Kova hermokipu koko kädessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Deleted member 133729

Moro. En löytänyt ihan vastaavaa ketjua, tai ne olivat 10 vuotta vanhoja. Oikea olkapää alkoi oireilla viime syksynä. Nyt mennyt niin kipeäksi ettei voi treenata rintaa. Kipu tulee etuolkapäähän. Varsinkin kyynärpäiden avaus sivulle sattuu. Kyynärpäät kyljissä kiinni ei ole niin paha ( pystäri, kapea penkki). Jätin ajat sitten pois kaikki kipua tuottavat liikkeet. 4 viikkoa sitten alkoi jäätävä hermokipu koko käden alueella. Olkapäästä säteilee hauista pitkin sormenpäihin. Varsinkin kämmenselkä on turkasen kipeä. Kipua on koko vuorokauden ajan. Pahinta levossa ja varsinkin selällään maatessa. Ilman kipulääkkeitä ei voi elää. Kolme viikon kuuria olen ottanut buranaa ( 2400mg vrk) + panadolia ( 2000mg vrk). On vienyt kivut, mutta palaa heti kun kuuri loppuu. Kävin neurologin päivystyksessä tämän kanssa pari vko sitten. Varmistivat liittyykö minun jalan hermovammaan. Saman puolen raaja. Alustavasti ei näkynyt viitteitä siihen. Tekevät kummiskin enmg:n käteen ensi viikolla. Toivotaan että on "vain" oma vammansa eikä mikään laajempi hermostosairaus. Mikäs olkapäävamma aiheuttaa näin kovat kivut käteen ? Oireet sopisivat kiertäjäkalvosimeen. Uloskierto kuminauhalla sattuu. Täällä kuopiossa on teekoo ja kys aivan tukossa. Pelkkä lähetteen saaminen teekoon lekurilta vie 4-6 viikkoa. Sitten itse lääkäri jono vähintään saman verran. Eli joudan arvuuttelemaan teidän kanssa vamman syytä täällä kesään asti 🤷‍♂️

Kaverilla oli kovaa olkapää kipua juuri ja lähti kaularangan välilevyleikkaukseen magneetin jälkeen.

Itsellä aikanaan oli niskan puolen levy tohjona ja se teki ojentajan hermon hyytymisen ja muistaakseni etusormen ja peukalon tunnottomuuden ja hermo kipua kainalon ja latsin alueelle. Muistelisin lääkärin silloin sanoneen, että kaulan puoli sitten oireilee hauikseen ja pikkusormeen sekä olkapään alueelle.

Kävi mielessä itselläkin kaularanka juttu. Jos oikein ymmärsin siihen ilmeisesti kuuluu kaula/niskakipu. Sitä ei ole ainakaan vielä ollut. Jalan toimintaan ei kait ole merkitystä kaulan ja ylemmän selän jutuilla 🤔 Melkein toivoisi että tulisi lisää oireita niin pääsisi nopeammin hoitoon. Ei saakeli jos joutuu vielä monta kuukautta olemaan näillä kivuilla.

Vieläkö oot kepeillä loikkinu? Onkohan siinä rasittunu?
Joltaki hermopinteeltähän tuo kuulostaa.
Haha eiköhän ne sut tutki ja hoida joskus ennen vuosikymmenen loppua.

No siis itsellä ei niskassa juuri kipua ollut. Ehkä pientä suojakramppia . Lapojen välissä ja kainalossa oli sitä kovaa hermokipua.

Eipä se kaverikaan kaulaansa valitellut vaan pelkästään olkapäätä.

Toikin voi olla jos kepeillä taiteillut pitkään ni etukenossa ollut ja painetta siinä forkussa, että joku hermo siellä puristunut. Mutta voi olla noiden oireiden perusteella myös välilevyjä. Aina tietysti parempi ettei olisi. Niistä kestää hermojen palautuminen sitten kauan.

Vieläkö oot kepeillä loikkinu? Onkohan siinä rasittunu?
Joltaki hermopinteeltähän tuo kuulostaa.
Haha eiköhän ne sut tutki ja hoida joskus ennen vuosikymmenen loppua.
Mulla on yksi keppi ollut pitkään ja se toisen puolen kädessä. Mutta terveellä kädellä nousen aina lattialta ylös. Jumpissa monta kertaa viikossa. Arvelen että olkapää on kärsinyt sen takia. Tein toista vuotta sitä liikettä 😬 Puntilla ei ole sattunut mitään enkä ole edes isoilla treenannut punnertavia. Teen nyt olkapää jumppia ja liikkuvuus juttuja joka ilta, ja otan vielä yhden jytky lääkekuurin. Sen hokasin että selällään ei kannata olla. Provosoi pahasti. Mahallaan hyvä.

