Iltaa kaikille!
Olisin apua ja neuvoja vailla oikeanlaiseen ja järkevään kotitreeniohjelmaan. Olen tässä vuoden verran himassa tehnyt ja pelkästään kokeilemalla eritapoja, ilman edes perustietoa, yrittänyt löytää sopivaa, mutta ei se oikein tunnu onnistuvan. Nyt pitää kysyä neuvoa viisaammilta mitä teen väärin, kun eivät tulokset tunnu nousevan.
Kirjoitan tähän ohjelmani kokonaisuudessaan, pahoittelen etten tiedä termejä ja alan slangia, mutta korjatkaa virheet tai neuvokaa muuttamaan treeni järkeväksi.
Päivä 1: A. Leuanveto kämmenet poispäin itsestä. Kolme kertaa niin monta kuin jaksan.
B. Leuanveto kämmenet itseenpäin kapea ote. Kolme kertaa niin monta kuin jaksan.
C. Olkapäät: Punnerrusmainen liike, missä perse ylhäällä ja päätä lattiaan, jalat sängyn laidalla. Kolme vakiomäärää (esim. 5x3 tai 7x3)
D. Olkapäät käsipainoilla, kädet sivuilla ja nostot ulospäin. Kolme vakiomäärää
Päivä 2: Vatsalihakset (näitä en taida jaksaa eritellä, kun vaihtelen aika ajoin)
Päivä 3: Tauko
Päivä 4: A. Punnerruksia. Kolme vakiomäärää. Välillä kun tuntuu olevan energiaa niin päälle kapealla otteella, että ottaa käsiin kolme vakiomäärää lisäksi. Ei aina.
B. Reidet: Joko askelkyykkyjä tai kyykkyjä käsipainoja lisänä käyttäen. Kolme vakiomäärää. Näitä olen vuorotellut siten, että tehnyt yleensä kahtena peräkkäisenä
nelospäivänä kyykyt ja kahtena seuraavana askelkyykyt jne. En tiedä onko järkevää?
C. Pohkeet: Yhdellä jalalla ponnistanut pohkeet suoraksi pöydästä tuke ottaen. Kolme vakiomäärää.
Päivä 5: Vatsalihakset
Päivä 6: Tauko
Sellainen, ja sitten vaan alusta. Kertokaahan virheet, puutteet, turhat liikkeet, liikkeet mitä pitäisi ehdottomasti lisätä, onko jotain liikkeitä samana päivänä, mitä ei saisi olla, onko liikkeitä eripäivissä, mitkä pitäisi tehdä samana päivänä? Nöyrin kiitos etukäteen.
Ai niin, olen mies 35v 185cm 72kg.