Korvaava liike penkille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tugeh
  • Aloitettu Aloitettu
Ei löytyny searchilla vaikka muistelin et joskus olisin lukenu jotai asiaan liittyvää. Mutta asiaan, olkapää meni pari vuotta sitte jenkkifutiksessa ja tuli taukoa ja asia unohtu mutta nyt 1-jakosessa on olkapäätä ruvennu jaksoittain vihlomaan ja särkemään kokoajan vaikkei teekkään mitään.
Kävin tossa just magneettikuvaukses ja ortopedin mukaan olkakupin takareuna olis jotenki paskana ja yliliikkuvuutta olkapäässä ja penkki ei ilmeiseesti tyy kyseeseen enää ellei halua vihlomisen kanssa elellä, joten pitäis keksiä jotain sen niin arvostetun penkin tilalle.
Onko ketää joka treenais ilman penkkiä, vai onko se vaa niin korvaamaton perusliike tisseille? :jahas:
Vinopenkki toivon mukaan onnistuu jatkossaki, mutta mikä ois hyvä siihe lisäks, treenaanko sit vaa vinopenkkiä penkin sijaan vai mitä?
Penkkitopicceihin ois tietty voinu laittaa mutta eipähän huku ainakaan "miten penkki nousuun" postauksien sekaan :rolleyes:

Alaviistopenkki vois olla hyvä, ei pitäisi rasittaa olkapäitä kovinkaan paljoa. Kokeile kässäreillä ja tangolla, valkkaa parempi noista. Vinopenkin kaverina varmasti ihan tarpeeksi rinnalle treeniä jos pienijakoisissa ohjelmissa pysyt. Isommissa jaoissa voit sitten toki ottaa flyerssiä tai ristitaljaa mukaan :)

Ristitalja saattaa olla hyvä, siihen tyyliin että työnnät kädet takaa eteen, ei siis kuten viparit maaten vaan työntötyyliin.

Kannattaa kokeilla penkkiä/vinopenkkiä käsipainoilla. Pystyt itse säätämään sen asennon niin ettei ota olkapäihin läheskään niin paljoa. Ja sit tietysti lisäksi pecdecit ja muut ''flyerssit''.

Mä en ole tehnyt piitkään aikaan normi penaa, vinopenkillä menty. Mä en saanut tarpeeksi hyvin lapoja vedettyä normipenkissä, mutta kun aloin tekemään vinopenaa smithissä, niin ongelma hävisi kuin tuhka tuuleen. Suosittelen kokeilemaan!

Kokeili kaikkia eri kulmia ja oteleveyksiä punnerruksissa ja dippi eri otteilla. Ei ole mitään syytä miksi kehityksen pitäisi pysähtyä, jos ei normipenkkiä voi tehdä. Pääasia on, että löytyy jotain raskaita punnerruksia valikoimasta.

Minulla on olkapää leikattu ja jefukentällähän sekin meni. Toistakin olkapäätä vihloo ajoittain ja penkkipunnerrus käsipainoilla toimii ainakin minulla loistavasti.

Lattiapunnerrus mikäli vain on power rack käytössä

Joo samaa sanosin, mut pystyy tekee myös smithis. Kunha laittaa selän alle sellasen ihme korokkeen, minkä päällä jotkut tekee pohkeita. Siis se silleen, että kädet ottaa siihen lattiapenkin tapaan vastaan.
Toine liike vois olla vastaotepena.

Dippi. Saa jopa enemmän painotettua rintaa kuin penkissä jos tekee etukumarassa vähän vajaana, ja toistaalta ojentajiin kun hommaa voimaa niin penkkikin nousee sitten paremmin.

Dippi. Saa jopa enemmän painotettua rintaa kuin penkissä jos tekee etukumarassa vähän vajaana, ja toistaalta ojentajiin kun hommaa voimaa niin penkkikin nousee sitten paremmin.

Löytyykö tästä jotain mallisuoritusta? Tarvis löytää itekki joku kova rintalihasliike

Back
Ylös Bottom