Kotisali - Rautapyhättö omassa kämpässä

Meta title: 💥 Kotisali – rautapyhättö omassa kämpässä ilman jonotusta tai ärsyttäviä selfie-tyyppejä

Meta description: Keskustelua kotisalin laitteista, tilaratkaisuista, treeneistä ja ideoista – miten rakennat toimivan salin kotiin omilla ehdoilla.

Tuli toi TrueSteel/StrongGear Buffalo Bar. On laadukas tanko jälleen heiltä. Jännä ilmiö kun aikoinaan hommasin Strength Shopin Buffalo/Bow Barin ja sillä vuosia kyykkäilin niin ei enää halua kyykätä suoralla tangolla kun ei ole pakko. Toi kaaritanko on omalla kropalle vaan paljon miellyttävämpi tanko kyykätä. Jim Wendler puhui joskus 20v sitten samaa että Buffalo on hänen suosikki kyykkytanko.

Laitoin kyselyä paljonko olisi pelkästään heidän säädettävä Safety Squat Bar toimitus. Yhdessä ton Buffalo Barin kanssa toimitus olisi maksanut 150€. Pelkkä Buffalo niin toimitus oli 50€. Oishan tollanen säädettävä SSB hauska.

Yksi liike mitä SSB:llä tykkään tehdä on ns. Hatfield kyykky eli SSB:llä käsillä tukien selkä varsin pystyssä jalat kapealla, aivan pohjaan, herkutellen maksimaalista liikelaajuutta etureiskalle. Tossa 10 toiston sarjapainoon 50 kg lisää rautaa ja samalla syö paljo prodea ja muutenkin elää hyvää elämää niin tulee etureiteen pihviä. Tota pystyy muuten hyvin tehdä ulkosalien kyykkymasiinassa, jalat eteen kapealle, mutta niissä kuorma loppuu kesken tossa liikkeessä.

Hulkki teki tuota joskus

View: https://www.youtube.com/watch?v=yD1wI9s4X8A

Viimeksi muokattu:
Oliko täällä suosituksia räkeistä? Voisi olla joku johon saa vähän taljaviritystä sun muuta ostettua ja kunnon turvaraudat eikä noita ohkaisia keppejä mitä halvimmissa tullut vastaan

En saa mitään tästä mainostamisesta, mutta on kyl huikee verme. Jos pitäis laittaa kotisali uusiksi, niin tää olis mun ensisijainen / ykköshankinta apuliikkeisiin. Eilen just tein vedon 1RM (jäi tällä kertaa enkat yritykseks, ei ny sentään joka kerta voi parantua), sen jälkeen juoksulenkki ja lenkin päälle hikikuumana (ettei jalat katkee) vielä huikeet all-time enkat nordic curlissa, päälle reverse hyperiä ja ghd situppeja alas ääriroikuntaan -> tästä on leikki kaukana, en paljo ikävempiä vatsoja keksi ja ekalla kerralla tuli niin *tanan kipeeksi, ettei meinannu päiväkausiin kärsiä tehdä mitään.

Kehittyy niin *itusti pohkeet/polvet/takareiskat/core, että huh. Ja en ole todellakaan mitään satumukavuusjuttuja noiden suhteen ennenkään treenaillut (reilu 5 v. olin jto-valmennuksessakin mukana ja ihan heviä shittiä tehtiin), niin noi muuvit on kyllä tehokkaita voimanoston apuja ts. saattoi olla mulla se selittävä heikkous / ei vaan oikein ole takaketju muulla aktivoitunut kylliksi.
No nyt mullakin on tämä. Muut osat tuli viikko sitten ja tänään kasasin leg developerin. Vaikka paljon posia tästä lukenut niin yllätti silti kuinka asiallinen peli on. Tuntuu että tämä ojennus ja koukistus on just niin hyvä kun se levypainokuormitteisessa voi olla. En tosin tänään pystynyt kovin kummoisesti kokeilemaan kun on takareidet ja vatsat niin maan perkeleen kipeänä kun oon testaillut tällä viikolla vähän turhan innokkaasti.. Nordic curlit kyllä palauttaa maan pinnalle kun kuvitteli olevansa vahva tuolta takaosastolta

No nyt mullakin on tämä. Muut osat tuli viikko sitten ja tänään kasasin leg developerin. Vaikka paljon posia tästä lukenut niin yllätti silti kuinka asiallinen peli on. Tuntuu että tämä ojennus ja koukistus on just niin hyvä kun se levypainokuormitteisessa voi olla. En tosin tänään pystynyt kovin kummoisesti kokeilemaan kun on takareidet ja vatsat niin maan perkeleen kipeänä kun oon testaillut tällä viikolla vähän turhan innokkaasti.. Nordic curlit kyllä palauttaa maan pinnalle kun kuvitteli olevansa vahva tuolta takaosastolta
On reiskan ojennuksen ja koukistukset ihan parhautta. Vyökyykky-/pohjelisäri on kyl kans kova. Hiton hyvä vastuskäyrä ja ergonomia tos vyökyykys...

On tässä 1 vuodessa aika paljo nordic curleissa kehittynyt, nyt menee 4x10 setit 20-asteen ylämäkeen vaikka kyykyn ja vedon jälkeenkin. Uutena/reilu vuos sitte ei menny edes ykköstä 20 asteen kulmaan... Ois yli 200 kyykyllä luullu saavansa mut nou tsääns. Kympin pystyy tekeen 15 asteen kulmaanki ja yhen kerran oon saanu jo 10 toistoo 10 asteen kulmaan hyvänä päivänä. Vaakatasoo en oo viel koittanu ku pelkään et tulee nenä kipeeks tms. :D

Reverse hyperit kuminauhoilla myös kova sillä ghd-tyynyllä, samaten selänojennukset kunnon painolla, ghd situpit sormet lattiaan venyttäen ja sit kylkiä kyl loistava kans tehä. Facepullit, haukkarit jne. myös mukavia.

Back
Ylös Bottom