Koukusta päähän ja nyt korva humisee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sissuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En nyt saanut muilta sivuilta mitään vastauksia, niin aattelin kääntyä teidän puoleen. En tiedä onko tää oikea paikka, vai pitäiskö lähteä lääkäripalstoille.
Mulla pamahti tärykalvo rikki joulukuussa, kun sain thainyrkkeilytreeneissä yläkoukusta vasempaan korvaan. Ei siinä mitään, se parani muutamassa viikossa ja kaikki näytti olevan kunnossa.
Muutaman viikon sen jälkeen korva oli terve ja oireeton, ihan normaali. No, sitten jälkeenpäin mulla on alkanut kuulua semmoista sykkeen mukana kuuluvaa "huminaa" siinä samaisessa korvassa. Se kuuluu erityisesti kun on hiljaista ja menen nukkumaan, melussa mä en sitä oikeestaan kuule. Ja silloin kun mä sen kuulen, se on tosi lujaa ja häiritsevää. Verenpaine ei ole korkea, eli tämä ei ole oire siitä. Sen humputuksen myös tuntee semmoisena pienenä paineena. Jossain vaiheessa tuli parin viikon tauko, etten kuullut mitään, mutta sitten se alkoi taas.

Joten kysymys kuuluu; onko nämä vaan tärykalvon puhkeamisen jälkioireita? Lääkärillä olen käynyt, muttei se huolestuisi asiasta sen enempää. Kyllähän kumminkin tämmöinen epämiellyttävä humina kertoo jostakin, ei se normaalia ole. Onko se lyönti nyt tän kaiken takana?

Onko kellään kokemuksia tämmösestä huminasta muuten vaan, tärykalvon puhkeamisen jälkeen, tai kovan lyönnin seurauksena? Mä tuun kohta hulluksi ja oon ruvennut kuvittelemaan jo jotain kasvaimia mun korvaan. Help!

Itsellä on myös samanlaista huminaa ollut aika ajoin päätä käännettäessä hieman oikealle. Alko noin 9 vuotta sitten ku kaaduin fillarilla stongan yli ja vetäsin ukemit, en kyl omasta mielestä päätä lyöny mut tais se vähän tärähtää :D En oo koskaan siitä minnekkään maininnu ni en siitä sen enempää tiiä, tuskin kasvain ainakaa :P

Aijaha... Muttei vissiin oo häirinnyt sua sen enempää? Mä kyllä mielelläni haluisin tän vaivan hittoon niin pian kun mahollista, kun en jaksa mennä nukahtamaan hirveessä metelissä!

Ainiin ja voisin tähän kohtaan vielä mainita, että mulla oli yhdessä vaiheessa myös huimausta, ja lääkäri totesi sen "hyvänlaatuiseksi asentohuimaukseksi", mutta sekin on nyt jo mennyt. Hmm.

Aijaha... Muttei vissiin oo häirinnyt sua sen enempää? Mä kyllä mielelläni haluisin tän vaivan hittoon niin pian kun mahollista, kun en jaksa mennä nukahtamaan hirveessä metelissä!

Ainiin ja voisin tähän kohtaan vielä mainita, että mulla oli yhdessä vaiheessa myös huimausta, ja lääkäri totesi sen "hyvänlaatuiseksi asentohuimaukseksi", mutta sekin on nyt jo mennyt. Hmm.

Mulla on korvat tinnittäny enemmän ja vähemmän viimeset viitisentoista vuotta, metelissä ei edes huomaa mutta illalla kotona siihen kiinnittää huomiota väkisinki. Voi olla sulla pysyvä seuraus siitä tärykalvon puhkeemisesta tuo, mutta voi olla myös oire joka menee vähitellen ohi. Jokatapauksessa siihen kyllä tottuu vähitellen jos se on jäädäkseen, kunhan se ei häiritse tai heikennä kuuloa ni tuskin lekuritkaan mitään asialle tekee(?). Ite oon huomannu myös että säännölline hieronta helpottaa korvien sirinää, lihasjumit ja lukot aukee hartioissa&niskassa&kallonpohjan lihaksissa jollon veri kiertää kunnolla päässä ja samalla myös korvien alueella.

Unohdin tämänkin mainita, että kyllä se kuuloakin vähän haittaa, se korva on vähän kuin tukkoinen. Nyt just makaan sängyssä ja orkesteri taas alkoi, ja seassa kuuluu vähän outoa rohinaakin, mitäh... Huomenna mä varaan lääkärin helvetti!

Back
Ylös Bottom