Koska mineeralit, vitskut ja omegat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu
Oon aina tähän saakka tehnyt sillai että aamupalalla mineraalit + omegat ja iltapalalla vitamiinit + omegat. Syy tähän on se että kun ekan kerran ostin näitä tuotteita Bodystoressa niin kysäsin siihen sitten samalla Mentulan Jarilta asiaa ja näin hän tokaisi. Mutta onko sillä oikeestaan mitään merkitystä miten noi vetää? Ronnieki pistää siinä uudella videollaan aina aamupalan jälkeen siitä järjettömän kokoisesta pillerikokoelmastaan kaikki naamaan samalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sen mitä olen bodaajien ja fitnessien ruokavalioita katsellut niin yleensä kaikki otetaan aina aamupalan yhteydessä ja jotakin erityistä punttistreenien ennen/jälkeen (etenkin C-vitamiini, lisäksi on suositeltu E-vitamiinia ja magnesiumia)

Ainakin siinä pitäis miettiä, mitkä tuotteet haitta joidenkin vitamiinien imeytymistä (esim. joku kauhee rahkasatsi). Ois kyllä tuon A Mannisen heiniä. Niin syvällisiä ei viitsi edes ajatella, miten mikäkin pilleri ylipäätään imeytyy, onko missäkin olomuodossa mitenkäkin hyväksikäytettävissä ja vaikuttaako koskaan mihinkään...

Mä oon miettinyt tätä samaa kreatiinin kohdalla. En ota suurempaa annosta kun 5 grammaa päivässä ja se menee palautusjuomassa. Eli onko hyötyä jos hifistelee ja jakaa sen kahteen osaan. Ottaa puolet jo aamupalalla ja jättää toisen puolikkaan siihen palariin?

Itse otan aamulla multivitskun ja omegat. Reenin jälkeen otan palarin kanssa tietty krean mutta myös sinkin, magnesiumin ja C:n. Saatan ottaa toisenkin C:n ennen treeniä.

Aamulla Pro Labin Training Paks naamariin ja sillä siisti. Enempää ei jaksa miettiä.

Itse otan illalla omegat kun kuitenkin panostaa iltapalalla rasvoihin, ja aamupalan yrittää syödä vähärasvaisena.

Aamulla Vitamax,C:tä pitkin päivää ja illalla omegat.

Magnesium kai rentouttaa lihaksia? Jossain lehdessä, jonka joku oli kuntopyörän viereen jättänyt, neuvottiin ottamaan Mg juuri illalla, jotta tuo rentouttava vaikutus tulisi yön aikana, ja ennaltaehkäisisi kramppeja.

B-vitan otan itse myös illalla l-trypton kanssa, muuten kaikki vitamiinit sitten aamupalan yhteydessä. Menee helpoiten noin, tiedä sitten onko vaikutus optimaalisin.

Monivitamiini aamulla. Treenin jälkeen c-vitamiini ja sitten treenin jälkeen tulevan aterian kanssa omegat. Nukkumaan käydessä magnesium+sinkki+b-vitamiinit.
Joskus vuonna yks ja kaks oli juttua että c-vitamiinilla olisi hieman vaikutusta lihaskipeyden estoon kun ottaa treenin jälkeen, siksi siis näin. Omegat kanssa illalla siksi että illalla tulee muuten rasvoja vähemmän.

Ei varmasti ole yhtä ainutta oikeaa tapaa ajoittaa niitä, itsekin vedin ennen Mg+Zn:n illalla mutta huomattuani ettei se auttanut mua nukkumaan sen paremmin ja luettuani sen pienen jutun tuosta Nutrient Timingista (Anssi) niin siirsin noi kaksi reenin jälkeen palarin kanssa, tuolla yrittäen myös tehostaa niiden hyväksikäyttöä. Tietty käytän sitraatti/ glukonaatti/ aspartaatti/ karbonaatti/ "muu hifi tai kelaatti" -versioita. Koskee myös multivitskuani, ei siis Multitabs tyyliin 500 tablettia hintaan 2 euroa. Placebosta nyt ei suotta kannata maksaa.

Tavoitteena on löytää jonkinlainen time release C myös ja alkaa käyttään sitä askorbiinihapon sijaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom