Kotitreenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vipez
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mordo.
Kyselisin mielipidettänne kotona treenaamisesta vajaalla laitteistolla. Elikkäs, jos omistaa laajan kirjon erinäisiä säädettäviä käsipainoja, vinopenkin, vatsalihaspenkin ja nk. rekkitangon, kuinka pitkälle moisella laitteistolla pääsee jos osaa soveltaa ja käyttää mielikuvitusta?

Meitsi treenaa välineinä levytanko + levypainoja, pienet kässärit ja voimapyörä. Koko kropan saa kyllä treenattua kun käyttää mielikuvitusta. Autonrengaspinoista kyykkyteline, leukoja puunoksassa (sopivan mittainen lauta maasta oksaan tukemaan sitä). Kyykkyteline pitää tosin väsätä parempi, aika vammaista roudata joka treenin alussa pyörät pinoon. Kuitenkin, mielestäni ihan levytanko + kässäri + joku penkki/kyykkyteline -systeemillä pärjää pitkälle :)

Jalat varmaan on se hankalin ryhmä kotitreenejä tehdessä, mutta periaatteessa koko muuta kroppaa pystyy treenaamaan noilla välineillä.

Itse (17-vuotiaana) treenasin suunnilleen vuoden kotona ennen salille siirtymistä. Käsipainoilla saat treenattua hyvinkin käsivarret ja olkapäät. Sitten suosittelen sua ostamaan painoliivin, niin tulee etunojapunnerruksiin enemmän tehoa. Ja jos siis ymmärsin tuon rekkitangon olevan tarkoitettu esim. leuanvetoon, niin painoliivin kanssa kehitystä tulee siinäkin. Jos saat vielä hommattua suoran tangon+levypainoja, niin niillä tehdäänkin jo sitten ihmeitä :)

Hyvin pystyy treenaamaan nuilla välineillä. Itselläni on penkki, paljon painoja ja voimapyörä ja hyvin on pärjätty useampi vuosi. Pakkikselta löytyy paljon threadeja kotitreenaukseen.

Itellä penkki ja muutamia käsipainoja, tosin harvemmin niitä ehtii / jaksaa enää salilla käymisen ja muun ohessa harrastaa..

itellä periaatteessa noi samat kamat kotona, niillä itekki vetelen ainoastaan, ehkä jossain vaiheessa varmaan kannattaa mennä salille mutta alkuun pääsee ainakin hyvin noilla perus kamoilla

Meikäläinen on ollut aina yksijakoisen treenin puolestapuhuja. Tämä sen takia, että olen todennut sen omalla kohdalla tehokkaimmaksi ja ennen kaikkea mieluisimmaksi tavaksi voimailla. Treenaan usein kotona, käytössäni on säädettävät käsipainot ja vatsapenkki. Ohjelmani on seuraavanlainen:

huom. teen aina 10 toistoa ja 3 sarjaa kutakin liikettä, sarjojen välissä 1-2 min tauko.

hauiskääntö seisten 15 kg:n käsipainoilla, kierto mukana, joskus vasaraotteella
pystypunnerrus 15 kg:n käsipainoilla niin, että rystyset ovat alussa eteen päin
selkäliike eli maasta nosto käsipainolla 25 kg, yksi käsi kerrallaan, asento kumarassa, selkä suorana + jäykkänä
etunojapunnerrus käsipainojen päällä
reisiliike eli pidän molemmissa käsissä 25 kg:n käsipainoja, laskeudun kyykkyyn niin, että perse melkein maassa kiinni, sitten nousen seisomaan
pystypunnerrus 25 kg:n käsipainoilla (hyvä liike olkapäille), usein saan "vain" alle 10 toistoa
vatsalihaksia vatsapenkissä, ensin istumaannousua yksi sarja
sitten kaksi sarjaa jalkojen nostoa kohti vatsaa
kyynärvarsille sormipuristimia aina niin monta toistoa kuin jaksaa ja tietenkin 3 sarjaa

Joskus teen vipunostoja edestä ja sivuille suht pienillä painoilla, täydentää mukavasti ohjelmaa ja tuntuu olkapäissä!

venyttelyä treenin jälkeen, välillä unohtuu tai ei mukamas kerkee

Onko tässä ohjelmassa mitään järkeä? Löytääkö joku siitä yhtäläisyyksiä omaan ohjelmaansa? Mitä mieltä olette yleisesti yksijakoisesta treenaamisesta?

Voimaharjoittelun ohella teen 10 km:n juoksulenkkejä. Viime aikoina olen kuitenkin keskittynyt bodaamiseen. Ei tonne pimeään viitsi enää lähtee. Keväällä sitten taas alkaa ehkä juokseminenkin maistua.

Treenaan 4 - 5 kertaa viikossa.

Itse treenaan kotona (autotallissa.) Löytyy penkki+jossa jaloille erillinen voimistelu laite. Miksi sitä ikinä haluakaan kutsua. Ja pari käsipainoja+painoja.

Penkissä saa rintakehän/ojentajat treenattua hyvin. Hauis/olkapäät/käsivarsi/ käsipainoilla. Ja ""jalkaprässillä"" jalat sitten. Vatsat ja selät voi tehdä lattialla/patjalla jne.

Ylätaljan leukoja vetelemällä rekkitangolla.

Näin olen itse treenannut ja saanut tuloksia. Pienellä soveltamisella saa ihmeitä.

Itsekin olen treenaillut oikein sujuvasti ja tyytyväisesti kotona :)
Multa löytyy levytanko + levypainoja, käsipainot ja penkki (jossa myös jalkalaite).

Mun mielest kaikki tarvittavat perusliikkeet pystyy tekee käsipainoilla, leuanvetotangolla ja tangolla + levypainot. Jos haluaa hifistellä, eristää jonkun tietyn lihaksen liikkeeseen, ni sit voi etsiä punttisalilta ne laitteet. Mut perustreeniin riittää painavat tavarat joita nostelet ilmaan, jonka pitäis riittää 99%:lle kuntoilijoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voi tulla vaikeeta, jos aloitat heti tollasella dietillä ja kauheella treenauksella. Motivaatio saattaa kadota, tai sitten ei ;). Voisi ehkä aluksi vain poistaa kaikki roskaruoka ja muut herkut ruokavaliosta, ja vaihtaa oma ruokavalio monipuoliseen ja terveellisempään. Sitä terveellistä normiruokaa kun syö niin kumma kyllä pitää aika hyvin kylläsenä, ja ei tule mitään kaloriylijäämiä. Samalla sitten hankkii jonkin ohjelman jota on helppo noudattaa, ja jossa koko keho tulee säännöllisesti treenattua. Tekniikkaan kannattaa aluksi panostaa, ettei tule niitä loukkaantumisia. Ei ehkä nopein tapa laihduttaa, mutta lihasta tulee ainakin hitusen lisää ja voimat kasvavat kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom