korvaako ryyppypäivä mässäilypäivän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ex-Tavis
  • Aloitettu Aloitettu

Ex-Tavis

Suursankari
VIP
Ikä
39
:nolo: Hävettää kyllä kysyy tällasta ja paljastaa ettei ihan kuulu teihin "yli-ihmisiin" jotka vaan treenaa kovaa ja ei pidä ryyppypäiviä, mutta:

Olen siis saanu sellasen kuvan et aineenvaihdunnan pitämiseks korkeella, olis hyvä pitää kerran viikossa mässäilypäivää, jota itse asiassa en TODELLAKAAN oo pitäny ainakaan kuukauteen, en ainakaan siinä laajuudessa mitä jotkut on kirjoittanu pitävänsä. Siis hyvin tarkkaan mietin mitä syön jne.

Kuitenkin tuon "vastapainoks" tulee sillon tällön(= joskus jopa 3xvko!! :nolo: :nolo: :nolo: , ei siis kuitenkaan joka kuukausi noin paljon..ja määrät ei välttämättä oo aina iha älyttömiä) juotua (pääasiassa kuivaa valkoviinii=mahd. vähän kaloreita)...Eli siis kannattasko mun mässätä teidän mielestä sillä viikolla kun juon jonakin päivänä, mutta kuitenkin esim. niin kuin joku jossain threadissa suositteli lisäämällä esim. "hyvän&terveellisen" ruuan annoskokoa ja ehkä myös hiilareita esim. leivän muodossa???

Ja siis haluisin vielä mielipiteitä viikottaisen mässäilypäivän hyödyllisyydestä!

Tulipas ilmastuu itteeni aikas epäselvästi, joten... :thumbs: teille jotka pystyy ymmärtämään mitä ajan takaa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus itekin miettinyt samaa, et mässypäivänä "mässäilee" viinallakin! Onkohan noi alkoholista saadut kalorit mitenkään "haitallisempia", kuin muista lähteistä saadut, ajatellen nyt juuri mässypäivää jolloin kalorit paljon plussalla?

Se riippuu missä määrin sitä valkkaria maistelee. Pieni määrä on ainoastaa hyväksi, mutta jo suurempi alkaa vaikuttamaan testotasoihin aikasta paljonkin. Eikä tuota pientäkään määrä kannata kovin montaa kertaa viikossa maistella. :)

Oletkos sie dietillä? Jos et, niin kaloreista siun ei niin tarvi välittää. Testot laskee ja palautuminen voi mennä vähän sekaisin, mutta siinä varmaan kaikki.

pollo sanoi:
Se riippuu missä määrin sitä valkkaria maistelee. Pieni määrä on ainoastaa hyväksi, mutta jo suurempi alkaa vaikuttamaan testotasoihin aikasta paljonkin. Eikä tuota pientäkään määrä kannata kovin montaa kertaa viikossa maistella. :)

Oletkos sie dietillä? Jos et, niin kaloreista siun ei niin tarvi välittää. Testot laskee ja palautuminen voi mennä vähän sekaisin, mutta siinä varmaan kaikki.

Ai nii joo ois pitäny sanoo määrä:yks 0,75 l:n pullo tulee normaalisti otettuu!!! :D Tuo alkaa olla jo aika paljon naiselle=ei kovinkaa terveellistä, mut minkäs voit ku pitäähä sitä opiskelijaelämää tässä parhaillaan eletään...

Oon sellasella "dieetillä" et pyrin syömään normaalin kulutukseni verran tai ihan vähän alle vaikka joinaki päivinä tulee liikuttuu runsaastikin...siis en oo aktiivisesti laihduttamassa, vaan pieni kiristely on tavotteena...painoo en ees melkein uskaltas lähtee pudottamaan ku oon saanu niin paljon sellasia kieltoja...

pollo sanoi:

Juurikin näin. Kaloreita alkoholista tulee väkisinkin melko reippaasti, oli sitten valkoviiniä tai mitä vaan. Veikkaisin että valkkaripullostakin semmonen 400-500kcal tulee että rapsahtaa, joten jos dieetillä oot niin kolme pulloo viikossa tuo jo melkoiset plussakalorit :jahas:

Mutta muuten en osaa asiaa juuri kommentoida... kyllähän se alkomahooli joskus itellekkin maittaa :kippis1:

Mutta niin, mitenkäs tuo testotaso-homma, tässä tapauksessahan on naisesta kyse?

Ps. eka postaus :thumbs:

höyhen sanoi:
Onkohan noi alkoholista saadut kalorit mitenkään "haitallisempia", kuin muista lähteistä saadut, ajatellen nyt juuri mässypäivää jolloin kalorit paljon plussalla?

Kyllä ovat. Niinsanotun "cheat-päivän" idea dietillä olisi kuitenkin pääasiassa täydentää tyhjentyneitä taikka vajaita lihasten glykogeenivarastoja. Tämä onnistuu lähinnä lisäämällä hiilihydraattien määrää ruokavaliossa, eikä alkoholin kalorit ole tässä tapauksessa SE vaihtoehto. :arvi:

Ei tuosta kannata stressata, ellet ole aivan huipulle pyrkimässä. Tosin kyllä se urheilijoillekin näyttää hapan välillä maistuvan. Suurempi vaarahan tuossa on hidas mutta varma fläsän kertyminen ja mahdollinen hiipivä alku alkoholismille. Kolme kertaa viikossa on jo sellainen tahti ettei siinä kauheasti ehdi salille välillä, tosin kyllä se jostain syystä mullakin onnistui opiskeluaikaan.

Ei oo totta! Siis todella paha painovirhe tuli tuohon mun viestiin...!!!!!Siis en juo 3Xvko vaan paremminki 3Xkk!!!!siis tai no, tunnustetaan et on joskus jopa 3Xvko tullu otettuu, mut KAIKKEIN tavallisin tahti on 2Xkk!!!....
...eli eihän tilanteeni nyt NIIN PAHA oo, vai?..hih..

Mie teen dieetillä aina niin että jos dokaan, dokaan chiittipäivänä enkä muulloin. Mulla ainakin menee dieetti käsille jos "kesken" dieetin ottaa viunaa.. Eli chiittinä viunaa jos ollenkaan, ja toki viunan lisäksi on pirun tärkeetä muistaa syödä kunnolla muutakin hiilaria ja protskua, sillä siinä nyt ei ole mitään järkeä, että vetää miinuskaloreilla kännit ja unohtaa syödä protskut, rasvat, vitskut jne.

Jason82 sanoi:
Kyllä ovat. Niinsanotun "cheat-päivän" idea dietillä olisi kuitenkin pääasiassa täydentää tyhjentyneitä taikka vajaita lihasten glykogeenivarastoja. Tämä onnistuu lähinnä lisäämällä hiilihydraattien määrää ruokavaliossa, eikä alkoholin kalorit ole tässä tapauksessa SE vaihtoehto. :arvi:

Jasoni puhuu asiaa. Toisena tarkoituksena cheattipäivällä on edes yrittää normalisoida hidastunutta aineenvaihduntaa ja muita kropan adaptaatioita matalaan kalorinsaantiin, ja viina ei sitä tosiaankaan tee. Päivän mittaisen cheatinkin vaikutus on melko vähäistä vaikka sen tekisi kaikkien sääntöjen mukaan puhtaalla hiilarilla, viinalla ei sitäkään vähää :) (Hmmm...entäs jos kiskaisisi sokerista likööriä... :D)

No joo, mutta 2xkk ei ole IMO paha tahti. Ei sen pitäisi esteenä dieetille olla.

Itse en viinaa dietillä ota ainoastaan sen kerrannaisvaikutusten takia. Se vie takapakkia treenissä moneksi päiväksi ja kun olen kitupiikkiraukkis niin mietin myös sitä kulutettujen lisäravinteiden ja ruokien määrää johon olen diettiä varten panostanut. Nehän menee lähestulkoon hukkaan jos kännin vetäsee.

Tämä on vain minun tapani dietata. En itsekkään usko, että koko dietti on persiillään jos joskus vähän ottaa. Itse olen vain valinnut tämän tien.

Kalorit eivät ole diettaajan tai treenaajan ainoa ongelma. Muistaakseni alkoholi heikentää sekä kasvuhormonin eritystä että aineenvaihduntaa, ja rasvan palaminen hidastuu. Mutta hauskaahan se on, ja siksi minä tenuutan.

Olen minäkin mässäilypäivinä olutta juonut. Hyvin on tähän asti rasvaa palanut, 4vk, 5kg, tahti nyt vajaa kilo viikossa.

On vaan niin että joitakin kavereita ei näe jos ei lähde ryyppäämään joskus niitten kaa. Olen yrittänyt syödä kunnolla ennen kun ekan oluen ottaa, ettei kolahda niin pahasti. Se yksi päivä viikossa on kuitenkin mulla ehdoton yläraja, eikä sitä käytännössä tule "oikeasti" kännättyä kun joka toinen kerta.

Tulipa sitä otettua viikonloppuna. Ei sovi keto ja viina keskenään. Lauantaina ensin jalkareeni helvetistä +lenkkeilyä ja kuntofillaria. Tämän jälkeen sokeria koneeseen. SM-bodykisoja katselin ja nautiskelin. Sitten kaverin luo syömään ja juomaan. Todella nopsaa meni juomat hattuun vaikka tuli ihan kunnolla ennen syötyä. Oltiin keilaamassa ja tuntui, ettei hommasta tule mitään, kun on niin kelen kännissä (toisaalta eka kerta keilaamassa, joten tulos olisi varmaan ollut samaa luokkaa selvinpäin. Kunhan vaan koitan selitellä huonoa menestymistä :)). Juomien määrät nyt ei oikeastaan poikennut normaalista illalasta, mutta humala kylläkin.

Dietille ei dokaaminen sovi. Ei edes mässypäivänä. parempi olisi vaan tankkailla kunnon sapuskoilla itseään ja jatkaa rutiinilla diettiä eteenpäin. Toisaalta välillä on suomalaisen miehen pakko päästä nollaamaan, joten turhan kovaa stressiä ei tollasista sovi ottaa. Jossain toisessa threadissa totesin, että silloin tälllöin on ok, mutta tavaksi ei kannata ottaa. IMHO Kasvuhorminitasojen lasku yms. on turhaa hifistelyä. Diettiä vedetään yleensä pitempiä aikoja joten ei ne pienet heitot noissa haittaa. Treenien perseelleen meno ja ylimääräiset kalorit on ne jotka minua harmittaa eniten. Va'alla en ole käynyt mutta veikkaan tämän viikonlopun nostaneen painon 80kg --> 83. Siinä on sitä motivaatiota minkä takia ei dietillä paljoa kannata viinaa ottaa. Nesteitä tossa toki on ja varmaan hieman lihaksien glykogeenien täydentymistäkin, mutta kuitenkin..

Tämän päivän treenit on hukkaan heitettyä sen verran hutera olo on vieläkin :(.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom