Kotisali

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä on säädeltävät käsipainot, voimapyörä, penkki, mutkatanko, levytanko, säkki,hyppynaru,sormipuristin ja kahvakuula kotona. Duunipäivät on pitkiä ja siihen vielä penskojen hoito päälle, niin ei oo aina saumaa salille mennä, niin ihan kiva että vähän jotain pystyy myös himas näpertää.

@Fea Räkin alla on 10mm kumista salimattoa, toisessa päässä ”jumppamestalla” on eBaysta ostettua EVA-palamattoa.
https://www.ebay.co.uk/itm/391981697064
Salimaton löysin käytettynä, tarkkaa tyyppiä en tiedä. Kai se jotain rouhemattoa on.
Kiitos! Mietin tuota lattiamatskua. Olen tätäkin ketjua selannut alusta ja lopusta ja varmuuden vuoksi keskivaiheilta. Edelleen pohdinnassa. :)
En halua mitään, mikä tuntuu jalkojen alla pehmeältä. Siksi nuo EVA-mattopalat vähän epäilyttävät.

Olen nimittäin tässä vähän kotona puhunut, että haluaisin rakentaa kotiin pienen jumppanurkan.
Salille on on toki välimatkaa 10 km mutta se ei häiritse. Välimatkan sijaan häiritsee se, että joka kerta kun itselle sopisi jumppailla kaikista parhaiten, siellä on menossa joku mummojumppa, jonka aikana salille meneminen on kielletty. Ja joskus vain kiukuttaa, ettei pääse tekemään sitä mitä oli suunnitellut, koska suorituspaikkoja on niin vähän.

Toki kotona sitten tila on rajallinen.
Koska olen vain kuntojumppailija, minulle riittäisi vallan mainiosti kyykkyteline, vinopenkki, säädettävät käsipainot ja kahvakuula. Leuanvetotanko ja kuntopyörä jo löytyvätkin.
Häkkiä en tarvitse, koska selkävammojen vuoksi en tule juurikaan tekemään raskaita kyykkyjä. Samasta syystä en tule tekemään maastavetoakaan. Ja ainahan näiden takia voi sinne salille raahautua, jos tulee pakottavaa tarvetta tehdä.
Tanko vain ei voi olla täysmittainen. Lyhyemmät ovat ohuempia ja siihen menee ehkä hetki sopetua. Mietin, että jos on hankalaa, ostan jonkinlaiset otekahvat totutumman tuntuman saamiseksi. Vaikka se tuntuu aluksi karsealle, olen valmis sopeutumaan. Minulle tärkeintä on nyt kuitenkin se, että oma kuntojumppailu onnistuu silloin, kun se minulle sopii. Tehty jumppa on kuitenkin parempi kuin tekemätön. :)

Epäilisin sen olevan tätä, tai ainakin hyvin samanlaista.
https://www.veryblackstore.fi/product/14/kumimatto
Kiitos linkkivinkistä! Tuota en ollut vielä aiemmin bongannut.

eikös tännekin ole linkitetty normipaksusia lyhkäsiä tankoja
En edes näitä tajunnut tästä ketjusta vielä etsiä, koska lueskelin ketjua lähinnä lattiansuojaukseen liittyviä vinkkejä silmällä pitäen.

Gofitnessin pätkätangot 50mm levyille on 28mm, kun normaalit on 28,5mm. Eipä tuo valtaisa ero ole...
Tämä on totta! En edes ole tutustunut tankovaihtoehtoihin vielä. Äkkiseltään pätkätanko vain näyttää ja tuntuu niin pieneltä. :ROFLMAO:

Nyt kyllä näyttää, että olisi helposti ja ilman lisäkustannuksia saatavana tanko 30 mm levyille, joten sillä varmaan mennään.

Tämä saapui. Kovin on tukevan oloinen. Toki reklamaatiota joutu heti laittamaan; 2 reikää oli jäänyt poraamatta tehtaalla.
Mutta hyvältä ja ihan laadukkaalta vaikuttaa.
Kuluineen tuli hintaa sen 260€+vähän kallista omaa aikaa poraukseen.

1372946E-4086-4B05-AD06-2B1F4CA02F07.jpeg

Tämä saapui. Kovin on tukevan oloinen. Toki reklamaatiota joutu heti laittamaan; 2 reikää oli jäänyt poraamatta tehtaalla.
Mutta hyvältä ja ihan laadukkaalta vaikuttaa.
Kuluineen tuli hintaa sen 260€+vähän kallista omaa aikaa poraukseen.

katso liitettä 153180

Viitsisitkö ottaa vähän kuvia penkin rungosta niin, että näkee hieman noita liitoskohtia, hitsisaumoja ja rakennetta? Ja tietenkin jos vielä kehtaisit katsoa suorakulmalla, että onko penkki tosiaan T:n muotoinen, eikä selkänoja sojota suhteessa toiselle puolelle enemmän, eikä penkki muistuta myöskään päästä katsottuna Z-kirjainta. Jaja...sitten vielä se, että ovatko onnistuneet hitsaamaan tuon selkänojan oikeasti vaateriin? :ROFLMAO:

Ei mulla suinkaan kriteerejä penkille ole, mutta kaikki nuo ongelmat on tulleet aiemmin vastaan. Yritä siinä nyt sitten saada penkki suoraan.

Otin palikoista kuvia ennenkuin kasasin. Suorakulmaa en omista. :whistle:
Otan jossain välissä yksityiskohtaisempia kuvia kun kerkiän.

8A963F0E-4116-4261-91CD-3AAF23CC9714.jpeg 7CB8A7B5-518A-475A-B1F6-0545346A75BB.jpeg 5B11A190-0FD9-4D91-A2AF-6ADCBD20D487.jpeg

Minunkin pitäs löytää tukeva irtopenkki; eihän siinä, mutta "edullinen" pitäis olla. Ja pitäis kestää ainakin reippaasti yli 300kg kokonaiskuormaa. Mieluusti 350kg. Joten tuo penkki vois ihan hyvä olla.

^Tämä tais olla "edukkain" mitä löysin, sikamaisista toimituskuluista huolimatta. Mitoiltaan toi kaiketi täyttää IPF:n standardit. 400kg ilmoitetaan kapasiteetiksi.

Näyttää kyllä ihan passelilta. Mihin korkeuteen tuo runko jää lattiasta ilman selkänojaa? Voisin vaihtaa tilalle vähän leveämmän.

Mittaan joskus. Itse en kyllä yhtään leveämpää tartte. Tosin ei mulla kyllä ole selkääkään.

IMG_20190214_234541.jpg

Nyt on tuommonen. 5 minuutin suunnittelu ja toteuttajalla lähti homma vähän lapsesta. Seinälle oli tarkoitus nostaa punnerrustellingiksi, mutta painaa niin helvetisti ettei kyllä uskalla. Kaatuu koko seinä vielä. Vaatii vähän suunnittelua tämä...

katso liitettä 153217

Nyt on tuommonen. 5 minuutin suunnittelu ja toteuttajalla lähti homma vähän lapsesta. Seinälle oli tarkoitus nostaa punnerrustellingiksi, mutta painaa niin helvetisti ettei kyllä uskalla. Kaatuu koko seinä vielä. Vaatii vähän suunnittelua tämä...
Tuolle pitää seuraavaksi rakentaa sellainen tukeva omilla jaloillaan seisova kehikko, joka on ainakin kolme kertaa isompi ja painavampi kuin itse laite :rolleyes:

TSI forkkurullain

Tarvikkeet: levytanko ja teline + naru ja vaikka koukku + paino

Kiinnitä paino, pyöräytä narua pohjille pari kiekkaa, rullaile.

2A5FFBF3-25B3-48FE-8B08-95543F1CEF78.jpeg
BAF61E9B-F4EA-4564-87C1-284CC7B6789E.jpeg

BCBB77E4-B59F-4D24-839A-22F4769C302C.jpeg

BABAB9B9-D848-4FC1-8537-B87DB764FA8A.jpeg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom