Kova kipu lapaluussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Clyde
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noin 1,5kk sitten leukoja vetäessä tuli kova vihlova kipu lapaluun kohdalle, jonka seurauksena ote irtosi ja tipuin maahan. Paikatkaan ei olleet kylminä, leuat oli muutenkin viimeinen liikkeeni salilla. Kipu meni aina yön aikana sietämättömäksi, eikä nukkumisesta tullut oikein mitään. Pahimmillaan normaalisti kävellessäkin tunsin kovaa vihlovaa kipua lapaluissa ja niska/hartiaseuduilla.

Vaimolla on kipeytynyt lapaluun alunen aivan yhden vuorokauden aikana. Illalla valitteli lievää kipua, mutta nyt aamulla oikean lapaluun alunen on niin kipeä ettei pysty nousemaan itse makuulta edes ylös. Näyttää vihlovat kivut suunnilleen samalta mitä ne oli joskus polttojen aikana synnytyksessä. Mistään treenivammasta ei kyllä ole kyse, kun ei rouvaa ole saanut pariin vuoteen millään kuntosalille. Pitänee alkuun käydä viemässä kortisonipiikille terveyskeskukseen.

Oikean lavan seudulla ollut kipua useita viikkoja. Kipu paheni viikonlopun salikäynnin jälkeen. Työterveyslääkäri määräsi Sirdaludia ja Panadol Fortea sekä geeliä kivunpoistoon. Noista geeleistä ja lääkevoiteista olisin kysynyt. Onko niistä todellista hyötyä kyseiseen kipuun, joka tuntuu olevan lavan "sisäpuolella"? Päältä painellessa ei tunnu kipua, vaan kipu on jossain syvemmällä.
Treenatessa en osaa yhdistää kipua, joka ei aiemmin treenin aikana tuntunut, mihinkään tiettyyn liikkeeseen. GymXcel-sovelluksen kuormitusjakaumassa näkyy, että hartioiden ja selän osuus treeneissä ollut melko runsas. Sen olen huomannut kun olen joutunut ajankäytöllisistä syistä tyytymään vain yhteen treenikertaan viikossa, niin lihasarkuus treenin jälkeisinä päivinä kestää pidempään. Venyttelyjä en tee. Myös voimatasot selvästi heikentyneet. Ja ikää tullut lisää.

Back
Ylös Bottom