Kortisonia sääressä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu
Pari päivää sitten sain kolme piikkiä kortisonia vasemman jalan sääreen. Mitä täältä palstalta olen lukenut niin treenit on alotettu aika nopeasti kortisonin antamisesta, mutta yleensä ne kortisonit on punttaajilla lykitty olkapäihin tms. Nyt sitten tänään käväsin uimahallilla ja 25 metriä kerkesin uimaan kunnes jalassa rupes vihlomaan niin perkeleesti, ja sen jälkeen saunaan ja kotiin takas :( Kävellessä ei oo mitään ongelmaa...

Kiinnostais tietää että kauanko tuossa oikeen kestää että kortisoni imeytyy tms ja kivut häipyy? Eli millonka uskaltais mennä altaalle uusiks...

En tiedä säärestä, mutta kun kävin piikitettävänä polveen niin lekuri käski pitää 10 päivää taukoa ja aloittamaan varovasti.

Siloposki sanoi:
En tiedä säärestä, mutta kun kävin piikitettävänä polveen niin lekuri käski pitää 10 päivää taukoa ja aloittamaan varovasti.

Kuulin tästä eräältä kortisonin kokeneelta että taukoa tarvis pitää pari viikkoa. Vaatii kyllä itsekuria että onnistuu, mutta katsotaan.

Onkohan muuten ihan normaalia että tuo sääri on normaalia kipeämpi noiden piikkien jälkeen, verrattuna siihen mitä se oli ennen piikkejä? Tuntuu niin saatanan aralta tuo jalka nyt... vaikka tosta on jo pari päivää... Ton uinnin jälkeen se jopa "jomottaa" vaikka sitä lepuuttais...

Rock^ sanoi:
Kiinnostais tietää että kauanko tuossa oikeen kestää että kortisoni imeytyy tms ja kivut häipyy? Eli millonka uskaltais mennä altaalle uusiks...

Kortisonia olen minäkin joskus säären alueelle saanut. Yleensä mukaan laitetaan puudutetta, joka vie kivut joksikin aikaa. Normaalia on, että kortisonipiikin jälkeen kipu pahenee jonku päivän kuluttua. Lepoa kyseisen paikan käyttämiseen itse pidin muistaakseni jotain viikon.

:offtopic:

Mikä tilanne sulla Rock on sen sukeltaja-kurssin kanssa, oletko hakemassa ensi vuoden kurssille?

Back
Ylös Bottom