Kotitreeniin neuvoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dts9624
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Käytössäni on varsin monipuolinen (saa nauraa :P) Proteus Studio 3 kotikuntokeskus. Kuva täällä. http://www.proteusfitness.com.au/gyms/studio3.htm

Minkälaista ohjelmaa suosittelisitte a) vasta-alkaja 186/80kg mies (ylävartalon muovaamisesta kiinnostunut pääasiallisesti, hieman kaljamahan tynkää)
b) vasta-alkaja naishenkilö mitat salaiset, lievä ylipaino (haluaa kuntoilla apuna laihduttamisessa, eli painonpudotus päämääränä)

Koska kyseessä on kotilaite, mahdollisuus on kuntoilla joka päivä. Painot laitteessa ovat 54kg asti.

Hyviä neuvoja, kiitos. :arvi:

Kaljamahat ja ylipainot lähtee pururadalla, ei niinkään painoja nostelemalla (ei, ei edes tuollaisessa ihme koneessa). Muutenhan tolla pystyy jo kohtuullisesti paikkoja treenaamaan, vaikkakin painot loppuvat pian kesken, elleivät jopa heti alussa. elikkäs jos tarkoitus on päästä extrakiloista eroon niin ruokavalio kuntoon ja lenkille. aerobisesta harjoittelusta, HIITistä ja muista löytyy niin paljon tietoa ettei kannata tässä kaikkea selostaa, todettakoon kuitenkin että rasvanpolton kannalta tehokkaimmaksi on todettu aamulenkit.

Jahas, ette ole ilmeisesti lukeneet vielä FAQia läpi?
Noh, tehkääpä se ensin. Sieltä saatte mm. molemmille sopivat treenijaot sekä ravinnon kohdalle. Lisäksi löytyy laihdutusvinkkejä vaikka millä mitalla.

Toinen mahtava työkalu neuvon etsimiseen on Search, mistä löytyy niin paljon tietoa että teillä kestää viikko sisäistää kaikki tarvittava. Mm. kotitreenivinkkejä on vaikka millä mitalla. Jossani pitäisi olla searchin käyttö-ohjeet, mutta en niitä löytänyt.
Esim. Treeni* -haulla löytyy kaikki treeni alkuiset yhdyssanat ja *treeni -haulla kaikki -treeni loppuiset yhdyssanat.

Älkää aloittako liian rankasti, vaan hitaasti totuttelemalla, ei kroppa hajoa ja oma pääkään ei kyllästy.

No lenkkipoluilla tulee käytyä 5-7 kertaa viikossa... että sillain.
Ruoka on kotiruokaa ja hyvää sellaista. Luenpa sitten faqia...

Miten paljon yli 60kg uskaltaa laittaa tuollaisessa kuntokeskuksessa painoja jos maksimi on tuo 60?Eikös nuo kuitenkin ole aika paljon alle sen mitä nuo laitteet oikeasti kestää?Ajattelin tuossa tilata kun tuossa himoitsemassani ei ole tuota painopakkaa vaan levypainot(mukana tulee 55 kg) eikä hintakaan mikään mahdoton ole, 250E

dts9624 sanoi:
Ruoka on kotiruokaa ja hyvää sellaista.

:offtopic: Heitän ilmoille saman kysymyksen kuin joskus ennenkin vastaavassa tilanteessa, eli mitä tarkoittaa juuri teidän tapauksessanne "hyvä kotiruoka"? Epäilen nimittäin, että perussuomalaiseen tapaan kyseessä on treenaajalle (ja itse asiassa kenelle tahansa) liian hiilihydraattipitoinen ja vähäproteiininen sapuska, ja ehkäpä hyvien rasvojen osuuskin jää liian alhaiseksi. Siksi tuo Saappaan antama neuvo FAQin kahlaamisesta on IMO paikallaan, sillä sieltä saat todella hyvät eväät rakentaa päivittäinen ruokavalionne juuri oikeanlaiseksi!

dts9624 sanoi:
Koska kyseessä on kotilaite, mahdollisuus on kuntoilla joka päivä.

Mitä treeniin tulee, niin yksi kotona treenaamisen vaaroista piilee mielestäni juuri siinä helppoudessa, ja tulee treenattua liikaa/liian usein. Eli ÄLKÄÄ treenatko päivittäin, vaan esim. joka toinen päivä. Varsinkin, jos todella lenkkeilette noinkin ahkerasti. FAQista löytyy myös paljon hyviä treeniohjelmia. myös aloittelijoille. Tsemppiä "projektiin"! :thumbs:

Eihän tuo punttitreeni paljoa kuluta verrattuna johonkin juoksulenkkiin, olikohan yhden treenin kulutus keskimäärin 200-300 kcal voin olla väärässäkin mutta näin muistelen.Sanokaas nyt vastaus tuohon minun ylempänä olevaan kysymykseeni :)

Terve! Itse olen 16v, 183cm pitkä ja painoa löytyy vähäiset 58kg. Kotoa löytyy tätänykyään sama vekotin, eli Proteus Studio 3 Kuntokeskus. Lisäksi löytyy käsipainot. Minulla EI ole mahdollisuutta käydä salilla!

Painonnostopenkkiä ei ole, eikä tule, huomasin nimittäin että jokaisessa foorumin treeniohjelmassa tarvitaan ainakin tämä painonnostopenkki, ja kävin jo hieman epätoivoiseksi sopivan treeniohjelman löytämiseksi. Tarkoitus olisi hommata sitä lihasta ympäri kroppaa enemmän, nimittäin olen melkoinen luuviulu :/

Mutta josko tälläkertaa löytyisi auttavia käsiä, ja mahdollisesti toimivia ( Suomenkielisiä ) treeniohjelmia. Aloittelen vasta tätä "harrastusta" ja olen neuvoton tämän asian suhteen, kiitokset jo valmiiksi!

Varmaan etsimällä löytyy jonkunlaista ohjelmaa.
Jos tosissaan aiot jotain painonnostoa, mitä lie tehdä niin sali se on paras paikka... ei kait sille voi mitään jos ei ole mahdollista.
Kotona kyllä saa tehtyä ihan käsipainojen kanssa monipuolisesti.
Tulkoot joku viisaampi tekemään ohjelman.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom