Kotona treenaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

rka

Banned
Olen 14 vuotta ja pitäisi alkaa uudestaa treenaamaan. Aiemmin treenasin ihan normaalilla kuntosalilla mutta en enää viitsisi maksaa 5e salikäynnistä eli viikossa 15e joten pitäisi alkaa kotona treenaamaan.Jos jollain on kokemusta kotona treenaamisesta kertokaas miten pystyis hyvin treenamaan ja mitä tarttis (Eikä mitään 7000e kotikuntosaleja) ja jos ihan kunnolla treenaa tosissaan niin kuinka paljon sais lihasta tai kuinka pitkälle pääsis jos käyttää lisäravinteina Omega-3,Kreatiinia,Whey-80 proteiinia,Mutant mass,Malto6 ja Dextroa ja kauan yhden kotitreeni kerran pitäisi kestää. Paljonko tarvitsen proteiinia lihasten kasvuun painan 56,5kg (aika laiha olen joten läski ei haittaa jos samalla tulee lihasta :D) 56,5 x 2 = 113 eli 113grammaa vai tarviiko jotain ylimääräistä kun mahdollisimman nopeasti olen lihasta hommaammassa. Tarvitsen neuvoja. Kiitos!

Häkki, penkki, tanko ja painot niin sillähän pääsee jo todella pitkälle. Ketjuja kotisalista, treenaamisesta ja lisäravinteista löytyy vaikka kuinka...

Jos haluat halvalla selviytyä, osta halvin mahdollinen penkkipunnerruspenkki mitä löytyy. Wrange.fi myy poistotuotteena 59 eurolla tollasta hepposta laitetta joka on itellänikin, ja niin kauan kun penkkiykkönen on alle 100, se riittää hyvin. Painot joudut ostamaan erikseen, itse löysin Prismasta halvan ja heikkolaatuisen vinyylisarjan reilusti alle satasella. Siis levytanko+painoja+lukot. Pari 15 kilon säädettävää käsipainoa siihen lisäksi ja joku oviaukkoon asennettava leuanvetotanko, niin pitäis riittää. Näillä seteillä vedän itse ja hyvin toimii. Tosin kyykkyä ei voi tehdä kun ei ole telinettä, mutta askelkyykky ajaa saman asian. Niin, ja jos ostat hiekalla täytettyjä vinyylilevypainoja, käsittele niitä varoen, saattaa hajota ja hiekat valua lattialle. Jos löydät halvalla, osta mielummin metallisia.

Lisäravinteista ainoastaan treenin jälkeinen proteiinipitoinen palautusjuoma on oleellinen, tärkeämpää on että muu ruokavalio on kunnossa. Tämä foorumi on täynnä ketjuja aiheesta. Kreatiini on toimivaa, mutta itse en massanlisääjiä (Mutant Mass) suosittele, jos voit syödä hyvää tavallista ruokaa riittävästi.

Samoin treeniohjelmiin löytyy apua täältä. Kokeile vaikka Arnoldin kultaista kuusikkoa, vaihdat vaan takakyykyn askelkyykkyyn. Ohjelma ja siihen liittyvä keskustelu löytyy ihan tämän treeniosion tuoreimmista ketjuista.

Kunhan perusasiat on kunnossa voi päästä vaikka kuinka pitkälle, ei punttien nostaminen ole mikään mystinen salatiede. Jotkut nostaa naturaalina 200 kiloakin tai lähelle penkistä.

Ainiin, ja jos olet keskisuomesta ja saat isäsi autokuskiksi niin multa irtoaa vajaalla satasella penkki, tanko ja painoja joku 120 kg (vinyyli).

Kiitos

Kiitos neuvoista. Penkkipunnerrus penkki on ja 20kg tanko + painoja. Nyt pitäis mennä ostamaan se leuanveto tanko ja käsipainoja ja toi Arnoldin kultainen kuusikko on nyt tallennettu kans.Ainiin auttaako BCAA aminohapot paljonkin vai ei? eli kannattaako ostaa niitä tai sitte jotain muuta vai pärjäänkö omilla jutuilla hyvin?

