Kotiohjelmaa rintalihaksille sekä hartioille + parannusta ryhtiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jackyd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itellä varmaan tämä yleisin "ongelma" elikkä olen melko pitkä (>180cm) mutta sitten tietysti lähinnä pelkkä luukasa eli painoa on n. 60kg. Olen 15v ja toista vuotta taaksepäin lopetin lätkän peluun. Ja kun ennen lätkää pelasin on tietysti ryhti hieman "etukenoinen" ja sitä myöten rintalihaksia ei erota juuri ollenkaan ja tätähän ei ainakaan tue se että hartiat eivät juuri tennispalloa isommat ole.

Tarkoituksena olisi kysyä tehokas kotitreeni rintalihaksille sekä hartioiden seudulle ja samalla myöskin ryhtiin yritän panostaa, mieluummin sitä kävelee rinta pystyssä kuin luihuna laahautuu pitkin maata. Vatsalihakset on ihan ok kunnossa ja punnerruksiakin olen tehnyt joka päivä n. 50 kpl. Mitään laitteita ei juuri kotoa löydy, joten löytyiskö jotain käyttökelpoista pientä kotitreeniä tännepäin. :wtf:

http://www.youtube.com/watch?v=nQAh7m4xsMo
Siinä olis kova kotitreeni rintalihaksille, tämä linkki ja jotain muuta juttua tästä samasta aiheesta löytyy:
http://www.pakkotoisto.com/vbulleti...ighlight=sorry+no+matches+try+different+terms

Hartioille viparit ja pystypunnerruskset käsipainoilla on hyviä.

Ryhtiä parantavista liikkeistä suosittelen olkapääkiertoa käsipainoilla (en tiedä tunnetko liikkeen mutta yritän selittää):
1.ota kaksi hyvin kevyttä käsipainoa ja taivuta kyynarvarret 90 asteen kulmaan, käsivarret lattiansuutaisina kämmenet alaspäin
2.kierrä käsipainot kyynärpäät lukittuna hitaasti ylös loppuasentoon korvien taakse
3.painot hitaasti aloitusasentoon
eli näitä teet vaikka 2x20
Tämä on sellainen harjoitus joka tasapainottaa koko olkapään seutua ja "vetää" takaisin eteenpäin kääntyneet olkapäät. Itellä juuri tämä olkapääkierto+rintalihasten venyttely on kehittänyt ryhtiä paremmaksi.
Mutta viisaammat saavat sitten kertoilla enemmän

Itellä varmaan tämä yleisin "ongelma" elikkä olen melko pitkä (>180cm) mutta sitten tietysti lähinnä pelkkä luukasa eli painoa on n. 60kg. Olen 15v ja toista vuotta taaksepäin lopetin lätkän peluun. Ja kun ennen lätkää pelasin on tietysti ryhti hieman "etukenoinen" ja sitä myöten rintalihaksia ei erota juuri ollenkaan ja tätähän ei ainakaan tue se että hartiat eivät juuri tennispalloa isommat ole.

Tarkoituksena olisi kysyä tehokas kotitreeni rintalihaksille sekä hartioiden seudulle ja samalla myöskin ryhtiin yritän panostaa, mieluummin sitä kävelee rinta pystyssä kuin luihuna laahautuu pitkin maata. Vatsalihakset on ihan ok kunnossa ja punnerruksiakin olen tehnyt joka päivä n. 50 kpl. Mitään laitteita ei juuri kotoa löydy, joten löytyiskö jotain käyttökelpoista pientä kotitreeniä tännepäin. :wtf:

Selkää sun pitää treenata jos ryhti on etukenoinen, ja jättää rintatreenit vähemmälle. Esim leukoja vetämällä, ja rintalihoja venyttelemällä saat sen kääntymään pikkuhiljaa. Ylimääräinen rintalihasten treenaus vaan vetää ryhtiäsi enemmän kasaan.

Kyllä niitä vatsojakin kannattaa reenata monipuolisesti, niistä löytyy ryhdin ylläpitäjää ja tärkeitä apulihaksia muita liikkeitä ajatellen. Ja varsin tärkeä on yläselän lisäksi tietenkin alaselkä, ehkä kevyitä selänojentajaliikkeitä kannattaa tehdä. Monesti näkee näitä huonoryhtisiä treenaajia jotka tekee penkkiä, hauista ja olkapäitäkin, mutta eipä ne paljon sitä ryhtiä tunnu parantavan :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom