Korvaavaa liikettä ranskalaiselle punnerrukselle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Neitseellinen threadi.

Uskallauduin kysymään, löytyisikö ranskalaiselle punnerrukselle mitään korvaavaa liikettä? Mulla on ammattilaisen tekemä ohjelma, joka tarkistettiin salinvaihdon yhteydessä. Täytyy myöntää että vanha ohjelma laiminlöi melkein kaikki ojentajat, joten olen käytännössä nollapainoissa näissä liikkeissä.

Ongelma ranskalaisessa on että tuntuu että olkapäät lähtee sijoiltaan. Teenkö jotain väärin? Yritän pitää kyynärpäät linjassa kropan kanssa enkä levitä niitä mielestäni.. pystypunnerrus koneella menee hyvin, ja siihen pystyy jo läimimään painoja (30kg). Olen kyllä lukenut pakkista ahkerasti ja tarkistuttanut liikkeenkin ohjelman laatijalla, mutta silti ei tunnu oikeen hyvältä.

Pitääkö jättää koko liike pois ohjelmasta? Mikä olisi yhtä tehokas (olen ymmärtänyt että ranskis on todella hyvä liike oikein suoritettuna) liike, jonka voisin ottaa korvaajaksi??

Sorry, ehkä vähän n00b kysymys, mutta en löytänyt vastaavaa haulla.

t. :david:

Ojentajapunnerrus taljassa tai sitten dipit. Omasta mielestäni ranskalainen punnerrus ja dippipunnerrus ovat parhaat ojentajaliikkeet.

Miten teet ranskalaisen punnerruksen?
Kokeile eri variaatioita.
Maaten otsan päältä mutkatangolla.
Istuen penkillä mutkatanko niskantakaa punnerrus ylös (rystyset eteenpäin osoittaen).
Istuen käsipainolla n. 90 asteen kulmassa.
Istuen käsipainoilla n. 90 asteen kulmassa.

Tai sitten ihan muita liikkeitä.
Kapea penkki
Taljassa ojentajapunnerrus.

Miten teet ranskalaisen punnerruksen?
Kokeile eri variaatioita.
Maaten otsan päältä mutkatangolla.
Istuen penkillä mutkatanko niskantakaa punnerrus ylös (rystyset eteenpäin osoittaen).
Istuen käsipainolla n. 90 asteen kulmassa.
Istuen käsipainoilla n. 90 asteen kulmassa.

Toi olis lähinnä se mitä teen. Ilmeisesti pitää vielä pyytää viereen ohjaaja tarkistamaan että menee oikein. Muljahti siten vasemmassa olkapäässä, että sarja jäi siihen. En uskaltanut jatkaa ettei mene pahemmin. Treenitauko tähän olisi ehkä paskin homma ever.

Tai sitten ihan muita liikkeitä.
Kapea penkki
Taljassa ojentajapunnerrus.

Öh, onko ojentajapunnerrus taljassa sama homma kuin punnerrus niskan takaa (taljassa) niinkuin mulla lukee ohjelmassa?

Kiitos vastauksista tähän asti!!

Toi olis lähinnä se mitä teen. Ilmeisesti pitää vielä pyytää viereen ohjaaja tarkistamaan että menee oikein. Muljahti siten vasemmassa olkapäässä, että sarja jäi siihen. En uskaltanut jatkaa ettei mene pahemmin. Treenitauko tähän olisi ehkä paskin homma ever.

Öh, onko ojentajapunnerrus taljassa sama homma kuin punnerrus niskan takaa (taljassa) niinkuin mulla lukee ohjelmassa?

Kiitos vastauksista tähän asti!!

Ei ole. Punnerrus niskan takaahan tehdään ylöspäin? Kun taas ojentajapunnerrus tehdään niin, että käsivarret on aböööt alaspäin ja työntelet ojentajilla käsiä suoraksi ja takaisin ysikympin kulmaan... olkavarren pysyessä paikallaan. Noin karkeasti havainnollistaen :)

Missä maaten käsipainoilla?!

Itse ainakin tuon olen todennut parhaimmaksi, istuen tuntuu vähän väärällä alueella ja mutkatangosta en ole ikinä pitänyt, joten tähän tullu päädyttyä.

Sitä ranskista voi koittaa tehdä taljassakin, laitat joku sellaisen käyräkahvan tai köydän kiinni ja vetelet niskan takaa ojentajia, tulee hemmetin hyvä pumppi. Myös ojentajapunnerrus sekä pushdown on hyviä liikkeitä. Itsellä kyynerpäät ei tykkää enää ranskiksesta, joten noilla on menyt, sekä kapeaa penkkiä välillä.

Jos olkapäät vihottelee niin dippi on niille yhtä helvettiä, joten sitä en suosittele.

Groundog sanoi:
Ongelma ranskalaisessa on että tuntuu että olkapäät lähtee sijoiltaan. Teenkö jotain väärin?
Teet siis istuen niskantakaa ranskalaista ja tuntuu olkapäissä? Enpä ole kuullut tuollaista, mutta kerta se ensimmäinenkin on. Melkein pitäisi saada videomateriaalia kyseisestä suoritus tekniikasta. Itsellä ainut paikka jota kyseinen liike vähän sakottaa on oikean käden kyynärvarsi. Sain jopa tehtyä noin puoli vuotta ilman mitään kipuja lämmittimien avulla. Nyt kuitenkin vähän alkanut taas vaivaamaan --> lopetin taas joksikin aikaa sen tekemisen.

Ranskalainen on hyvä liike, mutta jos on vähänkään "ojentaja geenit", niin en olisi kovinkaan huolissani. Ojentaja ottaa hyvin vastaan myös sitä epäsuoraa treeniä, eli suoraa treeniä ei kaikki välttämättä tarvitse niin paljoa. Kuten muutkin ovat sanoneet on dippi, kapea penkki ja muut variaatiot ranskalaisesta varsin käteviä. Taljaojenteluakin voi tehdä, mutta pääpaino kuitenkin noissa edellä mainituissa liikkeissä.

Pitääkö jättää koko liike pois ohjelmasta? Mikä olisi yhtä tehokas (olen ymmärtänyt että ranskis on todella hyvä liike oikein suoritettuna) liike, jonka voisin ottaa korvaajaksi??

t. :david:

Itse en tekisi ranskalaista punnerrusta ollenkaan. Suosittelisin tekemään dippiä, ja kapeaa penkkiä myötä- ja/tai vastaotteella. Ja niin kuin NGV tuossa jo mainitsi, ojentajat eivät välttämättä tarvitse suoraa treeniä ollenkaan. Varsinkaan silloin, jos rinta ja olkapäät treenataan samassa treenissä.

Olen alkanut tekemään Kultaista kuusikkoa (pienin muutoksin), ja ojentajat tuntuvat kasvavan aivan saatanallista vauhtia... suorat liikkeet vittuun ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tein eilen ranskalaista pelkällä tangolla varovasti, testatakseni onko tekniikka ihan pielessä. Katsoin foorumilla olevien linkkien kautta tekniikkavinkkejä, ja mielestäni sain ainakin sen kohdalleen. Ilmeisesti edellisen ohjelman puutteet johtaneet siihen että ojentajat on niin alikehittyneet että tuo liike on niin vaikea.. ehkä se tästä!

Joo siis piti lisätä että tällä kertaa tein sen liikkeen maaten. Tuntui huomattavasti paremmalta tällä kertaa. Riippuu toki siitäkin, missä vaiheessa treeniä liikkeen tekee..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom