En kyllä suosittelisi tekemään itse jos ei ole aiempaa kokemusta. Hyvännäköisten sivujen tekeminen vaatii paljon muutakin kuin html-kielen osaamista.
Siihen on ihan oikeasti hyvät syyt miksi ne ammattilaisten tekemät sivut maksavat. Jo ensinnäkin kaikki ne ohjelmat mitä tarvitaan graafisen ulkoasun työstämiseen ja sivujen laittamiseen nettiin maksavat useissa tapauksissa tuhansia euroja (jos siis tehdään pro-tason ohjelmilla). Toisekseen näitä ohjelmia saa olla päivittelemässä yhtenään, mikä imee rahaa. Isoille firmoille tämä ei ole yhtä paha nakki kuin pienemmille tekijöille.
Ja pitäisi sitä leipääkin saada pöytään ostettua. Itse en toistaiseksi ole tehnyt yhtäkään kotisivua joka olisi saatuun rahamäärään nähden oikeasti kannattanut. Tuntimääriä ei edes uskalla laskea kun tietää että siivoajanakin saisi huomattavasti paremman tuntiliksan. On tietysti paljon ammattilaisia jotka tekevät noita sivuja lonkalta muutamaan tuntiin, mutta kyllä sen tusinatuotannon tunnistaa.
Toki myönnän että tämä on puolueellinen kanta, kun alan opiskelija olen (toistaiseksi, kunhan tässä keväällä valmistun sinne kortistoon niin alan varmaan katselemaan muita uravaihtoehtoja, työllisyysnäkymät kun eivät mitkään kummoiset tällä alalla ainakaan täälläpäin Suomea ole).
Ja kun joku meni mainitsemaan että alan opiskelijoilta voisi saada sivuja ilmaiseksi, niin ainakin meidät on koulussa ohjeistettu ottamaan rahaa jo oppilastöistä. Suosittelen sinänsä lämpimästi ottamaan yhteyttä oppilaitoksiin, sillä opiskelijoilla on yleensä enemmän aikaa (ja luomisen vimmaa) panostaa niihin töihin kuin suurissa firmoissa ahertavilla tusinatekijöillä, joilla se luomisen vimma on aikaa sitten kadonnut... (okei, kärjistän tässä aika rankasti mutta on ikävän monta kertaa tullut tämä itse nähtyä)