Lisäys. Kävin naprapaatilla kuukausi sitten. Hän sanoi että samanpuolen solisluu on ylempänä kuin toinen. Paukutti sitä lihasvasaralla jolloin olkapää kipu lähti samantien pois. Mutta valitettavasti iloa kesti vain viikon. Mitä tuosta voisi päätellä ?

Enmg tehtiin tänään. Ulranishermo vaurion näytti. Eli joku kyynärpää / kyynärvarsi hermo kyseessä. Tämä aiheuttaa kämmenselän ja sormien kivun. Olkapään hermoissa ei näkynyt vikaa. Ei mitään hajua mistä moinen vaurio tullut. Nyt kun mietin niin saman käden ranne on oireillut rannekääntöjä tehdessä. Jäykkä ja tullut kipua. Oisko saumaa rannekanavan oireyhtymään 🤔

Kävi mielessä itselläkin kaularanka juttu. Jos oikein ymmärsin siihen ilmeisesti kuuluu kaula/niskakipu. Sitä ei ole ainakaan vielä ollut. Jalan toimintaan ei kait ole merkitystä kaulan ja ylemmän selän jutuilla 🤔 Melkein toivoisi että tulisi lisää oireita niin pääsisi nopeammin hoitoon. Ei saakeli jos joutuu vielä monta kuukautta olemaan näillä kivuilla.

Kerron vain oman kokemukseni, mutta siinä osin samoja piirteitä kuin sinun tapauksessa. Jouluna 2017 ajoin kolarin jossa mm. vasen käsi otti osumaa lähinnä G-voimien kanssa. Alkoi puutua ja särkeä koko kättä ja tulla sähköiskumaisia kipuja kyynärpäähän sekä peukaloon ja etu/keskisormeen. Magneettikuvissa kaikki ok. Aluksi kuntoutettiin ja jumpattiin. 2 vuotta tätä yritettiin parantaa kunnes suostuivat ottaa uudestaan magneetin niskasta ja olkapäistä. Löytyi C4 ja C6 nikamissa välilevyn pullistumia jotka painoivat hermoja. Vasemman käden puristusvoima huononi, forkku hapotti ärsyttävän äkkiä treeneissä ja lavan alueella vitullista leposärkyä. Leikattiin etukautta, laitettiin titaani-implantit. Tämän leikkauksen jälkeen voimatasot tippuivat ihan törkeästi. Vasen ojentaja, rinta, latsi ja forkku/kämmen ihan lapsellisen heikot. Kuitenkin ennen leikkausta otin kapeaa penkkiä 140-150kg 6 toiston sarjoja, kyykky 200 kilolla muutama toisto ja mavetin myötäotteella ilman remmejä 3x242,5. Nyt, puoli vuotta leikkauksesta, olen JTO:n valvonnassa päässyt taas tavoitteellisen treenin pariin. Penkissä teen jo sarjoja 55 kilolla, mavea 120 kilolla ja kyykkään 60 kilolla :LOL: Ne vähäisetkin voimat hävisi ihan täysin leikkauksessa. Eikä missään vaiheessa 3 vuoden aikana varsinaisesti niskassa ole ollut ylimääräisiä tuntemuksia. Tällä viikolla olin hermoratatutkimuksessa, viime viikolla magneetissa, ja tuloksena C7 hermojuurivaurio. Toipuminen kyseenalaista.

Sekava teksti, mutta summataan. Niska lähes koko ajan oireeton ja myös jaloista lähtenyt voimat ihan täysin. Ihan hiton mystistä. En kuitenkaan pitänyt kuukautta pidempää treenitaukoa minkä lääkäri pyysi pitämään. Aluksi en saanut yhtään ainutta etunojapunnerrusta ja 10 kyykkyä omalla painolla tuskaa. Outoa tässä myös se, että ennen leikkausta C7 hermo oli tutkimusten mukaan priimakunnossa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niska lähes koko ajan oireeton ja myös jaloista lähtenyt voimat ihan täysin. Ihan hiton mystistä.
Minullahan ei toimi toinen etureisi. Polvi vääntyi voimamies kisoissa 2019 ja kuntoutuksen aikana etureiden hermotus katosi. Mitään syytä ei ole löydetty. L4 hermojuressa johtumishäiriö mikä viittaisi lannerangan pullistumaan, mutta magneetissa ei sellaista näy. Myöskään polvesta eikä lihaksesta löydetty mitään. Sekä uusin jalan enmg sanoi ettei aktiivista hermovauriota. Nyt tuli olkapään ja saman puolen raajan hirveä hermokipu. Ollut jo kuukauden. Mietin voiko käsi ja jalka liittyä jotenkin toisiinsa🤔 Niskaa minulla ei ole tutkittu. Sillä kiinnitin huomion tapaukseesi kun jaloistasi katosi voimat vaikka C4 ei pitäisi vaikuttaa asiaan. Ihmettelen suuresti kuinka on mahdollista ettei syytä jalan toimimattomuudelle ole löydetty nykytekniikalla.

Minullahan ei toimi toinen etureisi. Polvi vääntyi voimamies kisoissa 2019 ja kuntoutuksen aikana etureiden hermotus katosi. Mitään syytä ei ole löydetty. L4 hermojuressa johtumishäiriö mikä viittaisi lannerangan pullistumaan, mutta magneetissa ei sellaista näy. Myöskään polvesta eikä lihaksesta löydetty mitään. Sekä uusin jalan enmg sanoi ettei aktiivista hermovauriota. Nyt tuli olkapään ja saman puolen raajan hirveä hermokipu. Ollut jo kuukauden. Mietin voiko käsi ja jalka liittyä jotenkin toisiinsa🤔 Niskaa minulla ei ole tutkittu. Sillä kiinnitin huomion tapaukseesi kun jaloistasi katosi voimat vaikka C4 ei pitäisi vaikuttaa asiaan. Ihmettelen suuresti kuinka on mahdollista ettei syytä jalan toimimattomuudelle ole löydetty nykytekniikalla.
En osaa sanoa miksi nykytekniikalla ei löydy moista. Itsellä kävi niin, että nykytekniikalla operoitiin 3-4 ja 5-6 välit, ja lopputuloksena oli 7 hermojuuren vamma. Tätä en itse odottanut. Sen verran tiedän nyt jälkiviisaana, e ikimaailmassa olisi kannattanut mennä leikkaukseen. Ennen leikkausta ei ollut muuta kuin särkyjä, mutta lihakset toimi normaalisti ja olivat puoliltaan yhtä vahvat. Ja tuo latsin toimimattomuus on outoa, koska tuo 7 hermo ei pitäisi siihen edes vaikuttaa...

En osaa sanoa miksi nykytekniikalla ei löydy moista. Itsellä kävi niin, että nykytekniikalla operoitiin 3-4 ja 5-6 välit, ja lopputuloksena oli 7 hermojuuren vamma. Tätä en itse odottanut. Sen verran tiedän nyt jälkiviisaana, e ikimaailmassa olisi kannattanut mennä leikkaukseen. Ennen leikkausta ei ollut muuta kuin särkyjä, mutta lihakset toimi normaalisti ja olivat puoliltaan yhtä vahvat. Ja tuo latsin toimimattomuus on outoa, koska tuo 7 hermo ei pitäisi siihen edes vaikuttaa...
Ei ole leikkausta tulossa minulle, koska ei löydy mitään leikattavaa🤷‍♂️ Samaa mieltä olen ettei leikkauksia huvikseen ottaisi.

Hello. Tein tuossa testejä olkapäälle. Kun nostan käden vaakatasoon eteen ja käännän sisäkiertoon, liike ahdistaa simona eikä käsi kierry olkapäästä. Tai jos kättä työnnetään ylös tai alas yllämainitussa asennossa, voimaa ei tule yhtään olkapäähän. Retkahtaa samantien kivun kera. Eikös tämä ole kiertäjäkalvosin vamma ? Neurologi tuumi että kyynärhermon vamma ei vaikuta sormiin, mutta suprasspinatus voi vaikuttaa.

Neurologi tuumi että kyynärhermon vamma ei vaikuta sormiin, mutta suprasspinatus voi vaikuttaa.
Vai olisiko sanonut juuri toisinpäin? Eikös nimenomaan ulnaris kyynärvarressa hermota sormia?
Mulla puutui sormet ja kämmensyrjä voimakkaiden forkkusärkyjen kera ja kävin myös hermoratatutkimuksessa, omalla kohdalla sieltä ei vammoja löytynyt.
Nyt sitten tässä on oltu treenaamatta muutama kk koska käsi oireilee heti kun sitä kuormittaa, kevyttä jumppaa ja hierontaa paljon. Nyt pystyy jo yhden leuan vetämään omalla painolla ilman parin päivän särkylääkeputkea.

Vai olisiko sanonut juuri toisinpäin? Eikös nimenomaan ulnaris kyynärvarressa hermota sormia?
Mulla puutui sormet ja kämmensyrjä voimakkaiden forkkusärkyjen kera ja kävin myös hermoratatutkimuksessa, omalla kohdalla sieltä ei vammoja löytynyt.
Nyt sitten tässä on oltu treenaamatta muutama kk koska käsi oireilee heti kun sitä kuormittaa, kevyttä jumppaa ja hierontaa paljon. Nyt pystyy jo yhden leuan vetämään omalla painolla ilman parin päivän särkylääkeputkea.
Minäkin oletin että olisi toisinpäin. Mutta enmg hoitaja sekä neurologi sanoivat kumpikin ettei kyynärhermo vaikuta sormiin 🤷‍♂️ Erikoista. Vaikea väittää vastaan kun en ole lääkäri.

Paskapuhetta. Veikkaan, että tässä on ollut kyllä ns. informaatiokatkos. Jos neurologian tai kliinisen neurofysiologian erikoislääkäri sanoo noin, niin silloin on dementia iskenyt:LOL:
Erikoistuva neurologian lääkäri. Sano se niin😃 Mistäs kyynärhermon vauriot tulevat ? Ei ole kyynärpäässä tai forkussa mitään kipuja. Olkapää on rikki ainakin. Sisäänkierto ei onnistu ja jäykistynyt muutenkin. Säteilyä olkapää-hauis-sormet-känmenselkä. Merkillistä jos olkapää ja kyynärhermo hajoavat yhtä aikaa 🤔 Jotenkin tuntuu että olkapää on syypää kaikkeen. Sormiin säteilee heti kun venyttää etuolkapäätä.

Erikoistuva neurologian lääkäri. Sano se niin😃 Mistäs kyynärhermon vauriot tulevat ? Ei ole kyynärpäässä tai forkussa mitään kipuja. Olkapää on rikki ainakin. Sisäänkierto ei onnistu ja jäykistynyt muutenkin. Säteilyä olkapää-hauis-sormet-känmenselkä. Merkillistä jos olkapää ja kyynärhermo hajoavat yhtä aikaa 🤔 Jotenkin tuntuu että olkapää on syypää kaikkeen. Sormiin säteilee heti kun venyttää etuolkapäätä.
Mulla on aivan samanlaisia ongelmia ollut jo kauan.. olkapää ja kyynärpää paskana toista vuotta, parin viikon päästä magneettikuviin kyynärpäästä, joulukuussa olin olkapäätä kuvauttamassa magneettikuvauksissa, julkisen kautta, eikä vissiin ollut mitään vialla paitsi tulehdusta.. jotenkin en luota tai usko lääkäriin kuka tulkitsi kuvia...

Naksuuko sulla kyynärpää? Mulla naksuu ja paukkuu koukistaessa ja suoristaessa, toiv löytyy syy tulevasta magneettikuvauksesta

Mulla on aivan samanlaisia ongelmia ollut jo kauan.. olkapää ja kyynärpää paskana toista vuotta, parin viikon päästä magneettikuviin kyynärpäästä, joulukuussa olin olkapäätä kuvauttamassa magneettikuvauksissa, julkisen kautta, eikä vissiin ollut mitään vialla paitsi tulehdusta.. jotenkin en luota tai usko lääkäriin kuka tulkitsi kuvia...

Naksuuko sulla kyynärpää? Mulla naksuu ja paukkuu koukistaessa ja suoristaessa, toiv löytyy syy tulevasta magneettikuvauksesta
Ei ole kyynärpäässä mitään oireita. Oireet eivät ole lieventyneet yhtään. Niihin vain on tottunut. Ihan kuin olisi normaalia että käteen koskee 24/7. Ei ole vieläkään tullut edes kutsua hoitoihin. 2 viikkoa sitten kävin lekurissa. Voi mennä hyvinkin toukokuulle että pääsen jonnekin. Toivon että pahenisi niin pääsisin nopeammin hoitoon.

Back
Ylös Bottom