Kotitreeni

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen 15v poika ja haluisin alkaa treenata kotona. Joten asiaan voisitteko tehdä jonkinlaisen treeni ohjelman kun en itse yhtään tiedä miten paljon kannattaa tehdä mitäkin. Juuri jotain lenkillä käyntiä, vatsoja, selkiä,punnerruksia jne.. Olisin tosi kiitollinen jos auttaisitte. :)

Minkälaiset puitteet sulla on? Ite alotin 16v kotona tekemällä punnerruksia ja vatsoja. Nopeastihan sitten kiinnostus kasvo ja ostin kesäduuni rahoilla penkin ja käsipainot lisäksi. Joten sitten tuli väännettyä niillä jokunen vuosi. 18v hankin vasta ekan salikorttini.

Mutta siis, mä olin tyhmä alussa ja tein punnerruksia joka päivä kuten vatsojakin joku 5-6 sarjaa. Mutta tee vaikka aamulla ja illalla yks sarja 6 päivää viikossa ni jaksat varmaan hyvin ja kehityt myös.

Taisin saada 12 punnerrusta ku alotin (painoin n. 90kg), viikon päästä tuli tuplat. Nopeesti noissa kehittyy, joten hauskaa se on.

Eipä mulla muuta ooku 5kg käsipainot :D

Onko sulla yks? Taikka kaks? Koska yks kaveri teippasi kiinni kaks vitosta ja vääns sitte niillä hauiskääntöä. Sitte voi soveltaa niitä moneen muuhunki liikkeeseen. Pystypunneruksiakin voit tehdä jos pystyt seisomaan käsillä (jalat siis seinää vasten). Leukoja on hyvä vedellä jos vaan löytyy joku fiksu paikka missö roikkua. Sun pitää käyttää mielikuvitusta. Vatsoja voit tehdä toi vitosen käsipaino rinnan päällä jne.

Tsemppiä treeneihin!

Onko sulla yks? Taikka kaks? Koska yks kaveri teippasi kiinni kaks vitosta ja vääns sitte niillä hauiskääntöä. Sitte voi soveltaa niitä moneen muuhunki liikkeeseen. Pystypunneruksiakin voit tehdä jos pystyt seisomaan käsillä (jalat siis seinää vasten). Leukoja on hyvä vedellä jos vaan löytyy joku fiksu paikka missö roikkua. Sun pitää käyttää mielikuvitusta. Vatsoja voit tehdä toi vitosen käsipaino rinnan päällä jne.

Tsemppiä treeneihin!

Juu on kaksi ja löytyy leuaveto tanko.

Jalat? Kannattaa treenata, koska myöhemmin vituttaa jos on jäänyt jälkeen.

Niille on aika hankala tehdä monipuolista treeniä ilman painoja, mutta esim.

-kyykky (megapitkiä sarjoja tulee, mutta on sekin tyhjää parempi, ellei sitten keksi jotain sopivia painoja, kuten hiekkasäkki tai toinen ihminen)
-yhden jalan kyykky
-pohjenousu (tekee 1 jalka kerrallaan, niin on raskaampi)
-erilaisilla hypyillä saa mukavasti räjähtävyyttä, esim. on kyykyssä ja hyppää täysillä ylös ja vetää polvet rintaan.

Juu, todellakin! Jos ei löydy mitään tarpeeksi hyvää ja sopivaa painoa kyykkyyn ni on muuten todella hyvä tehdä sitä yhden jalan kyykkyä, taikka sitten jotaan askelkyykkyä. Kyllä sitä siis keksi vaikka mitä kuhan vähä miettii. Jouluna en viittiny maksaa 70€ vuosikortista paikallselle punttisalille (oisin kerenny käydä ehkä jonkun 3 krt), joten käskin mutsin hyppäämään selkään ja vetelin punnerruksia sen istuessa mun yläselän päällä :lol2: Oli kyllä faijalla naurussa pitelemistä, tarjoutuhan sekin istumaan siihen selälle, mutta jätin väliin (mutsi painaa ehkä 55kg ja faija sen 85kg :D )

Jos sulla kerran on leukatanko, ni roiku siinä ja nostele jalkoja! Ihan helvetin hyvä liike.

Kyllä noilla puitteilla sais ihan hyvän ohjelman kasaan.

Punnerruksia
Kapeita punnerruksia
Pystypunnerruksia
Leukoja
Hauiskääntöjä
Pohje nousuja rappusissa
Kyykkyjä/askelkyykkyjä vaikka sillä hiekkasäkillä
Hyväähuomenta liike hiekkasäkillä
Ojentajia noilla käsipainoilla
Kaiken maailman vatsoja

Eiköhän noilla liikkeillä pääse alkuun.

Itse treenailen kahvakuulilla silloin, jos en pääse salille, esim töiden takia. Myös aerobinen treeni onnistuu jotenkuten kuulien avulla (etuheilautus).

Tulikin mieleen kun aikoinaan itse treenasi yhden kesän kotona, niin oli vaan mielikuvitus rajana kun teki itselle välineitä millä rasittaa. Iso venyttelykeppi paksua hiottua puuta, ja päihin kaks kympin vesikanisteripönttöä. Sillä sitten väännettiin hauiksia.:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom