskan/rinnan alueilla ovat melko voimakkaita. Fyssari kertoi, että jotain rintarangan nikamia olis jumissa ja koitti availla niitä. Toista ei saanut auki ja sen jälkeen sanoi, että vaivat johtuvat lihasjäykkyydestä ja käski jumpata lapoja auki. Fysiatrilla kävin myös joka ei sanonut juuta eikä jaata, kirjoitti Norflex-kuurin. Kotona oon nyt sitten rullaillut ja koittanut availla lihoja, mutta aika toivottomalta välillä tuntuu, kun on taas seuraavana päivänä yhtä pahassa jamassa.

Itelle tuli samaa ongelmaa pystypunnerruksessa. Rusahti jotain lapojen välistä ja kipeytyi heti niin, että oli jätettävä treeni siihen. Vieläkin on ajoittain kipeä lapojen välistä ja lapoja liikuteltaessa rutisee melkoisesti. Lihasjumit yläselän/hartioiden/niskan/rinnan alueilla ovat melko voimakkaita. Fyssari kertoi, että jotain rintarangan nikamia olis jumissa ja koitti availla niitä. Toista ei saanut auki ja sen jälkeen sanoi, että vaivat johtuvat lihasjäykkyydestä ja käski jumpata lapoja auki. Fysiatrilla kävin myös joka ei sanonut juuta eikä jaata, kirjoitti Norflex-kuurin. Kotona oon nyt sitten rullaillut ja koittanut availla lihoja, mutta aika toivottomalta välillä tuntuu, kun on taas seuraavana päivänä yhtä pahassa jamassa.

Mulle on käyny toi monta kertaa pystärissä. Viime kerrasta taitaa olla pari viikkoa. Vittumainen, mutta menee vajaa viikon levolla yleensä pois. Panacodeja joutuu rouhimaan välillä ton sattuessa.

Mulle on käyny toi monta kertaa pystärissä. Viime kerrasta taitaa olla pari viikkoa. Vittumainen, mutta menee vajaa viikon levolla yleensä pois. Panacodeja joutuu rouhimaan välillä ton sattuessa.

Mulla ei oo menny ihan viikossa. Toi sattui heinäkuun alussa ja vieläkin vaivaa, ei tosin niin pahasti, mutta kumminkin.

Haha itse kävin samassa paikassa kun iski serratuspareesi (en siinä vaiheessa tiennyt mikä selkää vaivaa). Nuori kiropraktikko sano että 550e pitää maksaa niin sarjahoidoilla saadaan selkä kuntoon. Onneksi en maksanut.

Back
Ylös Bottom