Kannattaa myös tehdä fyysistä työtä jos mahdollista, se on hyvää reeniä. Jos et nyt alkuun saa penkkiä niin sitten vaan kovaa kuntopiiriä (mahdollisesti lisäpainoilla). Ja muista levätä, syödä hyvin, proteiinia tulee juuri se 2-3g per painokilo ja hyvät treenit vielä ton yhdistelmän päälle niin hyvin pötkii.

Kannattaa katsoa karkkaiselta, siellä on painosarja 140kg n.200€, kotiinkuljetuksen kanssa 235€ muistaakseni. Mun MUISTAAKSENI löytyy nimellä "levytankosarja".

Itse treenasin/treenaan melkein kaksi vuotta kotona Wrangesta ostetulla säädettävällä penkillä (josta sai kaikki mahdolliset asennot, kyykky telineet ja reiden ojennus vempeleen), levytangolla, 142,5kg painoilla ja säädettävillä kässäreillä (+ voimapyörät, leuanvedotja dipit lisäpainoilla yms.)

Tuloksista voi sanoa että kotitreenillä penkki 70 -- 122,kg leuat 6x30kg, haba käännöt 8x55kg ja muuta. Vaikka aloitin taas julkisella salilla käymään, niin ei se juuri sen parempi ole, mutta virkistää toi painoilla egoilu välillä (jos siihen on varaa) :)

Itse treenasin/treenaan melkein kaksi vuotta kotona Wrangesta ostetulla säädettävällä penkillä (josta sai kaikki mahdolliset asennot, kyykky telineet ja reiden ojennus vempeleen), levytangolla, 142,5kg painoilla ja säädettävillä kässäreillä (+ voimapyörät, leuanvedotja dipit lisäpainoilla yms.)

Tuloksista voi sanoa että kotitreenillä penkki 70 -- 122,kg leuat 6x30kg, haba käännöt 8x55kg ja muuta. Vaikka aloitin taas julkisella salilla käymään, niin ei se juuri sen parempi ole, mutta virkistää toi painoilla egoilu välillä (jos siihen on varaa) :)

Täältä löytyy myös yksi kotona treenaaja, n. vuoden olen nyt kotona reenaillut, lähes samoilla välineillä kun Metallica tuossa luettelikin, tosin dippitelinettä en kyllä omista. Lähes tasan vuosi sitten penkistä nousi 90kg, nykyään 6x110kg, 3x120kg, arvioitu maksimi varmaankin siellä 130-135kg. Mavea tein joskus 8kk sitten 3x4x170kg ja kyykkyä 6x127,5kg (aika puolikyykkyjä oli kyllä), mutta sitten napsahti selkään rasitusmurtuma ja nyt vasta pari viikkoa sitten alotin uudestaan kunnolla kyykyn ja tällä viikolla maven, kyykyssä ollaan kovaa vauhtia menossa painoihin jossa oltiin ja nykyään ei ole enää edes mitään pyllistyksiä. Mavekin varmaan alkaa taas kohta sujumaan. Että itse en ainakaan jää mistään paitsi kun kotona reenaan, vaikka ei edes kaikkia vempaimia löydy. Mutta tietenkin välillä on hauska käydä salillakin riehumassa ;)

Täältä löytyy myös yksi kotona treenaaja, n. vuoden olen nyt kotona reenaillut, lähes samoilla välineillä kun Metallica tuossa luettelikin, tosin dippitelinettä en kyllä omista. Lähes tasan vuosi sitten penkistä nousi 90kg, nykyään 6x110kg, 3x120kg, arvioitu maksimi varmaankin siellä 130-135kg. Mavea tein joskus 8kk sitten 3x4x170kg ja kyykkyä 6x127,5kg (aika puolikyykkyjä oli kyllä), mutta sitten napsahti selkään rasitusmurtuma ja nyt vasta pari viikkoa sitten alotin uudestaan kunnolla kyykyn ja tällä viikolla maven, kyykyssä ollaan kovaa vauhtia menossa painoihin jossa oltiin ja nykyään ei ole enää edes mitään pyllistyksiä. Mavekin varmaan alkaa taas kohta sujumaan. Että itse en ainakaan jää mistään paitsi kun kotona reenaan, vaikka ei edes kaikkia vempaimia löydy. Mutta tietenkin välillä on hauska käydä salillakin riehumassa ;)
Aika hyvää kehitystä penkissä, mites maastavedon ja kyykyn lähtöpainot?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom